2004-07-07, 09:27
Medlem
Nån som hittat nåt skoj i trakterna kring Örnsköldsvik? Fd Kubbe flygbas har ju en del kul men nu har ju det stället köpts av nån storfräsare från Södra Sverige. En bit att åka också....
Citera
2004-07-15, 01:36
Medlem
Nu har jag inga direkta förslag i just Övik men det skulle vara kul att hänga på om du hittar några fina ställen närområdet, bor själv i Härnösand men en helgutflykt till Övik med lite feta utforskningar skulle ju inte vara helt fel!
Citera
2004-07-15, 03:37
Medlem
Kubbe

Kubbe är ju avvecklat sen länge, finns det verkligen något roligt att se där?
Citera
2004-08-01, 15:53
Medlem
Mojboys avatar
Den gamla massafabriken i Köpmanholmen hade varit grym att utforska men nu håller de på o sanerar där så det blir nog inget med det.
Citera
2004-08-18, 11:38
Medlem
Näe

Den fabriken var inte så spännande. Inte heller Kubbe var så överdrivet kul men...

Ingen som har nåt kul tips alltså?
Citera
2005-03-24, 16:42
Medlem
yandaxs avatar
Hm

Visserligen en gamal tråd men ändå...

Gamla övergivna Modo-fabriken vid Varvet sägs vara väldigt intressant att besöka. Det sitter några övervakningkameror där, men det ska inte vara så svårt att ta sig in obemärkt. Har några polare som var där och fotade för något år sedan, riktigt coola bilder!

Jag har även hört ett rykte som jag inte alls vet om det stämmer, men det ryktas att det ska finnas ett underjords-torg mitt under torget i Övik.
Ska ha fungerat ungefär som Stockholms Hötorg för en jäkla massa år sedan.
Ingången är iaf den där rostiga dörren som leder rätt ner i marken mitt emot Intersport. Har länge varit intresserad av att kolla in det där, men eftersom att dörren ligger mitt på torget (och mitt emot Oleary's) så blir det nog svårt att komma in utan att bli sedd. Dörren är ju förövrigt låst.
Citera
2005-03-24, 16:45
Medlem
Man är born and raised i Köpmanholmen. Har spenderat ett otal kvällar/nätter i den gamla fabriken. Det fanns otroligt många utrymmen på det stället. Tyvärr är den numer sanerad och riven. Vilka minnen.
Citera
2005-03-24, 18:44
Medlem
keesos avatar
Tror han menar Tre-tex fabriken :P har en gäng bilder därifrån ...
Citera
2005-03-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keeso
Tror han menar Tre-tex fabriken :P har en gäng bilder därifrån ...

Dom var riktigt schyssta dom bilderna!
Citera
2005-03-24, 21:52
Medlem
Fågelfenixs avatar
Det finns ett förbommat skyddsrum uppe i arnäsvall, precis vid vägen som går förbi kyrkan och under E4:an. Vid stranneberget alltså. Ovanför ingången så finns det något schakt av något slag där det fanns betongplattor som stängde för, men dom drog jag å en polare bort för en massa år sedan. Vi uppskattade djupet till ca 10 meter. Något för er kanske?
Citera
2005-03-24, 22:12
Bannlyst
det går ju en tågtunnel under ett berg i den staden, en släkting till mig åkte bil genom den där tunneln när han var ung. DET kallar jag rå-bryt-UE
Citera
2005-03-25, 20:03
Medlem
keesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fågelfenix
Det finns ett förbommat skyddsrum uppe i arnäsvall, precis vid vägen som går förbi kyrkan och under E4:an. Vid stranneberget alltså. Ovanför ingången så finns det något schakt av något slag där det fanns betongplattor som stängde för, men dom drog jag å en polare bort för en massa år sedan. Vi uppskattade djupet till ca 10 meter. Något för er kanske?

Alltså , vars? Innan eller efter bron man åker under för att komma på andra sidan E4?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in