• 1
  • 2
2004-07-05, 02:33
Medlem
Darwins avatar
r det ngon som har koll p vad man fr och inte fr ha fr sorts sex som muslim? r det exempelvis tilltet med oralsex, och fr den muslimska kvinnan i s fall svlja sdesvtskan? Finns det vidare ngra regler kring koprofagi, eller r det fritt fram fr den bajslskande muslimen att hugga in om han/hon knner fr det?

Och hur r det med S/M? Fr kvinnan ge mannen smisk eller r det bara mn som fr spa upp kvinnor? Fr den muslimska kvinnan vidare bli sexuellt upphetsad av att f dagligt stryk av sin man, eller mste hon uppleva det som obehagligt fr att vara en god muslim?

Sen till sist den eviga frgan om hur muslimer ser p rimm job, vem (om ngon) som fr ge och vem fr ta emot?
Citera
2004-07-05, 08:20
Medlem
Hej,

Det som frst och frmst r frbjudet r analsex samt sex under kvinnans rda period. Sen finns det en del smregler men jag vet inte hur viktiga de r d det inte str ngot om dem i Koranen. Sex r inget fult inom Islm. Det r ett grundlggande mnskligt behov som inte skall frnekas likt kristendomen har gjort.

Vad mnga kanske inte knner till r att en man inte fr sluta frrn kvinnan r njd och en giltig orsak fr kvinnan att skilja sig r om mannen r impotent...

Citat:
r det ngon som har koll p vad man fr och inte fr ha fr sorts sex som muslim? r det exempelvis tilltet med oralsex, och fr den muslimska kvinnan i s fall svlja sdesvtskan?

Vad jag har lst r det inte frbjudet med oralsex men jag r osker p om hon kan/fr/br svlja.

Citat:
Finns det vidare ngra regler kring koprofagi, eller r det fritt fram fr den bajslskande muslimen att hugga in om han/hon knner fr det?
Sn skit kan ni otrogna f sysselstta er med. +o(

Citat:
Och hur r det med S/M? Fr kvinnan ge mannen smisk eller r det bara mn som fr spa upp kvinnor? Fr den muslimska kvinnan vidare bli sexuellt upphetsad av att f dagligt stryk av sin man, eller mste hon uppleva det som obehagligt fr att vara en god muslim?
Muhammed (m Guds frid vara ver honom) slog aldrig ngon utav sina fruar s ngon direkt avancerad S/M kan inte ha praktiserats. Om det skulle vara otilltet (haram) vet jag faktiskt inte.

Citat:
Sen till sist den eviga frgan om hur muslimer ser p rimm job, vem (om ngon) som fr ge och vem fr ta emot?

"rimm job" - kanske varit muslim "fr lnge" men jag knner inte till den termen? Eller r det kanske dialektalt?

Mvh
Citera
2004-07-05, 08:29
Medlem
Ursas avatar
Muslim,
jag har ocks en frga
Varfr r det frbjudet med sex under mensen?

Nej frresten, jag har tv.

Enligt kristen lra (ja, enligt Bibeln i a f) ska man ju bara ha sex fr fortplantningens skull. r det likadant inom islam?
Citera
2004-07-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Muslim,
jag har ocks en frga

Enligt kristen lra (ja, enligt Bibeln i a f) ska man ju bara ha sex fr fortplantningens skull. r det likadant inom islam?

Frga ett: fr att kvinnan anses vara oren d.

Frga tv: Islm godknner sex fr nutningens skull. P den tiden fanns det inga preventinmedel men avbrutna samlag var godknt. Vad jag vet godknner mnga kristna inte preventinmedel med det r OK enligt Islm om man inte anvnder det allt fr lnge. S kort och gott: sex r inget syndigt utan ngot Gud gett oss mnniskor att njuta utav

Mvh
Citera
2004-07-05, 08:46
Medlem
Viktorias avatar
Sex under ramadan

Fr gifta par ha sex ven under ramadan?
Citera
2004-07-05, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Fr gifta par ha sex ven under ramadan?

Inte under fastan men efter att den brutits r det OK. I princip ngon gng efter sextiden p kvllen allts (mrkte ni vitsen? )

Mvh
Citera
2004-07-05, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Muslim,
jag har ocks en frga

ska man bara ha sex fr fortplantningens skull? det lter lngskt... baserar du det p texten om onan?

1 Mos 38:8-38:10
"D sade Juda till Onan: 'G till din brors hustru och gr din svgerplikt mot henne och skaffa avkomma t din bror.'
Men Onan visste att barnet inte skulle rknas som hans, och var gng han lg med sin brors hustru lt han sin sd spillas p marken fr att slippa skaffa barn t sin bror.
Drmed vckte han Herrens misshag, och drfr ddade Herren ocks honom."

gud blev frbannad eftersom onan trotsade honom nr han inte ville ge sin bror en avkomma. inte fr att sexet d endast var njutbart.

jag r kristen och jag knullar min tjej varje dag utan att frska gra henne gravid (tvrtom), enbart fr att det r sknt och fr att jag lskar henne!
Citera
2004-07-05, 08:57
Medlem
Bingolikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslim
Inte under fastan men efter att den brutits r det OK. I princip ngon gng efter sextiden p kvllen allts (mrkte ni vitsen? )

Mvh
Ja du r s jvla kul
Lite OT men hur gammal var du nr du konverterade och varfr?Det vanliga r vl att kvinnor konverterar efter ptryckning frn mannen?Tycker det jmt r samma omvnda kvinnor som medverkar i program om Islam i TV.Du har nnu inte svarat p min frga om vilken sida du skulle stdja vid ett muslimskt uppror i Sverige?
Citera
2004-07-05, 09:58
Medlem
Uuuh, jag hade en jttelng diskussion hr fr ngon mnadsedan om varfr jag trodde p Gud. Den finns tyvrr inte kvar.

Jag konverterade nr jag var 23. Det gjorde jag efter att ha lst om Islm i 3 r ungefr. Hade inga planer p att bli muslim frst men till sist kndes det oundvikligt. Det r fr mycket i Koranen som stmmer fr att det skulle kunna komma frn en mnniska p den tiden.

De flesta som konverterar r kvinnor d de trffat en muslimsk man.

Jag skall frska hinna med och svara i den andra trden ocks

Mvh
Citera
2004-07-05, 10:25
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floer
ska man bara ha sex fr fortplantningens skull? det lter lngskt... baserar du det p texten om onan?

Jag var rdd att nn skulle frga om det
Nej, jag baserar det inte p den texten. Jag baserar det p ett citat frn bibeln (?) som en kristen (?) tergav fr mig. Jag har frskt komma ihg ordalydelsen, det uttrycktes inte i omskrivelser utan mycket specifikt. Kan dock inte komma ihg det, slunda inte heller kolla upp om det stmde.

Citat:

jag r kristen och jag knullar min tjej varje dag utan att frska gra henne gravid (tvrtom), enbart fr att det r sknt och fr att jag lskar henne!

Good for you! Och fr henne, lter det som
Citera
2004-07-05, 10:32
Bannlyst
Vad r en tjej "oren" bara fr att hon har mens?

Ja tycker absolut inte det r s farligt att ha sex nr hon har mens, men med kondom isf.
Citera
2004-07-05, 10:34
Medlem
Bingolikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Vad r en tjej "oren" bara fr att hon har mens?

Ja tycker absolut inte det r s farligt att ha sex nr hon har mens, men med kondom isf.
Dessutom brukar dom vara extra pilska d
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in