Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-12, 23:54
  #1
Medlem
Jag får ibland en äcklig ångest när jag dricker kaffe. Kan känna ett allmänt obehag, ett förstorande utav saker man under samma period mår dåligt av, myrkryp i bena osv.

Är detta vanligt eller är det bara jag som inbillat mig något? Vad beror detta på SAMT
gäller detta även capuccino ?
Citera
2010-11-12, 23:57
  #2
Medlem
Laheys avatar
Varför skapa två trådar?
https://www.flashback.org/t1356269
Citera
2010-11-13, 00:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lahey
Varför skapa två trådar?

Ts var dålig på att söka?
Citera
2010-11-13, 00:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cimmyen
Jag får ibland en äcklig ångest när jag dricker kaffe. Kan känna ett allmänt obehag, ett förstorande utav saker man under samma period mår dåligt av, myrkryp i bena osv.

Är detta vanligt eller är det bara jag som inbillat mig något? Vad beror detta på SAMT
gäller detta även capuccino ?



NEJ du inbillar dig inte. Jag märkte att jag fick kraftig ångest vid kaffe och panikattacker vid för höga
"doser" av kaffe. Skakningar och ångest och känslan av att inte ha kontroll över kroppen. Det är absolut ingen inbillning eftersom jag är väldigt känslig och det är så himla tydligt. Vissa blir pigga av kaffe, andra(jag) bara stirrig. Så jag slutade dricka kaffe, det funkade helt enkelt inte. Dock så känner jag inte alls samma sak med en Latte, men det beror väl på att det mesta är skummad mjölk, väldigt lite kaffe =koffein.
Citera
2010-11-13, 00:22
  #5
Avstängd
johnfowless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cimmyen
Jag får ibland en äcklig ångest när jag dricker kaffe. Kan känna ett allmänt obehag, ett förstorande utav saker man under samma period mår dåligt av, myrkryp i bena osv.

Är detta vanligt eller är det bara jag som inbillat mig något? Vad beror detta på SAMT
gäller detta även capuccino ?

finns ingen källa på detta, men av erfarenhet kan jag säga
har man ingen ångest så kommer man ej få det att dricka kaffe

men därimot så om man lider av ångest, panikångest ska man undvika kaffe (källa saknas)
te tycker jag lugnar ner en om man e ångestfylld k(källa saknas, pratar av egen erfarenhet)
Citera
2010-11-13, 00:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E6
NEJ du inbillar dig inte. Jag märkte att jag fick kraftig ångest vid kaffe och panikattacker vid för höga
"doser" av kaffe. Skakningar och ångest och känslan av att inte ha kontroll över kroppen. Det är absolut ingen inbillning eftersom jag är väldigt känslig och det är så himla tydligt. Vissa blir pigga av kaffe, andra(jag) bara stirrig. Så jag slutade dricka kaffe, det funkade helt enkelt inte. Dock så känner jag inte alls samma sak med en Latte, men det beror väl på att det mesta är skummad mjölk, väldigt lite kaffe =koffein.


panikattacker? så spass!

Capuccinon då, hur tror du det står det med den?
Citera
2010-11-13, 00:32
  #7
Medlem
Laheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junip
Ts var dålig på att söka?


Vad har det med saken att göra?
Citera
2010-11-13, 00:51
  #8
Medlem
Koffein är ångestframkallande i stora doser.
Och vissa människor tål mindre dos än andra.
Koffein finns i kaffe, te, cocacola, sportdrycker mm.

Mår du dåligt av kaffe så är det inget fel på dig för det här är vanligare än många tror.
Försök dricka latte eller cappuccino i stället om du absolut måste ha kaffe för det innehåller mindre mängd koffein.
Det finns till och med koffeinfritt kaffe vilket är väldigt vanligt utomlands.
Citera
2010-11-13, 00:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lahey
Vad har det med saken att göra?

Ingenting alls, jag klickade precis på länken och insåg att jag missförstod det hela.
Citera
2010-11-13, 02:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cimmyen
panikattacker? så spass!

Capuccinon då, hur tror du det står det med den?


Ja, fast nu är jag väldigt känslig för koffein (tydligen) får hjärtklappningar och allt möjligt. Poängen var att jag tror att alla som är känsliga blir stirriga av kaffe..det är ju lite det som är grejjen med koffein. Cappucino är ju mer kaffe än latte men mindre än vanligt kaffe. Det går nog säkert bra att ta en kopp, men du behöver ju inte halsa i dig..som sagt, försök att få i dig mindre koffein eftersom det är det som ger dig ångest.
Citera
2010-11-13, 14:13
  #11
Avstängd
spoozs avatar
En av flera anledningar till att jag inte längre dricker kaffe. Kör bara med rött te numer som inte innehåller något koffein.
Citera
2010-11-13, 16:58
  #12
Medlem
Vad konstigt. Jag känner tvärtom. Blir uppåt och gladare av kaffe. När man är trött, sliten och allt känns hopplöst tar man sig en kopp och myser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback