Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
F-duct kommer bli förbjudet, men istället införs en rörlig bakvinge. Bakvingen kommer man kunna ändra när man ligger mindre än 1 sekund efter framförvarande bil, dock inte på de två första varven. Detta för att öka omkörningarna antar jag.
Sen kommer KERS återinföras, och om jag inte missminner mig kommer alla teamen använda det. För att underlätta återinförandet har man ökat minimivikten till 640kg, från 620kg.
Detta är något jag är lite orolig för, det kommer troligen ha önskad effekt och öka omkörningar men problemet ligger i den enorma hastighetsskillnad som kan uppstå mellan den främre och den bakre bilen, tänk er kovalainen vs webber.
Personligen hoppas jag på att Mercedes kan prestera en bra bil till nästa år, om minnet är intakt så har de väl redan haft ca 3 månaders fokus på 2011?
Jag undrar vad Williams pysslar med nuförtiden, det verkar som att de är ett stall där du kan få ett race seat så länge du drar med dig lite sponsorpengar, oberoende om du har någon talang. Om de vill uppnå respektabla resultat igen borde de nog se över sitt tänk.
Det verkar även som att samarbetet mellan HRT och Toyota har skurit sig rejält:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88313