Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Bra av de te i topp, Webber borde skämas att sitta i en vinnarbil varje helg och underprestera. Idag kan han skylla 10 sek på ett däcksbyte men han är ju lost med de bästaförutsättningarna. Eller så är Vettel den outstanding bästa föraren.....
Du har både rätt och fel angående Webber. Ja, han är något helt vansinnigt dålig i början av racen, det är där han förlorar hela sin chans till seger tävling efter tävling egentligen. Han ska kunna göra det bättre med dom förutsättningar han har.
Men samtidigt så kör han jävligt fort och konsekvent ju längre in i loppet han kommer och lyckas på så vis ta igen flertalet platser han förlorar i början. Han både presterar och underpresterar i olika skeden av loppen helt enkelt, men det håller inte att få jobba sig upp från 14 plats varenda tävling.
Förresten är jag tveksam till om Alonso hade tagit sig förbi Vettel om olyckan inte skett. Han hade givetvis utmanat, som vi såg precis innan Sutil fuckade upp racet, men undrar om inte han hade tagit det säkra före det osäkra ändå och bärgat andraplatsen och en hel radda poäng istället för att utmana och kanske plocka bort både sig själv och Vettel. Tveksamt iofs, det är Alonso vi pratar om, hade isåfall kunnat sluta i misär för båda.
Lewis visar att han inte riktigt vuxit ifrån fasonerna han hade för sig i början av F1-karriären; kör nästan vårdslöst emellanåt när han är frustrerad. I övrigt ett roligt och spännande race, måste säga att även om jag är lite avigt inställd till Monaco som F1-lopp så skulle jag nog sakna det i kalendern om det skulle tas bort.