2006-01-10, 23:26
Medlem
Sebbesics avatar
Okej, snabb fråga!

Blir folk här sura om man bumpar gamla trådar? Är det något man bör undvika?

Tack
Citera
2006-01-10, 23:29
Medlem
Engelbreckts avatar
Det bör undvikas i största möjliga mån, ja.
Citera
2006-01-10, 23:31
Medlem
Sebbesics avatar
Men om man är på väg att starta en ny tråd som redan finns fast någon skrev i den för över 1 år sedan, ska man bumpa den då?
Citera
2006-01-10, 23:32
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbesic
Okej, snabb fråga!

Blir folk här sura om man bumpar gamla trådar? Är det något man bör undvika?

Tack

hur gamla pratar vi om? Det får du ju känna efter lite själv i varje situation. Ibland kan man bumpa och ibland är det bättre att starta en ny tråd.
Citera
2006-01-10, 23:32
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Men om man är på väg att starta en ny tråd som redan finns fast någon skrev i den för över 1 år sedan, ska man bumpa den då?
Du kan ju alltid söka innan du postar, du kanske rent av hittar svaret på din undran där.
Citera
2006-01-10, 23:34
Medlem
von Schmerzs avatar
Om diskussionen är tidlös, och man har något att tillföra den eller att det är något i den som man vill fortsätta diskutera så är det nog helt okej. Däremot om det finns stolpskott som bara skriver "WORD!!1" i en gammal Sture och Tributerna-tråd så låses den nog illa kvickt.
Citera
2006-01-10, 23:36
Medlem
Engelbreckts avatar
Är det exakt samma sak som diskuteras i den gamla tråden som i den nya? I så fall kan du bumpa en gammal tråd, om du har något väsentligt att tillföra den eller vill fråga något om det ämnet. Annars kan du alltid PMa ansvarig moderator och fråga.

Det är vad jag anser. Annars bumpa på och skit i om folk blir sura, det är i alla fall inget regelbrott. Gamla glömda trådar förtjänar ibland att tas upp igen, men oftast är det nog bättre att starta en nya tråd istället för att dra upp en väldigt gammal. Fråga moderator vettja!
Citera
2006-01-10, 23:37
Medlem
Sebbesics avatar
Ja. Nu tänker jag inte på dessa "Bästa film" trådarna, utan mera intressantare trådar som brukar hålla en stund, allmäna frågor bara, politiska diskussioner osv... Men om man har en fråga om exempel om Olof Palme, så finns det en tråd som var senast aktiv för 1 år sen eller längre, så jag då ta upp frågan i där eller bara skapa en ny tråd? Jag är inte så haj på var gränsen går så det är nog bäst att fråga innan en arg moderator bankar en i skallen
Citera
2006-01-10, 23:38
Medlem
Sebbesics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Är det exakt samma sak som diskuteras i den gamla tråden som i den nya? I så fall kan du bumpa en gammal tråd, om du har något väsentligt att tillföra den eller vill fråga något om det ämnet. Annars kan du alltid PMa ansvarig moderator och fråga.

Det är vad jag anser. Annars bumpa på och skit i om folk blir sura, det är i alla fall inget regelbrott. Gamla glömda trådar förtjänar ibland att tas upp igen, men oftast är det nog bättre att starta en nya tråd istället för att dra upp en väldigt gammal. Fråga moderator vettja!

Det sa mig endel. Tackar =)
Citera
2006-01-10, 23:50
Medlem
ImTheMans avatar
så länge du bumpar för att skriva nåt vettigt och inte bara "haha vilken rolig tråd!" så borde det ju vara ok.
Citera
2006-01-10, 23:58
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ja. Nu tänker jag inte på dessa "Bästa film" trådarna, utan mera intressantare trådar som brukar hålla en stund, allmäna frågor bara, politiska diskussioner osv... Men om man har en fråga om exempel om Olof Palme, så finns det en tråd som var senast aktiv för 1 år sen eller längre, så jag då ta upp frågan i där eller bara skapa en ny tråd? Jag är inte så haj på var gränsen går så det är nog bäst att fråga innan en arg moderator bankar en i skallen

Om frågan ligger i nära anknytning till en befintlig tråd så är det bara fortsätta på den oavsett hur gammal den är. T ex är det onödigt att skapa en ny tråd om Christer Petterson och Palme. Fortsätt istället på den som redan finns.

Att bara bumpa en tråd utan att tillföra något vettigt är inte ok.
Använd fingertoppkänslan och om du är tveksam dra i väg ett PM till en moderator och fråga.

/Moderator

EDIT: Nu i efterhand inser jag att jag i princip upprepat det som Engelbreckt skrev. Men det kanske var bra att höra det från en moderator oxå. Vad vet jag...
Citera
2006-01-11, 00:09
Medlem
Sebbesics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Om frågan ligger i nära anknytning till en befintlig tråd så är det bara fortsätta på den oavsett hur gammal den är. T ex är det onödigt att skapa en ny tråd om Christer Petterson och Palme. Fortsätt istället på den som redan finns.

Att bara bumpa en tråd utan att tillföra något vettigt är inte ok.
Använd fingertoppkänslan och om du är tveksam dra i väg ett PM till en moderator och fråga.

/Moderator

EDIT: Nu i efterhand inser jag att jag i princip upprepat det som Engelbreckt skrev. Men det kanske var bra att höra det från en moderator oxå. Vad vet jag...

Schysst jag förstår, men det jag hade undrat på var att i många stängda trådar så är det pga att det redan finns en sån tråd "andvänd sök funktionen" och i vissa trådar när någon bumpar så blir folk griniga som fan haha. Men nu vet jag och tack så mycket =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in