Resultat: Världsmästare 2011?
Sebstian Vettel
53,33%
24 röster
Mark Webber
2,22%
1 röster
Lewis Hamilton
28,89%
13 röster
Jenson Button
4,44%
2 röster
Fernando Alonso
8,89%
4 röster
Felipe Massa
0%
0 röster
Michael Schumacher
0%
0 röster
Nico Rosberg
0%
0 röster
Nick Heidfeld
2,22%
1 röster
Vitaly Petrov
0%
0 röster
2011-02-21, 18:02
Medlem
Kugghjulets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaborik
"The season-opening Bahrain Grand Prix will not take place, according to the race organisers.

The Crown Prince of Bahrain Salman bin Hamad bin Isa Al-Khalifa said: “We felt it was important for the country to focus on immediate issues of national interest."

Inget race Man har ju gått runt och längtat till premiären och nu blir det inget.

Dagens träningstider

1 Felipe Massa Ferrari F150th Italia 1’22.625 117
2 Mark Webber Red Bull-Renault RB7 1’23.442 64 0.817
3 Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari STR6 1’23.550 89 0.925
4 Nick Heidfeld Renault R31 1’23.657 95 1.032
5 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes MP4-26 1’24.003 101 1.378
6 Pastor Maldonado Williams-Cosworth FW33 1’24.057 121 1.432
7 Adrian Sutil Force India-Mercedes VJM04 1’24.177 61 1.552
8 Sergio Perez Sauber-Ferrari C30 1’24.515 70 1.890
9 Jerome d’Ambrosio Virgin-Cosworth MVR-02 1’26.501 46 3.876
10 Michael Schumacher Mercedes W02 1’27.079 110 4.454
11 Jarno Trulli Lotus-Renault T128 1’29.992 14 7.367

Underbart med en FERRARI i topp!

Ja det är tråkigt att premiären är uppskjuten. Man går ju bara och väntar på att säsongen ska dra igång!

Dessutom enligt denna artikeln http://www.planetf1.com/driver/3213/6770950/It-s-Official-Bahrain-GP-Is-Called-Off så är racet i Bahrain inte permanent inställt inte bara uppskjutet till senare på säsongen. Det gör ju inte saken bättre eftersom man hade ju hellre sett att racet blivit ersatt av ett annat race på en roligare bana!
Citera
2011-02-22, 08:21
Medlem
De kör lite ändå:

http://www.zerohedge.com/article/bahrain-formula-1-cancellation-does-not-mean-all-local-racing-done

"Kör ni, jag kommer efter"
Citera
2011-02-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kugghjulet
Ja det är tråkigt att premiären är uppskjuten. Man går ju bara och väntar på att säsongen ska dra igång!

Dessutom enligt denna artikeln http://www.planetf1.com/driver/3213/6770950/It-s-Official-Bahrain-GP-Is-Called-Off så är racet i Bahrain inte permanent inställt inte bara uppskjutet till senare på säsongen. Det gör ju inte saken bättre eftersom man hade ju hellre sett att racet blivit ersatt av ett annat race på en roligare bana!
Väldigt tråkigt att man måste vänta två veckor längre tills premiären börjar. Undrar om de ens blir av senare iår, det är ju en tråkig bana enligt många och därav är det bra att börja med den för att folk vill komma igång med säsongen.

Jag menar, premiär på Monza hade inte känts så hett va? Den vill man ju spara tills mitten av säsongen. Man vill komma in i säsongen först och främst och då spelar det ingen roll vilken bana man kör först anser jag.

Från en sak till en annan, jag är rätt nyfiken på både Perez och Maldonado. Kan de vara uppstickare tro?
Citera
2011-02-22, 13:03
Medlem
Kan inte Malaysia ta premiären istället?
Eller är vädret daligt i mars i Malaysia?
EDIT: vädret är bättre i mars, kanske en idé?
http://en.wikipedia.org/wiki/Kuala_Lumpur
Citera
2011-02-22, 13:53
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro

Tror ingen av dom som redan har ett lopp kan tänka sig att flytta fram det, dels har dom redan sålt biljetter samt tappar i resterande biljettförsäljning pga. den korta tiden som återstår.
Eftersom racet i Bahrein är uppskutet till en senare tidpunkt så kan det ju inte bli tal om något ersättningsrace heller eftersom det blir för många race då.
Vi får nog leva med att vänta ett tag till.
Citera
2011-02-22, 21:23
Medlem
Ozmeisters avatar
Är det bara jag som tycker att det är lite orättvist att Heidfeldt tar Kubicas plats istället för Senna som från början är testförare för Lotus-Renault?

Visst är jag av åsikten att bäste föraren skall ha platsen, då är det Quick Nick som gäller. Men å andra sidan har inte Senna fått chansen att visa framfötterna i en riktig bil än. Att få se systersonen till den legendariske föraren Ayrton Senna i de än mer legendariska JPSfärgerna skulle ge en sådan sjuk gåshud!

Lite barnsliga argument,jag vet, men det vore bara så jävla häftigt.
Citera
2011-02-22, 21:42
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Är det bara jag som tycker att det är lite orättvist att Heidfeldt tar Kubicas plats istället för Senna som från början är testförare för Lotus-Renault?

Visst är jag av åsikten att bäste föraren skall ha platsen, då är det Quick Nick som gäller. Men å andra sidan har inte Senna fått chansen att visa framfötterna i en riktig bil än. Att få se systersonen till den legendariske föraren Ayrton Senna i de än mer legendariska JPSfärgerna skulle ge en sådan sjuk gåshud!

Håller helt med. Heidfeld är en nobody som har haft rent flyt att få vara kvar i F1 så länge som han har, utan att egentligen prestera ett skit. Vore nästan synd om Renaulten blir grym i år nu när Heidfeld kör den istället för Kubica och Senna. Krasst att säga, men jag står för att lovande unga förare ska ges platsen framför mediokra oldboys (precis som Schumi är numera).
Citera
2011-02-22, 22:15
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
F1 är ett logistiskt helvete numera. Det går inte att kasta om loppen huller om buller och man har redan problem med logistiken i brytet mellan Turkiet och Kanada.
Citera
2011-02-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister

Enligt mig är Senna väldigt överskattad hittills. Det finns många förare som som jag tror skulle ha presterat bättre än Bruno i HRT-bilen förra säsongen. Att han överhuvudtaget har nått till formel 1 tror jag till stor del beror på hans legendariska namn som har gjort det väldigt lätt för honom att få uppmärksamhet och sponsorer, som i dagsläget är avgörande om man vill nå långt inom motorsport. Men jag skulle gärna se honom få chansen att tävla i en bra bil och motbevisa mig. Och naturligtvis håller jag med dig om att det hade varit häftigt att se honom tävla i JPS-färgerna.

Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
Håller helt med. Heidfeld är en nobody som har haft rent flyt att få vara kvar i F1 så länge som han har, utan att egentligen prestera ett skit. Vore nästan synd om Renaulten blir grym i år nu när Heidfeld kör den istället för Kubica och Senna. Krasst att säga, men jag står för att lovande unga förare ska ges platsen framför mediokra oldboys (precis som Schumi är numera).

Heidfeld är långt ifrån en nobody. Han har slagit många av sina forna teamkompisar, bland annat Kimi, Massa och Kubica (som många verkar hylla i denna tråden). Det är skicklighet, och inte flyt, som har hållit honom kvar i sporten så länge. Jag tror dessutom att han kan bidra med mycket till Lotus-Renault med sin erfarenhet, mer än Petrov och Senna är kapabla till.

Men jag håller definitivt med dig om att unga förare ska ges chansen. Men som någon nämnde tidigare i tråden så kommer de in i serien utan någon erfarenhet av att köra bilen nu när testningen är förbjuden. För några år sedan när det var tillåtet underlättade det verkligen för nykomlingarna som ofta fick spendera sin första säsong inom formel 1 som tesförare.
Citera
2011-02-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
F1 är ett logistiskt helvete numera. Det går inte att kasta om loppen huller om buller och man har redan problem med logistiken i brytet mellan Turkiet och Kanada.
Tja, tva lopp i KL istället, kalla andra loppet för "Asiens GP" eller natt. Tror inte pa lopp i Bahrain i ar.
Citera
2011-02-23, 16:58
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Enligt mig är Senna väldigt överskattad hittills. Det finns många förare som som jag tror skulle ha presterat bättre än Bruno i HRT-bilen förra säsongen. Att han överhuvudtaget har nått till formel 1 tror jag till stor del beror på hans legendariska namn som har gjort det väldigt lätt för honom att få uppmärksamhet och sponsorer, som i dagsläget är avgörande om man vill nå långt inom motorsport. Men jag skulle gärna se honom få chansen att tävla i en bra bil och motbevisa mig. Och naturligtvis håller jag med dig om att det hade varit häftigt att se honom tävla i JPS-färgerna.
Han lever mer på sitt namn än sin talang.

Citat:
Heidfeld är långt ifrån en nobody. Han har slagit många av sina forna teamkompisar, bland annat Kimi, Massa och Kubica (som många verkar hylla i denna tråden). Det är skicklighet, och inte flyt, som har hållit honom kvar i sporten så länge. Jag tror dessutom att han kan bidra med mycket till Lotus-Renault med sin erfarenhet, mer än Petrov och Senna är kapabla till.

Men jag håller definitivt med dig om att unga förare ska ges chansen. Men som någon nämnde tidigare i tråden så kommer de in i serien utan någon erfarenhet av att köra bilen nu när testningen är förbjuden. För några år sedan när det var tillåtet underlättade det verkligen för nykomlingarna som ofta fick spendera sin första säsong inom formel 1 som tesförare.
Sett ur Renaults perspektiv var det helt rätt att plocka in Heidfeld. Han är stabil (om än tråkig) och en lagspelare. Dessutom kan han inte ha haft speciellt höga lönekrav, vilket också spelar in. Det hade i o f s kvittat vilken man plockat in, en del av det roliga med årets säsong försvann i o m Kubicas krasch.

Angående testerna så stämmer det. Man kan inte jämföra dagens rookies med t ex Vettel och Hamilton som bägge fick chansen att testa rätt ordentligt innan de körde sitt första GP.
Citera
2011-02-23, 18:44
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Angående testerna så stämmer det. Man kan inte jämföra dagens rookies med t ex Vettel och Hamilton som bägge fick chansen att testa rätt ordentligt innan de körde sitt första GP.

Det är nästan helt omöjligt att slå sig in i toppen idag. Innan testförbudet så verkade det som förarna bodde i bilarna. Kändes som att det var flera gånger i veckan som jag läste på texttv att någon hade avverkat 120 testvarv på någon bana. Tänk bara på Alguersuari som är en enorm talang men pga testreglerna troligtvis inte kommer leva ut sin fulla potential. Tragiskt faktiskt med denna ständiga jakt på kostnadsbesparingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in