Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2010-11-20, 15:05
Medlem
Screwattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjagash
Bloggar och stavning är inte min bästa sida:P Jag är berädd på tråkigheter dom finns alltid närmare än man tror=)...som tur är så är det "bara" 400mil til mitt mål och största delen motorväg så om bilen håller i ca 36timmar körning så är jag safe sen=) mer om min plan finns här

https://www.flashback.org/t1364371

Ser intressant ut, gillar engagemanget, och även om jag också delar mycket av den kritik mot dagens samhälle som tycks genomsyra dig och det ställe du ämnar resa till, så stannar jag hellre här och försöker göra något åt det. Inget illa menat mot dig med det dock, men jag tror jag gör mer nytta här än där. Dessutom skulle jag tro att inte delar all kritik med er.

Edit: Finns det någonstans man kan läsa mer om stället du ska resa till? Gärna online då..?
Senast redigerad av Screwattack 2010-11-20 kl. 15:13.
Citera
2010-11-21, 18:05
Medlem
TiberiusGracchuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalt_Psykad
Vad är det gemensamma kollektivets -samhällets- mål egentligen? Är vårat mål att utforska universum? Sen då? Är vårat mål att skapa världsfred? Efter det då? Finns det några från politiker eller presidenter konkret uttalade mål för mänskligheten?

Jag menar att det mänskliga samhällets mål bör vara att säkra de naturliga behoven av näring, närhet, skydd, värme och sällskap för alla medlemmar av vår art.

Om det finns någon politisk rörelse som delar dessa mål så skulle det väl vara kommunismen då, men den sk. "kommunism" som styrt en stor del av världen har ju haft helt andra syften än dessa.
Citera
2010-11-21, 18:35
Medlem
Samhället har inget konkret mål. Samhället är i en icke-existens. Samhället finns för att vi vill att det ska finnas, och om vi ska hitta ett exakt mål skulle det väl vara att få den perfekta livssituationen för så många som möjligt, tyvärr kommer det troligtvis aldrig hända att det finns ett större mål.
Citera
2010-11-21, 20:23
Medlem
negerbarns avatar
Samhällets mål är en kompromiss av alla mål de enskilda individerna har.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in