Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-25, 05:27
  #181
Medlem
Nynges avatar
Detta var en riktigt intressant tråd. Tro om man ska gå ut någon kväll och kika, jag har en kompis som jobbar på ett vaktbolag och han har pratat om dom där tunnlarna, tydligen ska det stå en jättefin äldre bil och massa torrmat och sådant i någon ingång till tunneln, men det jobbiga är att man aldrig hört talas som dessa tunnlar innan och kan inte förstå att detta ens kan vara "sant".

Brukar spela innebandy i Gene ibland, kan kika om det finns någon ingång någonstans.
Kan man få lite info vars det ligger.

Annars har jag varit ner i ett hål som var drygt 10 meter djup, under mäklarhuset. Då kommer man in i ett litet rum med en lucka som jag inte fick upp, denna lucka låg i hörnet på mäklarhuset mot e4an, alltså i korsningen på nygatan och e4an. Tror att ger man sig lite tid kan man nog komma in där. Men var riktigt dyngigt där nere, kan detta vara en igång kanske?
Citera
2015-01-07, 14:05
  #182
Medlem
När sjukhuset/akuten byggdes om för ngt år sen, då kom en tunnel/kulvert fram när det grävdes,vet ej vad den kan ha fyllt för syfte tidigare..den bilades av med en grävmaskin med bilhammare så det blev en helt fri öppning.,jag va själv med och förberede armering m.m,sen gjöts öppningen igen innan återfyllning.,typ 20 meter nedanför bankomaten.kanske 70cm under marknivån/vägen går den,mot stan.
Citera
2015-01-07, 14:19
  #183
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intercooler83
När sjukhuset/akuten byggdes om för ngt år sen, då kom en tunnel/kulvert fram när det grävdes,vet ej vad den kan ha fyllt för syfte tidigare..den bilades av med en grävmaskin med bilhammare så det blev en helt fri öppning.,jag va själv med och förberede armering m.m,sen gjöts öppningen igen innan återfyllning.,typ 20 meter nedanför bankomaten.kanske 70cm under marknivån/vägen går den,mot stan.

Det går ju / gick ju en kulvert till vårdskolan som ligger hundra meter därifrån. Den är väl nuförtiden vårdcentral tror jag.

Den gick typ såhär: http://easycaptures.com/fs/uploaded/707/0176763005.jpg

Kan det varit den?
Citera
2015-01-07, 22:07
  #184
Medlem
Ser så ut.rätt riktning. Men den låg lite längre ner enligt mej
Citera
2015-01-08, 12:16
  #185
Medlem
claws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det går ju / gick ju en kulvert till vårdskolan som ligger hundra meter därifrån. Den är väl nuförtiden vårdcentral tror jag.

Den gick typ såhär: http://easycaptures.com/fs/uploaded/707/0176763005.jpg

Kan det varit den?

gången du tänker på finns kvar och används fortfarande, är en helt vanlig korridor typ
Citera
2015-02-10, 17:23
  #186
Medlem
lilymuensters avatar
Finns ju militärbas (medlagd) 3 mil norr,kubbe mycket kul att utforska
Citera
2015-02-12, 15:43
  #187
Medlem
dbfotos avatar
Någon som har en trevlig plats och vill byta lite?
Kolla länken så hittar du mina platser!
Svar tas gärna emot i ett PM!

http://dbfoto.se/overgivet/Overgivet...6660354&type=2


/DB
Citera
2015-02-18, 09:28
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbfoto
Någon som har en trevlig plats och vill byta lite?
Kolla länken så hittar du mina platser!
Svar tas gärna emot i ett PM!

http://dbfoto.se/overgivet/Overgivet...6660354&type=2


/DB

404.....
Citera
2015-03-06, 06:36
  #189
Medlem
dbfotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
404.....


http://dbfoto.se/overgivet/Overgivet...6660354&type=2

Citera
2015-04-01, 11:55
  #190
Medlem
yandaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
När jag var liten och bodde i stan på 80-talet så fanns det en stor ingång ner under torget

Då menade jag inte den lilla "fruktkällaren"-nergången som vätter mot sidogatan där intersport ligger (låg?) utan det var en stor port in som vätte mot Örnparken. Dubbeldörrar. Finns den ingången kvar?

Jag skulle gissa att det finns ett stort komplex under torget, typ storskyddsrum a´ kalla kriget.

Jag har varit nere där. Den stod olåst under lång tid för typ 10 år sedan. Det är dock samma rum som fruktkällaren. När man går in vid dörrarna som vätter mot Örnparken så är det först en liten trappa ned till ett stort fyrkantigt rum med 5-6 pelare som håller upp taket. Direkt till vänster efter trappan finns en vägg som sticker ut 2-3 meter i huvudrummet, alltså som en avdelare, och bakom den väggen är dörren som vätter mot Intersport. Min gissning är att frukthandlaren hade sin försäljning vid den dörren (Intersport) och att resterande del av rummet var lagret. Det var inte så mycket att se där iaf, ett tomt rum men lite klotter.

Nu var det länge sedan jag gick och tittade där men är ni säker på att dessa dörrar blivit övertäckta av trappan till Örnparken? Jag tvivlar på det, själva dörren ligger ju till vänster om trappan om jag inte minns fel. Fast den nya trappan är ju iofs lite bredare. Det finns (eller iaf fanns) också en dörr till höger om trappan (sett nedifrån) som torgrestaurangen har (eller hade) som matkällare.
Citera
2015-04-14, 14:39
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibrys
nej, det är ingen myt, du kommer åt den genom idrottsalen i gene, även via källaren på skolan i gullänget, den är i ett ganska dåligt skick på vissa ställen men du kan ta dig från majoriteten av skolorna, till polishuset, brandstationen och sjukhuset

ej att rekommendera att göra den resan då tunnelsystemet är i väldigt dåligt skick.
tjena gammal tråd! men jag kom och tänka på det.. om det finns sånna dära tunnlar jag har hört talas om under geneskolan till sjukhuset.. hur fan kommer man över moälven vid fabriken ?, om det går under vattnet borde dom väll vara vattenfyllda?
Citera
2015-05-03, 12:20
  #192
Medlem
Nån skrev att det kanske skulle finnas nåt kring Bergom, hittade denna gamla artikel;
http://www.allehanda.se/angermanland...rroristangrepp
Blir sugen att fara å leta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback