Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-22, 18:29
  #217
Medlem
@Pan-Evert

Skulle du vilja skicka ett Pm med vars ingången ligger? Tror jag varit på hela berget utan att hitta någon ingång 😂 inte ingången du pratar om iallafall 😏😏
Citera
2019-03-25, 23:27
  #218
Medlem
smiths avatar
Varvsberget hade Shell rätt stora drivmedelsförråd vissa av bergrummen fanns under Modovägen inte så mycket att se kanske
Nötbolandet längst ut stod en lada på räls och i berget fanns radioanläggning och en mast som gick att hissa upp
Det finns mer runt stan men är osäker om dessa fortfarande är i bruk.
Total har jag varit in i 8 olika anläggningar men det är rätt många år sedan och då var dom aktiva
Citera
2019-03-26, 22:27
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smith
Varvsberget hade Shell rätt stora drivmedelsförråd vissa av bergrummen fanns under Modovägen inte så mycket att se kanske
Nötbolandet längst ut stod en lada på räls och i berget fanns radioanläggning och en mast som gick att hissa upp
Det finns mer runt stan men är osäker om dessa fortfarande är i bruk.
Total har jag varit in i 8 olika anläggningar men det är rätt många år sedan och då var dom aktiva


Gött med lite liv i tråden igen. Inte är det så att ett av drivmedelsförråden ligger vid cisternerna vid modovägen?

Finns ladan kvar o isåfall ligger den allra längst ut eller där man svänger av till skommarhamn? Samt vad hade rälsen för funktion?

Vi kanske kan byta lite platser på Dm?
Citera
2019-04-02, 20:16
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxer59
Gött med lite liv i tråden igen. Inte är det så att ett av drivmedelsförråden ligger vid cisternerna vid modovägen?

Finns ladan kvar o isåfall ligger den allra längst ut eller där man svänger av till skommarhamn? Samt vad hade rälsen för funktion?

Vi kanske kan byta lite platser på Dm?

Verkar som bara bergsanläggningen är kvar längst ute på Nötbolandet!
Citera
2019-04-03, 09:17
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smith
Varvsberget hade Shell rätt stora drivmedelsförråd vissa av bergrummen fanns under Modovägen inte så mycket att se kanske
Nötbolandet längst ut stod en lada på räls och i berget fanns radioanläggning och en mast som gick att hissa upp
Det finns mer runt stan men är osäker om dessa fortfarande är i bruk.
Total har jag varit in i 8 olika anläggningar men det är rätt många år sedan och då var dom aktiva

8 stora anläggningar Omkring öviks trakten? Skulle varir kul om du kunde dela med dig av något sånt ställe så man får åka dit och fota, om dom nu skulle vara nedlagda
Citera
2019-04-03, 20:17
  #222
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Någon som vet vad som finns i Övik? verkar som allt är igenbommat eller bara rykten.
Citera
2019-04-04, 13:40
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahornfeldt
Verkar som bara bergsanläggningen är kvar längst ute på Nötbolandet!

Japp. Synd allt är plomberat.

Ingen som hört någon om en militär mastpark i trehörningsjö?

Bara hört rykten att det ska finnas.
Citera
2019-04-04, 16:21
  #224
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxer59
Japp. Synd allt är plomberat.

Ingen som hört någon om en militär mastpark i trehörningsjö?

Bara hört rykten att det ska finnas.

Jag vet att det finns en ganska stor mast i trehörningsjö och har själv varit där, någonting om militär mastpark har jag dock inte hört något om.
Citera
2019-04-04, 22:41
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Jag vet att det finns en ganska stor mast i trehörningsjö och har själv varit där, någonting om militär mastpark har jag dock inte hört något om.

Okej. Förmodligen bara ett rykte men om någon vet något så får de gärna fylla på med info.


Drivmedelslagren på varvsberget har jag hörttalas om tidigare, en trovärdig källa berättade om dem. Skulle någon vilja gå ut med lite info vars de ligger? Om de nu finns fler än de under modovägen.
Citera
2019-04-09, 18:27
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intercooler83
Ingen som har stött på ngt spännande/militärt och kan dela med sig med info om vart? Själv hittade jag en bunker när jag var ute med båten i sommras, plomberad, men vad gjorde det när man har bekanta som är betonghåltagare😁.

Du råkar inte vilja dela med dig om vilken ö det rör sig om? 😎
Citera
2019-06-10, 00:19
  #227
Medlem
Fail
__________________
Senast redigerad av captainKangaroo 2019-06-10 kl. 00:20. Anledning: Tankevurpa
Citera
2019-06-10, 00:27
  #228
Medlem
Well när vi ändå är igång, nån som vet var US16 Sidensjö låg/ligger har en rätt bra aning men nån kanske vet? Och om nån varit där är det nåt att se? Vet nämligen med 100% säkerhet ett ställe där militär för bra många år sedan, vill säga typ 90-tal, haft verksamhet med typ radioutrustning och så
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback