• 4
  • 5
2018-12-13, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clas07
Står på 150mg. Märker att det börjar hända mycket saker med kroppen om jag tar för mycket. Händer ofta att jag drar i mig 150-225 mg innan jag åker iväg och då mår jag ofta illa på bussen. Det jag märker påverkas mentalt är att jag kan få problem med ord och meningar ibland, gör saker i fel ordning och blir ganska off. Mår ju inte bra av det, men det skiljer sig från mitt vanliga tillstånd och det räcker för att jag ska ta mer. Det är bara min flickvän som vet att jag håller på med detta. Tror jag kan dölja det ganska bra, så det är också ett + att jag kan göra det i hemlighet.
Använder det ofta när jag dygnar, det underlättar och gör att jag inte känner mig trött på samma sätt. Det får mig att komma iväg på det jag måste göra.
I början så blev jag lite halvt manisk på det, men påbörjade mitt förhållande samtidigt så vet inte det blev en blandning av voxra och nyförälskelse.
Nu går det lite upp och ner men blir bara mest off när jag tar det.
kanske värt att lägga till att jag äter citalopram även om jag inte tror det påvärkar så mycket. Den tar jag i ordinerad dos för ssri är inte att leka med.
Voxra är heller inte att leka med. En NDRI, och mycket beroendeframkallande.
Citera
2018-12-19, 09:18
Medlem
Arrevaktens avatar
Det gör jävligt ont , det smakar jävligt illa , men du får ett (tjackigt kortvarigt ) rus. Men det är fan inte värt det.

Detta gäller att snorta bupropion.

Gör det inte. (Det va 300mg jag provade om det spelar någon roll) petades mig 900mg 3 timmar tidigare också

Edit: jävligt bra medicin annars, passar mig perfekt som behöver lite extra skjuts i min vardag. Dock är sömnen ett problem som kommer och går .
Senast redigerad av Arrevakten 2018-12-19 kl. 09:49.
Citera
2019-11-19, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nxr
Vill utföra en varning som står längst ner för de som inte orkar läsa allt!

Som många vet finns det väldigt få antidepp-mediciner(som tas dagligen) som går och flumma på, lyrica är väl de populäraste nu (räknar inte benso då det är nästan enbart vid behov)

Substans
"Voxra är ett läkemedel som ordinerats av din läkare för att behandla din depression. Det anses ha en inverkan på kemiska substanser i hjärnan som kallas noradrenalin och dopamin, vilka är sammankopplade med depression."

FASS
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

Då kan man tänka sig, båda dessa ämnena går flumma på(osäker på noradrenalin men enligt en läkare går det ta om och om igen och det fortsätter öka i effekt)

Dessa tabletter är små runda hårda, med ett väldigt hårt skal runt om. Då jag fick en vild ide om att ta och krossa dessa depo-tabletter och få all effekt på en gång.

Början
Jag rullade in de i bakplåtspapper och tog fram den traditionella hammaren! efter en tids krossande, ormrörande och mer finare krossning. Skalet verkade inte vara lätt att mala ner även hur jag än gjorde men jag petade såklart bort så många delar som möjligt för dom vill jag inte ha.

Efter jag fick mitt fina pulver av 3 st tabletter liggande framför mig så förberedde jag mig såklart att snorta allt, inte det värsta jag vart med om, men det sved som fan i snoken i 2 minuter och jag hade kvar substansen i... vet inte hur länge kanske 15-20 min innan jag snöt mig.

Effekt
Nu till den stora upptäckten, efter 5-10 min så började känningarna komma, jag ska inte rada upp vad jag testat, inte amfetamin men meph.
Känslan va HELT UNDERBAR, liver va verkligen helt toppen, supersocial och jag har inte testat någon RC drog ute på marknaden nu som slog känslan, även lyricas peak, men lyrica vara så pass mycket längre så det går inte och jämföra riktigt. Det varande i ungefär 3~timmar men efterkänningar av de sociala i okänd tid.

<VARNINGSTEXT>

Efter någon timme(3-4 timmar efter effekten började) så började huvudet värka, jag snorade konstant i snoken. Första gången jag testade(dvs denna, så fick jag även ökad ångest, och sa att jag aldrig mer skulle ta tabletterna....) Hade även mycket svårt och somna in, somnade runt... 6-7 och la mig vid 2.
Jag fick även en förkylning, kan ha vart var i näsan som producerades, då de va den färgen på snoret.
"förkylningen varade hela dagen efter, men ingen ångest dagen efter eller andra komplikationer.

</VARNINGSTEXT>

Utvärdering
Min värdering av Voxra som antidepp dagligen va helt ok de första månaderna, efter det så kunde jag tom skippa dom utan att känna någon skillnad.

De krossade tabletterna får faktiskt en (4/5), andra gången jag tog den minskade ångesten(kanske berodde på bättre hantering? eller tolerans), och ska även medels att halveringstiden runt 24~
Och om man har tillgång till benso så fungerade det utmärkt för mig att minska ATn(som faktiskt varade länge)

Jag reseverar mig för fel, och tar på mig inget ansvar ifall ni kommer testa detta.

Halloj !

När slutar denna svidande/rinande näsan samt ögon, frustrerande, oh så surt o vidrigt !

Tack för svar från vem som helst
Senast redigerad av Tilla27 2019-11-19 kl. 02:07.
Citera
2024-01-10, 04:00
Medlem
Tips för halsen. Lägg dig på rygg och gurgla vatten..
Citera
2024-02-23, 20:28
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonymen
Tips för halsen. Lägg dig på rygg och gurgla vatten..

Mkt bra tips att ligga o gurgla vatten, har hjälpt mig med klumpkänsla i halsen av olika anledningar, så tack för det tipset.

Långt inlägg, men SNÄLLA LÄS DET!

TA INTE VOXRA/BUPOPRION på något annat sätt eller i högre doser (Sverige max 300mg USA 450) än vad läkaren föreskrivit.

Jag hade gått på amfetamin ett tag o blev utan. Läste denna tråd o eftersom jag hade massa Voxra valde jag givetvis att testa.

Första dagarna var perfekta, bättre än tjack, mådde bara toppen o fick massa gjort. Tog då kanske 600-750 mg. Tuggade bara sönder dem först, gjorde knappt nån skillnad, men när jag tog nasalt funkade det.

Efter bara några dagar tog jag upp till 1500mg per dag. Det jag snöt ut ur näsan var det äckligaste jag sett, gulgrönt tjockt snor blandat med blod o kråkorna jag petade ut var inte att leka med heller.

Fick den geniala idén att testa att lösa i vatten o stoppa i rumpan ist, o hade blod på pappret direkt när jag torkade mig efter att jag bajsade nästa gång.

I samband med dessa Voxra-experiment drack jag vid tre tillfällen alkohol och det slutade med:

*ett misslyckat självmordsförsök
*en ambulansfärd och tvångsinläggning på BIVA
*och sista gången två ambulansbesök som jag vägrade följa med och som slutade med att jag vaknade med två poliser i mitt sovrum, husrannsakan och frivillig inläggning på beroendemottagningen och en anmälan om misstanke om ringa narkotikabrott.

När jag skrevs ut kom en läkare och ville prata med mig om en enda sak: hur EXTREMT farligt bupoprion är för hjärtat. Jag bad honom berätta mer och pratade om arytmier, q/t-tider och annan skit vilken missbrukare som helst skiter i.

Det sista han sa, och jag påminner er om att detta var en läkare på beroendemottagningen, var:

Vi läkare ser ju hellre att du tar amfetamin än Voxra nasalt o i stora doser.

Var o en gör vad den vill, men en beroendeläkare som i princip rekommenderar en olaglig drog framför en som du ganska enkelt kan få recept på gjorde enormt stort intryck på mig.

Jag hoppas den här informationen kommer till så många som möjligt för hjärtat är en jävla bra grej att ha i fungerande skick.

Ta hand om er <3
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in