Resultat: Världsmästare 2011?
Sebstian Vettel
53,33%
24 röster
Mark Webber
2,22%
1 röster
Lewis Hamilton
28,89%
13 röster
Jenson Button
4,44%
2 röster
Fernando Alonso
8,89%
4 röster
Felipe Massa
0%
0 röster
Michael Schumacher
0%
0 röster
Nico Rosberg
0%
0 röster
Nick Heidfeld
2,22%
1 röster
Vitaly Petrov
0%
0 röster
2011-05-27, 09:18
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Kan väl inte göra annat än att hålla med, i nuläget så tror jag faktiskt på en vinst för Ferrari. RBR såg ut att vara helt vilsna, men.. Så fort jag uttalar mig i liknande form så slutar det med RBR på top och Ferrari slutar 4-10a.

Ser fram emot FP3 och kval.. Kanske kan vi få se rött från pole det här racet..

Ferrari gjorde gott ifrån sig igår, men anledningen till Alonsos framfart var väl att han hade mindre soppa i bilen, eller förstod jag det fel? Dock övertygade inte Red Bull mig igår. Hoppas på bättre resultat idag!
Citera
2011-05-27, 09:48
Medlem
Det känns som att det kan gå lite hur som helst det här.

På en bana där det knappt går att köra om så kommer depå- och däckstrategin vara extremt viktig. Är det någon i toppen som vågar vara den som går in först och riskera att fastna i långsam trafik?

...men oavsett hur bra strategi man har så är det väl ganska rimligt att anta att vi får se säsongens första SC som kan förstöra det stallen tänkt ut.
Citera
2011-05-27, 10:31
Medlem
J.R.s avatar
Om man får döma av Alonos uttalande om hur bra bilen känns i Monaco och hans framfart på torsdag borde han ha chans på att ta pole. 7x pengarna i odds hos svenska spel tänkte jag sätta en slant på. Redbull visade förmodligen inte sin fulla potential, oklart hur många varv dom körde med lite bensin och hur mycket dom satsade då.
Är det någon bana där dom i teorin får konkurrenterna bärmare sig är det Monaco.
Citera
2011-05-27, 13:13
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
Ferrari gjorde gott ifrån sig igår, men anledningen till Alonsos framfart var väl att han hade mindre soppa i bilen, eller förstod jag det fel? Dock övertygade inte Red Bull mig igår. Hoppas på bättre resultat idag!
Njae, RBR såg lite bleka ut tycker jag. Förresten är det, som du säkert redan märkt, ingen träning idag. Träning 3 imorrn innan kvalet.
Citera
2011-05-27, 22:53
Medlem
Emballages avatar
Alltså, det enda kommentatorerna på Viasat sysslar med är att tjata om sin förbannade facebook-grupp och irace stup i minuten.. Fan så glad att jag inte betalar för den kanalen.
Citera
2011-05-27, 23:12
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Kan väl inte göra annat än att hålla med, i nuläget så tror jag faktiskt på en vinst för Ferrari. RBR såg ut att vara helt vilsna, men.. Så fort jag uttalar mig i liknande form så slutar det med RBR på top och Ferrari slutar 4-10a.

Ser fram emot FP3 och kval.. Kanske kan vi få se rött från pole det här racet..
OM det är som Pirelli säger att prime (soft) ska hålla i 30 varv så finns det all chans i världen att det blir en annan segrare än RBR. Optiondäcken (supersoft) ska hålla i 10 varv ungefär, det kanske t.o.m. finns någon optimist (läs: Sauber) som går för en tvåstoppare. Men och andra sidan kan allt hända i Monaco, så min spekulation kommer förmodligen att synas löjlig efter loppet.
Citera
2011-05-27, 23:18
Medlem
Jokk44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emballage
Alltså, det enda kommentatorerna på Viasat sysslar med är att tjata om sin förbannade facebook-grupp och irace stup i minuten.. Fan så glad att jag inte betalar för den kanalen.

Håller med. Det är lite mycket snack om facebook och dittan o dattan. Men överlag så tycker jag ändå det är underhållande och klart godkända sändningar. Det värsta är dock på vissa banor när man knappt hör vad de säger för de är så jävla dålig ljudisolering in till kommentatorshytten.
Citera
2011-05-28, 11:18
Medlem
perry2s avatar
Nico krashar på sista fria, han hade bonntur med 200 genom Nouvelle chikanen med tre hjul, kunde slutat i rullstol.
Citera
2011-05-28, 11:36
Medlem
J.R.s avatar
Blir lite jobb för mekanikerna i Mercedesteamet om dom ska hinna fixa Nicos bil till kvalet.

HRT mekanikerna får också jobb med Liuzzis bil. Banan är väldigt "oförlåtande" mot misstag vilket gör det ännu mer intressant. Jag skulle inte bli det minsta förvånad om någon av toppförarna hamnar i räcket på kvalet.
Senast redigerad av J.R. 2011-05-28 kl. 11:58.
Citera
2011-05-28, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pale Rider
Springer med saxar...

Vet inte varför, men jag måste fan få ur mig:

Niki Lauda
Gilles Villeneuve
Juan Manuel Fangio
Emerson Fittipaldi
Ayrton Senna
Ronnie Peterson
Alberto Ascari
Jackie Stewart
och
Il Gunnare

Jeanne Pierre Montoya är väl mest ett skämt på riktigt?

Svårast att erkänna är att Schumi bör kliva av inför 2012.
Och det är väl rätt självklart att polacken inte kör i år.
Vad gäller Seb ville jag ha han i Ferrari 2006.

Så jävla duktig är jag inför VM-finalen...

Att kalla ngn som vunnit INDY 500 för ett skämt borde vara kriminellt!
Citera
2011-05-28, 14:02
Medlem
Kugghjulets avatar
Verkar som de precis hinner att få färdigt Nicos bil som tur är eftersom det hade varit tråkigt ifall han inte varit med! Kommer bli ett spännande kval!
Citera
2011-05-28, 14:03
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kugghjulet
Verkar som de precis hinner att få färdigt Nicos bil som tur är eftersom det hade varit tråkigt ifall han inte varit med! Kommer bli ett spännande kval!
Följde Mercedes twitter. Tydligen har Schumachers mekaniker hjälpt till att skruva ihop bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in