Resultat: Världsmästare 2011?
Sebstian Vettel
53,33%
24 röster
Mark Webber
2,22%
1 röster
Lewis Hamilton
28,89%
13 röster
Jenson Button
4,44%
2 röster
Fernando Alonso
8,89%
4 röster
Felipe Massa
0%
0 röster
Michael Schumacher
0%
0 röster
Nico Rosberg
0%
0 röster
Nick Heidfeld
2,22%
1 röster
Vitaly Petrov
0%
0 röster
2011-08-25, 11:23
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Även om Heidfeld inte är någon favorit så har han faktiskt fler poäng än Petrov trots mer missflyt med brinnande bilar och dylikt. Nåja, han har ju haft några chanser inom F1 nu så det kan vara dags för någon ny.
Visst är det så men samtidigt har Petrov, om jag nu inte räknade fel i all hast, faktiskt kvalat ut "Quick-Nick" 8 av 11 gånger i år, rätt ofta med flera platser mellan dom. Det verkar ju som att om det är någon som har missflyt i det stallet verkar vara Petrov som det experimenteras med under racen, så jävla dålig racepace har han väl ändå inte?
Citera
2011-08-25, 22:46
Medlem
Den krassa sanningen bakom att Heidfeld får kliva av lär väl vara att Petrov och Senna betalar stallet för att få köra.

Nästa år (eller efter GP2-säsongen) så får nog Grosjean chansen igen (lite beroende på hur det ser ut med Kubica).
Citera
2011-08-25, 22:55
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Den krassa sanningen bakom att Heidfeld får kliva av lär väl vara att Petrov och Senna betalar stallet för att få köra.

Å andra sidan så lär ju inte Senna köra sämre än det Heidfeld presterat, så det är ju win-win liksom.
Citera
2011-08-27, 09:01
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Å andra sidan så lär ju inte Senna köra sämre än det Heidfeld presterat, så det är ju win-win liksom.

Säg inte det. Även fast Senna är inte är en fullt lika ojämn förare som Heidfeld så vet man aldrig vart i fältet han väljer att lägga ribban. Även fast jag tror att han kommer att ligga och gnugga där vid dom sista poängplatserna..
Citera
2011-08-27, 13:25
Medlem
Luftiss avatar
http://www.formula1.com/news/headlines/2011/8/12448.html

Webber stannar i RBR en säsong till. Kanske ingen överraskning men jag hade hoppats på att de skulle satsat på någon yngre förmåga.
Citera
2011-08-27, 14:58
Medlem
MajorMongos avatar
Och Hamilton visar att han inte mognat någonting alls. En riktig jävla barnunge som egentligen borde få licensen tillbakadragen. I år har han verkligen gått tillbaka till gamla mönster där han leker stridsvagn.
Citera
2011-08-27, 15:01
Medlem
DIEXELs avatar
Den där jävla Hamilton.

Hade jag vart domare så hade jag inte ens låtit honom köra i Q3 och hade man kommit fram till att han avsiktligt kört in i Maldonado så ska fan inte åka imorrn. Vilket jävla svin.
Citera
2011-08-27, 15:09
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
Och Hamilton visar att han inte mognat någonting alls. En riktig jävla barnunge som egentligen borde få licensen tillbakadragen. I år har han verkligen gått tillbaka till gamla mönster där han leker stridsvagn.

Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Den där jävla Hamilton.

Hade jag vart domare så hade jag inte ens låtit honom köra i Q3 och hade man kommit fram till att han avsiktligt kört in i Maldonado så ska fan inte åka imorrn. Vilket jävla svin.

Maldonados motattack var ju knappast snyggare.
Citera
2011-08-27, 15:32
Medlem
babakuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Maldonados motattack var ju knappast snyggare.
Beskriv gärna motattacken lite utförligare då jag totalt missade den.
Vad tyckte du om Hamiltons attack?

Någon som hört något om det blir bestraffningar, eller vågar spekulera lite?
Får Hamilton 5 platser ner på griden så hamnar Alguesari och Senna på 5e repsektive 6e startrutan
Senast redigerad av babakus 2011-08-27 kl. 15:34.
Citera
2011-08-27, 16:28
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babakus
Beskriv gärna motattacken lite utförligare då jag totalt missade den.
Vad tyckte du om Hamiltons attack?

Någon som hört något om det blir bestraffningar, eller vågar spekulera lite?
Får Hamilton 5 platser ner på griden så hamnar Alguesari och Senna på 5e repsektive 6e startrutan

Allt står här: http://www.autosport.com/news/report.php/id/94010

Jag vet inte vad jag tycker, det ser väl ut som vanligt när Hamilton kör men att det skulle bli en grid drop för honom tror jag inte. Snarare för Maldonado i så fall, som medvetet körde rakt in i sidan på honom.
Citera
2011-08-27, 17:04
Medlem
Zippis avatar
Här syns allt - http://www.youtube.com/watch?v=nXwFwm1s6MM

Nu minns jag inte vad klockan stod på, men jag har för mig att den hade gått ut. Jämför linjen Maldonado tar ur näst sista med Rubens linje. Maldonado kör som om han antingen vill få bättre fart ut på rakan (inför ett snabbt varv, meningslöst om klockan gått ut) eller för att gå in i depån. När Maldonado väl börjar svänga in är Hamilton redan halvvägs uppe.

Är manövern väldigt aggressiv från Hamilton? Absolut, men sättet Maldonado körde på bjuder in en toppförare att stoppa in nosen. Vilka här hade klagat om omkörningen hade skett i racet och inte kvalet?

Jag tror inte på bestraffningar heller. Maldonado förtjänar en för det sista som händer, men jag gissar på att reprimand från domarna till båda två blir resultatet.
Citera
2011-08-27, 17:49
Medlem
J.R.s avatar
Maldonado ska straff för den där manövern, vilken jävla amatör. Sen när blev det straffbart att vara aggressiv och göra omkörningar som Hamilton gör? Ibland gör han misstag men i det här fallet är han oskyldig tycker jag.
Jag ser racet på plats och har inte hört vad våra svenska kommentatorskillar Eje/Janne tyckte om incidenten, vad sa dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in