Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-13, 09:59
  #1
Medlem
Vill utföra en varning som står längst ner för de som inte orkar läsa allt!

Som många vet finns det väldigt få antidepp-mediciner(som tas dagligen) som går och flumma på, lyrica är väl de populäraste nu (räknar inte benso då det är nästan enbart vid behov)


Substans
"Voxra är ett läkemedel som ordinerats av din läkare för att behandla din depression. Det anses ha en inverkan på kemiska substanser i hjärnan som kallas noradrenalin och dopamin, vilka är sammankopplade med depression."

FASS
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2


Då kan man tänka sig, båda dessa ämnena går flumma på(osäker på noradrenalin men enligt en läkare går det ta om och om igen och det fortsätter öka i effekt)

Dessa tabletter är små runda hårda, med ett väldigt hårt skal runt om. Då jag fick en vild ide om att ta och krossa dessa depo-tabletter och få all effekt på en gång.

Början
Jag rullade in de i bakplåtspapper och tog fram den traditionella hammaren! efter en tids krossande, ormrörande och mer finare krossning. Skalet verkade inte vara lätt att mala ner även hur jag än gjorde men jag petade såklart bort så många delar som möjligt för dom vill jag inte ha.

Efter jag fick mitt fina pulver av 3 st tabletter liggande framför mig så förberedde jag mig såklart att snorta allt, inte det värsta jag vart med om, men det sved som fan i snoken i 2 minuter och jag hade kvar substansen i... vet inte hur länge kanske 15-20 min innan jag snöt mig.

Effekt
Nu till den stora upptäckten, efter 5-10 min så började känningarna komma, jag ska inte rada upp vad jag testat, inte amfetamin men meph.
Känslan va HELT UNDERBAR, liver va verkligen helt toppen, supersocial och jag har inte testat någon RC drog ute på marknaden nu som slog känslan, även lyricas peak, men lyrica vara så pass mycket längre så det går inte och jämföra riktigt. Det varande i ungefär 3~timmar men efterkänningar av de sociala i okänd tid.

<VARNINGSTEXT>

Efter någon timme(3-4 timmar efter effekten började) så började huvudet värka, jag snorade konstant i snoken. Första gången jag testade(dvs denna, så fick jag även ökad ångest, och sa att jag aldrig mer skulle ta tabletterna....) Hade även mycket svårt och somna in, somnade runt... 6-7 och la mig vid 2.
Jag fick även en förkylning, kan ha vart var i näsan som producerades, då de va den färgen på snoret.
"förkylningen varade hela dagen efter, men ingen ångest dagen efter eller andra komplikationer.

</VARNINGSTEXT>

Utvärdering
Min värdering av Voxra som antidepp dagligen va helt ok de första månaderna, efter det så kunde jag tom skippa dom utan att känna någon skillnad.

De krossade tabletterna får faktiskt en (4/5), andra gången jag tog den minskade ångesten(kanske berodde på bättre hantering? eller tolerans), och ska även medels att halveringstiden runt 24~
Och om man har tillgång till benso så fungerade det utmärkt för mig att minska ATn(som faktiskt varade länge)


Jag reseverar mig för fel, och tar på mig inget ansvar ifall ni kommer testa detta.
Citera
2010-11-13, 19:57
  #2
Medlem
weed-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nxr
Vill utföra en varning som står längst ner för de som inte orkar läsa allt!

Som många vet finns det väldigt få antidepp-mediciner(som tas dagligen) som går och flumma på, lyrica är väl de populäraste nu (räknar inte benso då det är nästan enbart vid behov)


Substans
"Voxra är ett läkemedel som ordinerats av din läkare för att behandla din depression. Det anses ha en inverkan på kemiska substanser i hjärnan som kallas noradrenalin och dopamin, vilka är sammankopplade med depression."

FASS
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2


Då kan man tänka sig, båda dessa ämnena går flumma på(osäker på noradrenalin men enligt en läkare går det ta om och om igen och det fortsätter öka i effekt)

Dessa tabletter är små runda hårda, med ett väldigt hårt skal runt om. Då jag fick en vild ide om att ta och krossa dessa depo-tabletter och få all effekt på en gång.

Början
Jag rullade in de i bakplåtspapper och tog fram den traditionella hammaren! efter en tids krossande, ormrörande och mer finare krossning. Skalet verkade inte vara lätt att mala ner även hur jag än gjorde men jag petade såklart bort så många delar som möjligt för dom vill jag inte ha.

Efter jag fick mitt fina pulver av 3 st tabletter liggande framför mig så förberedde jag mig såklart att snorta allt, inte det värsta jag vart med om, men det sved som fan i snoken i 2 minuter och jag hade kvar substansen i... vet inte hur länge kanske 15-20 min innan jag snöt mig.

Effekt
Nu till den stora upptäckten, efter 5-10 min så började känningarna komma, jag ska inte rada upp vad jag testat, inte amfetamin men meph.
Känslan va HELT UNDERBAR, liver va verkligen helt toppen, supersocial och jag har inte testat någon RC drog ute på marknaden nu som slog känslan, även lyricas peak, men lyrica vara så pass mycket längre så det går inte och jämföra riktigt. Det varande i ungefär 3~timmar men efterkänningar av de sociala i okänd tid.

<VARNINGSTEXT>

Efter någon timme(3-4 timmar efter effekten började) så började huvudet värka, jag snorade konstant i snoken. Första gången jag testade(dvs denna, så fick jag även ökad ångest, och sa att jag aldrig mer skulle ta tabletterna....) Hade även mycket svårt och somna in, somnade runt... 6-7 och la mig vid 2.
Jag fick även en förkylning, kan ha vart var i näsan som producerades, då de va den färgen på snoret.
"förkylningen varade hela dagen efter, men ingen ångest dagen efter eller andra komplikationer.

</VARNINGSTEXT>

Utvärdering
Min värdering av Voxra som antidepp dagligen va helt ok de första månaderna, efter det så kunde jag tom skippa dom utan att känna någon skillnad.

De krossade tabletterna får faktiskt en (4/5), andra gången jag tog den minskade ångesten(kanske berodde på bättre hantering? eller tolerans), och ska även medels att halveringstiden runt 24~
Och om man har tillgång till benso så fungerade det utmärkt för mig att minska ATn(som faktiskt varade länge)


Jag reseverar mig för fel, och tar på mig inget ansvar ifall ni kommer testa detta.

Äter voxra för att det sagts hjälpa mot depresssion. För min hjälper den dock inte så om det går att använda som rusmedel likt concerta skulle det vara intressant, kommer dock inte prova in inte fler människor kommer in i tråden och berättar om sina upplevelser.
Citera
2010-11-17, 06:40
  #3
Medlem
Läs andra trådar om det, finns folk som krossar dom.

Jag är bara rädd för maxdosen per dygn....



Trots näsblod förra snortningen(kom ett bar dagar efter och va
nog relaterad till att jag va sjuk.


Lite OT
svider som fan, men jag tror faktiskt koffein vinner.
Brukar inte dra i, bättre och käka eller röka!
Citera
2010-11-17, 15:38
  #4
Medlem
weed-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nxr
Läs andra trådar om det, finns folk som krossar dom.

Jag är bara rädd för maxdosen per dygn....



Trots näsblod förra snortningen(kom ett bar dagar efter och va
nog relaterad till att jag va sjuk.


Lite OT
svider som fan, men jag tror faktiskt koffein vinner.
Brukar inte dra i, bättre och käka eller röka!

Sjukt, har inte sett någon tråd där någon skrivit något positivt, du är den första som faktiskt har provat, i andra jag läst är det mest folk som antar pga buprupoions dopaminfrisättande attributer..
Citera
2010-11-17, 17:15
  #5
Medlem
Fick zyban utskrivet för att sluta röka. Haha... Trycker man i sig nån karta så kan man få hallisar men inget vidare välmående. Inget jag rekommenderar. Ganska stor risk för kramp eller ep.
Citera
2010-11-17, 18:50
  #6
Medlem
Slingshots avatar
Helt idiotiskt att flumma på detta, vill man få rejäla kramper så go for it.
Citera
2010-11-20, 12:34
  #7
Medlem
150mg eller 300mg?
Citera
2010-11-25, 04:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Helt idiotiskt att flumma på detta, vill man få rejäla kramper så go for it.

Har kört 4 st 150mg och inte märkt några kramper alls, kan bero på person till person.
Ni som påstår att man får kramper, har ni testat själva eller är det en "vän" som gjort det?

Och ja, snyter sig som fan och det kommer blod, bättre och käka det, om man nu ändå vill dra det i näsan se till och ta bort skalen genom att göra som man vaskar guld(kom inte på någon bättre förklaring)

Whatever, ville bara dela med mig min erfarenhet som kanske inte fungerar på alla.
Citera
2010-11-25, 18:59
  #9
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nxr
Har kört 4 st 150mg och inte märkt några kramper alls, kan bero på person till person.
Ni som påstår att man får kramper, har ni testat själva eller är det en "vän" som gjort det?

Och ja, snyter sig som fan och det kommer blod, bättre och käka det, om man nu ändå vill dra det i näsan se till och ta bort skalen genom att göra som man vaskar guld(kom inte på någon bättre förklaring)

Whatever, ville bara dela med mig min erfarenhet som kanske inte fungerar på alla.

Det är flera på bl.a bluelight som har fått kramper men det krävs lite högre doser. Sen kan du köra flera ggr utan att krampa men sedan någon vacker dag får du ett krampanfall, man sänker ribban hela tiden Just ämnet bupropion kan ge kramper i små doser också för dom som tar det i förskrivna mängder.

Känns det som kola light?
Citera
2010-11-26, 00:32
  #10
Medlem
Kan va så, men ämnet kan väl inte stannna i kroppen förevigt, vart är halveringstiden?
Ruset, nu är det så att jag verken tagit kola eller amfetamin. Ruset va som meph light fast lite mer blandning som ett bra lyricanrus men mycket starkare.

Nä fan kan hålla med, tänker inte snoka i mig mer och bomba verkar inte fungera lika bra.
Näsblod och var i näsan i ett par dagar, det låter inte speciellt friskt...


Men man kan alltid testa en gång, kör bara på 2 st(150mg), krossa och sortera ut skalen och snorta så kommer ni få de riktigt nice.


Lite OT
Man kan lätt fejka en förkylning på detta, då man nästa dag får nässnuva och var i näsan. Säga att man har hög feber och snyter blod.
Citera
2010-11-28, 10:46
  #11
Medlem
kingzyzs avatar
Bupropion är toxiskt i även låga doser så inget att flumma på.
Citera
2011-03-16, 19:09
  #12
Medlem
tverskoys avatar
En bekant krossade en voxra 150 mg och snortade det. Fick ganska stark amfetamin-liknande rus inom några minuter, ruset varade i ca 20 minuter.

Slutsats: Bupropion är potent som stimulant och ruset pågår under ganska kort tid ca 20 minuter. Man får snuva som varar några timmar efter man snortat och det svider i näsan. Inga biverkningar annars.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback