• 1
  • 2
2010-11-13, 00:56
Medlem
steelgloves avatar
Hoi på något sätt har jag lyckats ändra så att alla mina program på min dator ska öppnas med paint , Allt började med att jag tog emot en bild från en polare och försökte öppna den i paint.
prövat googla det och kollat runt lite men hittar inte mycket om just mitt problem.
någon annnan som har haft samma problem och som vet en lösning?

skulle vara väldigt tacksam för svar.

PS. detta är även min skoldator som jag använder till plugget så dom kommer inte bli glada om jag inte fixar det
Citera
2010-11-13, 01:06
Medlem
JagVanns avatar
Hur fan öppnar man ett program i paint?

Tänker du på att filer associeras med paint för att du valde öppna med och kryssade i öppna alltid med detta program eller måste du till exempel öppna write med paint.

Förklara vad filen du öppnade heter i filttillägg samt är jag väldigt nyfiken hur man öppnar till exempel mozilla firefox med paint.
Citera
2010-11-13, 01:09
Medlem
steelgloves avatar
Jadu det enda som händer när jag startar något program får jag felmedelandet

'' Det går inte att läsa filen. ogiltigt bitmappsbild eller filformat som inte stöds.''
Citera
2010-11-13, 01:09
Medlem
jimboo89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelglove
Hoi på något sätt har jag lyckats ändra så att alla mina program på min dator ska öppnas med paint , Allt började med att jag tog emot en bild från en polare och försökte öppna den i paint.
prövat googla det och kollat runt lite men hittar inte mycket om just mitt problem.
någon annnan som har haft samma problem och som vet en lösning?

skulle vara väldigt tacksam för svar.

PS. detta är även min skoldator som jag använder till plugget så dom kommer inte bli glada om jag inte fixar det

Högerklicka på filen du vill öppna > Egenskaper > Öppnas med > Ändra.

Är det så du menar?
Citera
2010-11-13, 01:16
Medlem
steelgloves avatar
Inte riktigt , det står att allt bara kan öppnas med paint Tex Starcraft 2 , google chrome och så vidare.. inte ens paint fungerar

Undrar om det finns någon typ reset knapp nånstans för det skulle vara väldigt smidigt
Senast redigerad av steelglove 2010-11-13 kl. 01:19.
Citera
2010-11-13, 01:17
Medlem
JagVanns avatar
Citat:
Jadu det enda som händer när jag startar något program får jag felmedelandet

'' Det går inte att läsa filen. ogiltigt bitmappsbild eller filformat som inte stöds.''

Låter onekligen som att alla exe filttillägg blivit omdöpta till bitmapp, kan din polare ha skickat dig ett litet busigt virus kanske!
Citera
2010-11-13, 01:20
Medlem
steelgloves avatar
Nej för jag kan öppna bilden på min andra dator vilket tyder på att det inte är något virus som jag troode från början
Citera
2010-11-13, 01:20
Medlem
Härligt att man får använda skolans resurser för att spela starcraft 2 på. Inte för att vi var bättre när vi satt och lanade med CS i datorsalarna men..

Har du inte någon systemåterställningspunkt du kan återvända till då? Kanske inte hjälper men..

Nu vet jag inte vad du har för windows men om du går in där du kan se alla filassociationer, öppnas alla i paint då eller verkar det som vanligt?

(Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Standardprogram\Ange associationer enligt W7)
Senast redigerad av colamage 2010-11-13 kl. 01:25.
Citera
2010-11-13, 01:24
Medlem
steelgloves avatar
Nej kommer inte åt det
Citera
2010-11-13, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelglove
Nej kommer inte åt det
Vad har du för operativ? Kollat under filassociationer? (om du nu kommer dit)

I W7 -> Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Standardprogram\Ange associationer
Citera
2010-11-13, 01:29
Bannlyst
Gör ett vbs,cmd eller reg-script om inte ovanstående fungerar.
http://www.google.se/search?hl=sv&cl...iation&spell=1
Citera
2010-11-13, 01:31
Medlem
steelgloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Vad har du för operativ? Kollat under filassociationer? (om du nu kommer dit)

I W7 -> Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Standardprogram\Ange associationer

Kom så långt men sen förstår jag inte mera.. e inte så bra på datorer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in