Citat:
Angående erfarenheten är det ju inget snack såklart att Heidfeld är mer meriterad än Petrov och Senna. Men jag vill ändå hävda att han är en nobody, en talang som inte tog chansen eller hur man nu vill uttrycka sig. 2007 och 2008 var han ju som bäst och nådde väl en femteplats eller liknande i totalen. Visst, han slog Kubica 2009 i en likadan bil, en undermålig BMW men grejen är att det Kubica presterat på 4 år har Heidfeld åstakommit på 10 år.
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Heidfeld är långt ifrån en nobody. Han har slagit många av sina forna teamkompisar, bland annat Kimi, Massa och Kubica (som många verkar hylla i denna tråden). Det är skicklighet, och inte flyt, som har hållit honom kvar i sporten så länge. Jag tror dessutom att han kan bidra med mycket till Lotus-Renault med sin erfarenhet, mer än Petrov och Senna är kapabla till.
Det anser inte jag vara tillräckligt för att få chansen ännu en gång i F1, det borde funnits någon mer meriterad än Nick i detta fall. Alla förare i Formel 1 idag kan vinna VM om de sitter i rätt bil, även Heidfeld. Men alla förare kan inte konkurrera om titeln med andra likvärdiga stall. Detta gäller i allra högsta grad "Quick Nick" menar jag på. Heidfeld är inget naturligt världsmästarämne.
Därmed inte sagt att jag inte förstår varför han valdes av Renault! Han har ju ändå 10 års erfarenhet och har i stort sett tävlat hela tiden sedan 2000. Sen, precis som KusinKokain säger, jag antar att han inte hade alltför stora löneanspråk heller vilket alltid är välkommet.