• 1
  • 2
2010-11-15, 18:59
Medlem
Daezers avatar
Hej, är det någon mer som får mycket saliv i munnen av att röka cigg. Kan tillägga att jag bara röker cigg ibland då jag oftast röker pipa men då blir det inte samma effekt och vad kan detta bero på ?
Citera
2010-11-15, 19:01
Medlem
Torkar ut munnen och då producerar du mer saliv.
Citera
2010-11-15, 19:02
Medlem
reffis avatar
Munnen svettas
Jag har samma problem, får spotta hela tiden nästan!
Citera
2010-11-15, 19:03
Medlem
Kulles avatar
Jag har också noterat detta. En vild gissning är att hjärnan misstar ciggen för mat, och därför ökar produktionen av saliv.
Citera
2010-11-15, 19:03
Medlem
flashbocks avatar
Du äcklas lite av själva röken, och anser att det röket som fastnar på tandköttet, munnen och runtom tungan är oönskat. Indirekt känner du för att spotta ut... Eller sväljer du?
Citera
2010-11-15, 19:05
Medlem
Daezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Munnen svettas

hehe, för mig är det så flera timmar efteråt också, är det samma för dig ?
Citera
2010-11-15, 19:07
Bannlyst
va? jag blir torr av att röka, fattar inget, hur kan ni får mer saliv?

och när jag rökt hasch så har jag verkligen INGEN saliv kvar. då är jag snus torr.
Citera
2010-11-15, 19:08
Medlem
Daezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbock
Du äcklas lite av själva röken, och anser att det röket som fastnar på tandköttet, munnen och runtom tungan är oönskat. Indirekt känner du för att spotta ut... Eller sväljer du?

spottar lite ibland när man inte orkar med all jävla saliv :P
men när jag röker pipa så blir det inte samma effekt, vilket är ganska konstigt
Citera
2010-11-15, 20:23
Medlem
Akashas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av londonparis
va? jag blir torr av att röka, fattar inget, hur kan ni får mer saliv?

och när jag rökt hasch så har jag verkligen INGEN saliv kvar. då är jag snus torr.
Cigg pratar han om. Ja alla blir torra i munnen av hasch, efteråt då när det har kickat in lite
Citera
2010-11-15, 21:05
Medlem
stavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daezer
Hej, är det någon mer som får mycket saliv i munnen av att röka cigg. Kan tillägga att jag bara röker cigg ibland då jag oftast röker pipa men då blir det inte samma effekt och vad kan detta bero på ?

Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Torkar ut munnen och då producerar du mer saliv.

Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Munnen svettas

Citat:
Ursprungligen postat av Kulle
Jag har också noterat detta. En vild gissning är att hjärnan misstar ciggen för mat, och därför ökar produktionen av saliv.

Ta det lugnt - ni är ovana, det där går över med tiden.

Sen är det faktiskt så att man producerar som mest saliv i tonåren (fråga inte varför...), det är därför det alltid blir så blött på marken runt alla ungdomsgäng oavsett dom röker, snusar eller bara hänger i största allmänhet...
Citera
2010-11-15, 21:13
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stava
Ta det lugnt - ni är ovana, det där går över med tiden.

Sen är det faktiskt så att man producerar som mest saliv i tonåren (fråga inte varför...), det är därför det alltid blir så blött på marken runt alla ungdomsgäng oavsett dom röker, snusar eller bara hänger i största allmänhet...

Jag har rökt i 13 år och har fortfarande samma problem! Så när blir man en van rökare då ?
Citera
2010-11-15, 21:15
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daezer
hehe, för mig är det så flera timmar efteråt också, är det samma för dig ?

Det brukar bli lugnt när jag är klar med ciggen!

Citat:
Ursprungligen postat av Akasha
Cigg pratar han om. Ja alla blir torra i munnen av hasch, efteråt då när det har kickat in lite

Precis... medans jag röker cannabis så är det som ett jävla vattenfall i munnen. Spottar hela tiden för att inte dränkas Vettefasiken vad det beror på... men när jag är klar och jag känner hur det kickar in så blir jag otroligt torr i munnen precis som alla andra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in