Resultat: Världsmästare 2011?
Sebstian Vettel
53,33%
24 röster
Mark Webber
2,22%
1 röster
Lewis Hamilton
28,89%
13 röster
Jenson Button
4,44%
2 röster
Fernando Alonso
8,89%
4 röster
Felipe Massa
0%
0 röster
Michael Schumacher
0%
0 röster
Nico Rosberg
0%
0 röster
Nick Heidfeld
2,22%
1 röster
Vitaly Petrov
0%
0 röster
2011-06-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Någon annan bana i Frankrike än M-C är inte aktuell. Som du påpekar så är det en av världens tråkigaste. Usch! Ska ett GP hållas i Frankrike så är Paul Richard den enda bana som är någorlunda intressant. Bara att sätta igång och uppgradera den.

På tal om tråkiga banor så gick Jean Todt ut igår och proklamerade att situationen i Bahrain är "stabil". Dessvärre ser det ut som att FIA och Ecclestone har gett sig fan på att trycka in loppet i kalendern i alla fall. Frånsett de moraliska aspekterna, så hoppas jag på att dissidenterna ställer till med ett sånt djävla liv (när team och potentater väl är på plats) att tävlingen stryks för all framtid.

http://www.gpupdate.net/en/f1-news/261555/todt-situation-now-stable-in-bahrain/
Le Mans vore mumma, men det var lääänge sen, lite som Nürnburgring med långa nordslingan.
Citera
2011-06-10, 23:04
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vettel blir röd över nyckelbenen.
Han tar serien än då.
Detta race är speciellt.

Det säger väl i så fall mer om honom än om F1...
Citera
2011-06-11, 01:02
Medlem
Prostreet32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CR7DO7
Är det någon mer än mig som tycker att det är den tråkigaste säsongen på länge? Vettel är överlägsen och man vet inte om nästa Schumacher har anlänt eller om alla andra endast är mediokra och sedan är Redbull Racing det bästa stallet.

Formel 1 har förlorat den obeskrivliga känslan enligt mig och jag hoppas att det förändras fort. Kubicas comeback kanske kommer förändra sporten till det bättre.

Lär dig att plats Nr.1 finns inte egentligen inte.
Utan den som ligger 2:a, är 1:a egentligen. Då blir det kul.
Annars är det skit tråkigt.
Citera
2011-06-11, 20:08
Medlem
Kugghjulets avatar
Yes, fan va gott!

Vettel visar återigen att det fanns ingen anledning att tvivla på Red Bulls kapacitet i Montreal genom att ta ännu en pole position! Killen är kung!

Kvalets överaskning blev istället att Ferrari står på både andra och tredje plats. Tråkigt att Alonso står före Massa dock då jag anser att Massa egentligen körde mycket stabilare hela kvalet igenom.
Citera
2011-06-12, 11:41
Medlem
count4rights avatar
Ja, det var skoj att Ferrari lyckades kvala bra, speciellt Massa gjorde ett riktigt lyft. Sen får vi se hur långt det räcker i kväll.

Gissningsvis tar Vettel starten och kör sedan sitt eget race resten av loppet, så det är väl de övriga platserna det kommer kämpas om.
Citera
2011-06-12, 11:54
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/13718417.stm

Nu verkar sista ordet vara sagt om Bahrain...
Mycket glädjande. Fast FIA:s agerande de senaste dagarna har liknat en dörrspringarfars på Intiman.
Citera
2011-06-12, 12:00
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av count4right
Gissningsvis tar Vettel starten och kör sedan sitt eget race resten av loppet, så det är väl de övriga platserna det kommer kämpas om.

Även om det är stor risk för det så är inte helt säkert. Även i de kvalen där Vettel har varit närmare en sekund för konkurrenterna så har själva racet ofta blivit jämnt och ni skiljer det mindre än 2 tiondelar. Ferrari har tidigare visat bra race-fart så jag har lite förhoppningar om att det kan bli ett spännande race.
Citera
2011-06-12, 13:35
Medlem
Kugghjulets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Även om det är stor risk för det så är inte helt säkert. Även i de kvalen där Vettel har varit närmare en sekund för konkurrenterna så har själva racet ofta blivit jämnt och ni skiljer det mindre än 2 tiondelar. Ferrari har tidigare visat bra race-fart så jag har lite förhoppningar om att det kan bli ett spännande race.

Tror du har rätt i det du säger och sen får man heller inte glömma bort att det finns en god chans att vädret kommer att spela en roll också. Så iaf just i nuläget känns racet väldigt ovisst!
Citera
2011-06-12, 14:45
Medlem
http://www.totalf1.com/full_story/view/381009/Stewards_allow_dAmbrosio_to_race/

Jag blir så trött när man ska komma med ursäkter och undantag. Varför kan man inte bara hålla på reglerna? Är man utanför 107%-regeln i kvalet - då startar man inte racet. Är det pengar som styr här också tro?
Citera
2011-06-12, 16:01
Medlem
J.R.s avatar
Verkar regna för fullt i Kanada och när man ser prognoserna ska det tydligen fortsätta. Fördel (ännu större) Vettel troligen då.
Citera
2011-06-12, 16:24
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Verkar regna för fullt i Kanada och när man ser prognoserna ska det tydligen fortsätta. Fördel (ännu större) Vettel troligen då.

Det spekulerades väl lite i om McLaren gamblat med vädret igår och satt upp bilarna för regn och att det skulle vara anledningen till det mediokra kvalet.
Citera
2011-06-12, 16:48
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st-p
http://www.totalf1.com/full_story/view/381009/Stewards_allow_dAmbrosio_to_race/

Jag blir så trött när man ska komma med ursäkter och undantag. Varför kan man inte bara hålla på reglerna? Är man utanför 107%-regeln i kvalet - då startar man inte racet. Är det pengar som styr här också tro?

Håller med dig. Såvida man inte kan peka på några speciella anledningar till att få starta ändå. Som exempelvis en smäll eller haveri i FP3 eller i början av Q1 som gör att man inte kan sätta en vettig tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in