2010-11-12, 10:39
Bannlyst
Hur fan skall ni ha det här på FB med detta egentligen, hänvisat till rubriken? Ni verkar vilja ha massa difussa och debila regler enbart i syfte att dela ut löjliga tillsägelser som betyder nada.

Men förklara gärna diskrepansen med hänvisning till rubrik!
Senast redigerad av kriptokia2 2010-11-12 kl. 10:43.
Citera
2010-11-12, 10:42
Medlem
PapaNoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia2
Hur fan skall ni ha det här på FB med detta egentligen, hänvisat till rubriken? Ni verkar vilja ha massa difussa och debila regler enbart i syfte att dela ut löjliga tillsägelser som betyder nada.

Men förklara gärna diskrepansen med hänvisning till rubrik!

helt rätt! "finns redan en tråd om detta ämne på 1000+ sidor"
så man ska bläddra igenom flera timmar för hitta svaret man söker?

mer nya trådar åt folket säger jag, oavsett bäst före datum
Citera
2010-11-12, 10:46
Medlem
zBr9s avatar
Det enda jag märkt är att folk inte uppskattar när någon bumpar gamla trådar med helt värdelösa oneliners som inte tillför något. Typ en fyra år gammal tråd i "Sexlänkar" med inlägg som "Länk till klippet?". Eller någon lika gammal tråd i skvallerforumet med "Vilken äcklig hagga".
Citera
Medlem
tältpinnes avatar
Du borde ha sökt och bumpat den här tråden om att söka och bumpa trådar istället för att skapa en ny tråd.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PapaNoel

Snart kommer väl en moderator eller en viktigpetter in och påpekar "att även detta ämne avhandlats 1000 ggr innan och därför så stänger vi denna tråd." Men bumpar man den gamla tråden så får man tillsägelse.
Citera
2010-11-12, 10:49
Medlem
AbuserUsers avatar
Jag tror att det är mer "gamla" fb:are som är trötta på att det kommer upp snarlika trådar hela tiden .. sen går det ju faktiskt att söka .. om ni inte hittar det på fb .. så finns det ju andra sätt att hämta info !

Mvh
Citera
2010-11-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PapaNoel

Det går ju att söka i själva tråden också, man behöver inte bläddra igenom hela sidorna. Dvs om du vet vad du söker efter.
Citera
2010-11-12, 11:37
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia2
Snart kommer väl en moderator eller en viktigpetter in och påpekar "att även detta ämne avhandlats 1000 ggr innan och därför så stänger vi denna tråd." Men bumpar man den gamla tråden så får man tillsägelse.
Du kommer aldrig att få en tillsägelse för att du bumpar en gammal tråd med något som för tråden framåt.

Om du däremot bumpar exempelvis den här tråden med att skriva "LOL" får du en tillsägelse lika säkert som ett brev på posten.

Edit: Inlägg 11000
Citera
2010-11-12, 14:21
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Visst TS. Kan hålla med om att det ibland kan vara lite jobbigt att avgöra om man skall bumpa en gammal tråd eller inte.

Men tumregeln skulle jag säga är följande: När du hittar en gammal tråd i ämnet som du tänkte starta en tråd i, läs igenom tråden lite. Om tråden håller bra nivå och ditt ämne faller väl in i det som diskuteras, så kör på.

Om tråden är en gammal latjolaibantråd från när Jesus gick i kortbyxor, så bumpa den inte.

Bättre än så kan jag inte förklara det. Men man lär sig med tiden. Jag lovar
Citera
2010-11-12, 16:19
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Men tumregeln skulle jag säga är följande: När du hittar en gammal tråd i ämnet som du tänkte starta en tråd i, läs igenom tråden lite. Om tråden håller bra nivå och ditt ämne faller väl in i det som diskuteras, så kör på.

Eller så försöker man (jo, jag vet att det är underförstått, men man kan ju alltid påpeka det igen) avgöra om man fick svar på sina frågor i den tidigare tråden och låter bli att bumpa helt.
Citera
2010-11-12, 20:22
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Eller så försöker man (jo, jag vet att det är underförstått, men man kan ju alltid påpeka det igen) avgöra om man fick svar på sina frågor i den tidigare tråden och låter bli att bumpa helt.

Faktiskt inte alls något som är så självklart för många. Visst, ibland kan det vara en gammal giganttråd en bumpar, och då är det kanske inte fel om Bumparen inte orkat läsa igenom 50 sidor skit för att konstatera att det inte finns ett svar för det denne söker.
Citera
2010-11-12, 20:30
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du kommer aldrig att få en tillsägelse för att du bumpar en gammal tråd med något som för tråden framåt.

Om du däremot bumpar exempelvis den här tråden med att skriva "LOL" får du en tillsägelse lika säkert som ett brev på posten.

Edit: Inlägg 11000
Om man bumpar den tråden så ska man nästan bli bannad!

Men jag förstår TS frågeställning. Jag bumpade en tråd om Kjell Lönnå för några dagar sedan och har inte hör ett skit! Hade jag däremot gjort en ny tråd som hette Kjell Lönnå är nu fanimig flint! (Enligt min sambo) så hade jag garanterat fått svar på min fråga.
Senast redigerad av valter-eggon 2010-11-12 kl. 20:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in