2010-11-12, 23:36
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Om man bumpar den tråden så ska man nästan bli bannad!

Men jag förstår TS frågeställning. Jag bumpade en tråd om Kjell Lönnå för några dagar sedan och har inte hör ett skit! Hade jag däremot gjort en ny tråd som hette Kjell Lönnå är nu fanimig flint! (Enligt min sambo) så hade jag garanterat fått svar på min fråga.

Det är ingen fråga..
Citera
2010-11-12, 23:41
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Det är ingen fråga..
Men ge dig! Det är topic!
Posten skulle då vara:
Jag sade till min sambo att Kjell Lönnå tonar håret och därför ar han inte gråhårig fastän han borde varit det. Då svarar hon att i princip är flint och inte tonar håret. När slutade han tona håret???

Duger det för min herre?
Citera
2010-11-13, 05:24
Moderator
MondoBizarros avatar
Nu vet inte jag hur andra mods gör - vi är trots allt ca 100 stycken - men själv slänger jag sällan eller aldrig en tråd som bumpas, så länge bumpen är relevant.
Däremot händer det rätt ofta att gamla trådar bumpas och då slängs eller sammnfogas med annan tråd av skälet att vi har nya trådar om samma ämne, men det är ju inget ondsint i det utan enbart för att de som söker inte ska behöva ramla på inaktuella trådar.
Citera
2010-11-13, 11:28
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PapaNoel
helt rätt! "finns redan en tråd om detta ämne på 1000+ sidor"
så man ska bläddra igenom flera timmar för hitta svaret man söker?

mer nya trådar åt folket säger jag, oavsett bäst före datum

Eller så SÖKER man I tråden, så svårt är det inte
Citera
2010-11-13, 11:30
Medlem
soulreapers avatar
Det hela beror väl på som tidigare nämnts hur man bumpar tråden..Lägger man in ett lol, , +1 eller dylikt så kan man nog räkna med en tillsägelse. Om man däremot för tråden framåt så är det inget fel med det hela, dock så ser inte jag det som att föra en tråd framåt när man svarar på en fråga som är 8 år gammal utan att själv se till att tråden förs framåt...
Citera
2010-11-13, 21:13
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Det hela beror väl på som tidigare nämnts hur man bumpar tråden..Lägger man in ett lol, , +1 eller dylikt så kan man nog räkna med en tillsägelse. Om man däremot för tråden framåt så är det inget fel med det hela, dock så ser inte jag det som att föra en tråd framåt när man svarar på en fråga som är 8 år gammal utan att själv se till att tråden förs framåt...
Du har helt rätt, men ibland hittar man guldkorn. Nu kommer jag dessvärre inte ihåg vilken tråd det var, men i 'Krim' fanns det en tråd om en kille som begått rätt brutala brott (bl.a. mord om jag kommer ihåg rätt) och en tid efter att tråden dött kommer just den killen in i tråden och börjar besvara en massa frågor. Det var väldigt intressant, men tyvärr blev han bannlyst för att han var lite för "het på gröten".
Citera
2010-11-13, 22:29
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du har helt rätt, men ibland hittar man guldkorn. Nu kommer jag dessvärre inte ihåg vilken tråd det var, men i 'Krim' fanns det en tråd om en kille som begått rätt brutala brott (bl.a. mord om jag kommer ihåg rätt) och en tid efter att tråden dött kommer just den killen in i tråden och börjar besvara en massa frågor. Det var väldigt intressant, men tyvärr blev han bannlyst för att han var lite för "het på gröten".

Det där är ju verkligen ett guldkorn. Inte något en ser ens varje år.

Sedan så tycker jag att det ibland kan vara befogat att starta en ny tråd. Speciellt när vissa gamla trådar om "icke så seriösa" ämnen tenderar att ha en lägre kvalitet än nya. Mycket på grund av att ribban till PK enligt mig sänkts. Vilket är positivt.

Vad jag försöker säga är att man ibland kan se att en sämre tråd med mycket onliners och skit, om den blir bumpad, åter igen sätter igång ett OT inferno i tråden.

Det är lite mystiskt det där hur vissa tänker. Bara för att Pelle gick OT så skall väl även jag göra de...
Citera
2010-11-14, 01:51
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det finns alltid undantag som bekräftar regeln, och vissa av undantagen är gyllene men i 99% av fallen är de skit...Som mod måste man självklart ta ställning till varje enskilt fall men jag har sett en hel del trådnekromani som varit helt oförsvarlig och ett par inlägg som jag har kunnat tycka varit ok...
Citera
2010-11-14, 21:57
Medlem
FrasseFloyds avatar
Det finns trådar i ämnet. Sök.

Flashback -> Papperskorgen

/moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera