Resultat: Världsmästare 2011?
Sebstian Vettel
53,33%
24 röster
Mark Webber
2,22%
1 röster
Lewis Hamilton
28,89%
13 röster
Jenson Button
4,44%
2 röster
Fernando Alonso
8,89%
4 röster
Felipe Massa
0%
0 röster
Michael Schumacher
0%
0 röster
Nico Rosberg
0%
0 röster
Nick Heidfeld
2,22%
1 röster
Vitaly Petrov
0%
0 röster
2011-02-23, 20:45
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Heidfeld är långt ifrån en nobody. Han har slagit många av sina forna teamkompisar, bland annat Kimi, Massa och Kubica (som många verkar hylla i denna tråden). Det är skicklighet, och inte flyt, som har hållit honom kvar i sporten så länge. Jag tror dessutom att han kan bidra med mycket till Lotus-Renault med sin erfarenhet, mer än Petrov och Senna är kapabla till.
Angående erfarenheten är det ju inget snack såklart att Heidfeld är mer meriterad än Petrov och Senna. Men jag vill ändå hävda att han är en nobody, en talang som inte tog chansen eller hur man nu vill uttrycka sig. 2007 och 2008 var han ju som bäst och nådde väl en femteplats eller liknande i totalen. Visst, han slog Kubica 2009 i en likadan bil, en undermålig BMW men grejen är att det Kubica presterat på 4 år har Heidfeld åstakommit på 10 år.
Det anser inte jag vara tillräckligt för att få chansen ännu en gång i F1, det borde funnits någon mer meriterad än Nick i detta fall. Alla förare i Formel 1 idag kan vinna VM om de sitter i rätt bil, även Heidfeld. Men alla förare kan inte konkurrera om titeln med andra likvärdiga stall. Detta gäller i allra högsta grad "Quick Nick" menar jag på. Heidfeld är inget naturligt världsmästarämne.

Därmed inte sagt att jag inte förstår varför han valdes av Renault! Han har ju ändå 10 års erfarenhet och har i stort sett tävlat hela tiden sedan 2000. Sen, precis som KusinKokain säger, jag antar att han inte hade alltför stora löneanspråk heller vilket alltid är välkommet.
Citera
2011-02-26, 12:46
Medlem
Benshies avatar
Tänkte bara påpeka att man kan fixa teamen på F1 race manager nu.

Har enorma problem att få något jag gillar med det lilla startkapitalet
Citera
2011-02-26, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
Angående erfarenheten är det ju inget snack såklart att Heidfeld är mer meriterad än Petrov och Senna. Men jag vill ändå hävda att han är en nobody, en talang som inte tog chansen eller hur man nu vill uttrycka sig. 2007 och 2008 var han ju som bäst och nådde väl en femteplats eller liknande i totalen. Visst, han slog Kubica 2009 i en likadan bil, en undermålig BMW men grejen är att det Kubica presterat på 4 år har Heidfeld åstakommit på 10 år.
Det anser inte jag vara tillräckligt för att få chansen ännu en gång i F1, det borde funnits någon mer meriterad än Nick i detta fall. Alla förare i Formel 1 idag kan vinna VM om de sitter i rätt bil, även Heidfeld. Men alla förare kan inte konkurrera om titeln med andra likvärdiga stall. Detta gäller i allra högsta grad "Quick Nick" menar jag på. Heidfeld är inget naturligt världsmästarämne.

Därmed inte sagt att jag inte förstår varför han valdes av Renault! Han har ju ändå 10 års erfarenhet och har i stort sett tävlat hela tiden sedan 2000. Sen, precis som KusinKokain säger, jag antar att han inte hade alltför stora löneanspråk heller vilket alltid är välkommet.

Jo, jag håller med dig, Heidfeld är inget världsmästarämne och Kubica är en bättre förare. Dessutom tror jag att Heidfeld har slutat utvecklas som förare nu och har uppnått sin fulla potential, men jag tycker fortfarande inte att han är en nobody...

Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Tänkte bara påpeka att man kan fixa teamen på F1 race manager nu.

Har enorma problem att få något jag gillar med det lilla startkapitalet

Samma här...
Citera
2011-02-26, 14:39
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Jo, jag håller med dig, Heidfeld är inget världsmästarämne och Kubica är en bättre förare. Dessutom tror jag att Heidfeld har slutat utvecklas som förare nu och har uppnått sin fulla potential, men jag tycker fortfarande inte att han är en nobody...
Då är det bara att acceptera att vi har olika åsikter!

Citat:
Samma här...
100 millar kom man inte långt med. Får hoppas man väljer rätt bara.
Citera
2011-02-26, 23:58
Medlem
J.R.s avatar
Tänkte eventuellt åka till Barcelona och kolla på F1 20-22 maj.
Nån som har varit där och kan ge tips på bra platser så nära bilarna som möjligt och bra/billigt boende?
Citera
2011-03-02, 09:54
Medlem
zodiac08s avatar
http://www.formula1.com/news/interviews/2011/3/11783.html

Intervju med Bernie om säsongen, Bahrain Racet och att F1 funderar på att skapa konstgjort regn på banorna?!?

Läsvärt!

Vad tror ni om konstgjort regn, är det framtiden för F1?
Citera
2011-03-02, 17:39
Medlem
Benshies avatar
"Konstregn".. Nej.. Förstör bara.

Ok med regn från moder natur, det är ingen som kan rå över det.

Men se scenariot :

Förare X åker in för hårda däck, åker tre varv, "Ok X, we will have rain in two minutes, you will have to pit again"

Sådant "händer inte" på riktigt..
Citera
2011-03-02, 17:58
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
"Konstregn".. Nej.. Förstör bara.

Ok med regn från moder natur, det är ingen som kan rå över det.

Men se scenariot :

Förare X åker in för hårda däck, åker tre varv, "Ok X, we will have rain in two minutes, you will have to pit again"

Sådant "händer inte" på riktigt..
Nej, tycker det verkar dumt som fan. Du kan ju tänka dig diskussionerna efter första racet när en förare leder, och rätt som det är blir det regn mitt i allt så att han torskar första platsen.

Men som vanligt går Bernie ut någon gång per år och slänger ur sig helgalna idéer, inget konstigt i det, och inget som kommer hända. Hoppas jag.
Citera
2011-03-02, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
Nej, tycker det verkar dumt som fan. Du kan ju tänka dig diskussionerna efter första racet när en förare leder, och rätt som det är blir det regn mitt i allt så att han torskar första platsen.

Men som vanligt går Bernie ut någon gång per år och slänger ur sig helgalna idéer, inget konstigt i det, och inget som kommer hända. Hoppas jag.

Nej konstgjorda saker är inte bra. Det kommer att komma upp diskussioner om favosering av vissa stall.
Vissa bilar är bättre än andra på regn. Eller som att någon skrev tidigare om "regnfallet" infaller mellan två olika depåstrategier.
Bil A på första plats har planerad depåstopp varv 20 och gör depåstoppet då. Bil B på plats två har varv 25 som strategi. Men på varv 23 sätter Bernie på regnet. Det vinner bil B på och bil A förlorar.
Citera
2011-03-02, 20:03
Medlem
MissTeheran2009s avatar
man vet att F1 har blivit tråkigt när sådana saker (artificiellt regn) på allvar diskuteras...
Jag säger som Jackie Stewart, att det är de tråkiga extremt förlåtande banorna som är anledningen till de få omkörningarna och bristen på spänning i F1 idag http://www.planet-f1.com/news/3213/6786946/Stewart-slams-Tilke-designed-tracks
Citera
2011-03-02, 22:07
Medlem
En stor tumme ner för konstgjort regn.

Citat:
Ursprungligen postat av MissTeheran2009
man vet att F1 har blivit tråkigt när sådana saker (artificiellt regn) på allvar diskuteras...
Jag säger som Jackie Stewart, att det är de tråkiga extremt förlåtande banorna som är anledningen till de få omkörningarna och bristen på spänning i F1 idag http://www.planet-f1.com/news/3213/6786946/Stewart-slams-Tilke-designed-tracks

Håller med Sir Jackie till fullo. En intressant kommentar till artikeln föreslår att förarna själva ska vara med och designa banorna, något jag tror på. Om det är några som vet hur man får underhållande racing så är det ju dom. Jag tror faktiskt att det kan bli roligare banor om man låter gamla förare med mycket erfarenhet inom sporten designar dem, t ex Prost, Berger, Häkkinen etc. Samma skribent skrev dessutom att man ska ta bort KERS, rörlig bakvinge och andra förarhjälpmedel för att få sporten intressantare... Vad tycker ni andra om detta?
Citera
2011-03-03, 21:55
Medlem
Tror ni att något/några av stallen har lyckats dölja någon stor innovation i stil med double diffuser eller F-duct inför säsongen? Kommer fler stall ha "flexibel" framvinge som Red Bull? Kommer någon att dyka upp med något som är tveksamt enligt reglementet?

Angående artificiellt regn så kan det möjligen fungera om man på de banor där det är ont om omkörningar blötlägger banan före start - lika för alla, krävande för förarna och möjligheter till olika strategier om när man ska byta däck när banan torkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in