Citat:
Ursprungligen postat av
annonymen
Tips för halsen. Lägg dig på rygg och gurgla vatten..
Mkt bra tips att ligga o gurgla vatten, har hjälpt mig med klumpkänsla i halsen av olika anledningar, så tack för det tipset.
Långt inlägg, men SNÄLLA LÄS DET!
TA INTE VOXRA/BUPOPRION på något annat sätt eller i högre doser (Sverige max 300mg USA 450) än vad läkaren föreskrivit.
Jag hade gått på amfetamin ett tag o blev utan. Läste denna tråd o eftersom jag hade massa Voxra valde jag givetvis att testa.
Första dagarna var perfekta, bättre än tjack, mådde bara toppen o fick massa gjort. Tog då kanske 600-750 mg. Tuggade bara sönder dem först, gjorde knappt nån skillnad, men när jag tog nasalt funkade det.
Efter bara några dagar tog jag upp till 1500mg per dag. Det jag snöt ut ur näsan var det äckligaste jag sett, gulgrönt tjockt snor blandat med blod o kråkorna jag petade ut var inte att leka med heller.
Fick den geniala idén att testa att lösa i vatten o stoppa i rumpan ist, o hade blod på pappret direkt när jag torkade mig efter att jag bajsade nästa gång.
I samband med dessa Voxra-experiment drack jag vid tre tillfällen alkohol och det slutade med:
*ett misslyckat självmordsförsök
*en ambulansfärd och tvångsinläggning på BIVA
*och sista gången två ambulansbesök som jag vägrade följa med och som slutade med att jag vaknade med två poliser i mitt sovrum, husrannsakan och frivillig inläggning på beroendemottagningen och en anmälan om misstanke om ringa narkotikabrott.
När jag skrevs ut kom en läkare och ville prata med mig om en enda sak: hur EXTREMT farligt bupoprion är för hjärtat. Jag bad honom berätta mer och pratade om arytmier, q/t-tider och annan skit vilken missbrukare som helst skiter i.
Det sista han sa, och jag påminner er om att detta var en läkare på beroendemottagningen, var:
Vi läkare ser ju hellre att du tar amfetamin än Voxra nasalt o i stora doser.
Var o en gör vad den vill, men en beroendeläkare som i princip rekommenderar en olaglig drog framför en som du ganska enkelt kan få recept på gjorde enormt stort intryck på mig.
Jag hoppas den här informationen kommer till så många som möjligt för hjärtat är en jävla bra grej att ha i fungerande skick.
Ta hand om er <3