2009-03-13, 17:29
Medlem
-Zingaja-s avatar
Vad tror ni? Själv tycker jag det känns helt onödigt då originalet är så bra redan..

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=907&a=482604
Senast redigerad av -Zingaja- 2009-03-13 kl. 17:33.
Citera
2009-03-13, 17:31
Medlem
Firewaias avatar
Tror inte det blir mer än vilken som helst dussin-skräck som kräks ut nuförtiden. efter-rapningar, remakes, direkta ripoffs och taskiga ideér eller taskigt utfört verkar vara det enda som kommer på skräckscenen nuförtiden. (Med såklart ett par guldkorn)
Citera
2009-03-13, 17:50
Medlem
quaertys avatar
Jag välkomnar det. Har aldrig varit speciellt förtjust i TV-serien. Tyckte att den var ganska trött när den kom på video någon gång i början av 90-talet.

Boken var en favorit när den släpptes. Men på den tiden tyckte jag nog de flesta King-böckerna var toppen.

Inga större förväntningar på den här filmatiseringen, men med en rejäl budget och en schyst regissör så kan det säkert bli helt okej.
Citera
2009-03-13, 19:20
Medlem
Brossys avatar
Ja tyckte också att originalet redan är så pass bra att det känns onödigt att göra en remake.
Citera
2009-03-13, 19:41
Medlem
wonderlands avatar
Svårt att matcha Tim Curry... kan dock bli en fräsch remake om dom verkligen har en bra produktion, tror inte att så blir fallet.
Citera
2009-03-13, 19:43
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Svårt att matcha Tim Curry... kan dock bli en fräsch remake om dom verkligen har en bra produktion, tror inte att så blir fallet.

Tror att dom kommer göra som i alla andra nyproduktioner av skräckfilmer. Monstret, i det här fallet Pennywise kommer överdrivas för att skrämma de stackars amerikanarna mer och det kommer bara kännas krystat.
Citera
2009-03-13, 20:33
Medlem
Sephirots avatar
Fan vad jag kommer ihåg att den filmen skrämde mig. Man kan ju hoppas att det inte blir allt för kasst.
Citera
2009-03-13, 20:37
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zingaja-
Vad tror ni? Själv tycker jag det känns helt onödigt då originalet är så bra redan..

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=907&a=482604

Härligt!

TV-serien gav mig trauma i åtskilliga år. Och så var den ändå ganska snäll.

Men en remake blir perfekt, då en långfilm passar It så mycket bättre. Blir nog dock svårt att kunna toppa Pennywise ...
Citera
2009-03-13, 21:39
Medlem
quaertys avatar
Märkligt...

Jag har redan tidigare noterat här på Flashback att många har svåra själsliga ärr efter den där mediokra TV-serien.

Kan det vara så att jag var i min tuffålder, 16-17, när ingenting var läskigt, och att ni andra var något yngre (eller betydligt äldre)?

Nuförtiden pallar jag knappt att kolla på rysare längre. Så om jag satsar på titt nummer två, kanske även jag drabbas av clown- och Tim Curry-fobi.
Citera
2009-03-13, 21:57
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Märkligt...

Jag har redan tidigare noterat här på Flashback att många har svåra själsliga ärr efter den där mediokra TV-serien.

Kan det vara så att jag var i min tuffålder, 16-17, när ingenting var läskigt, och att ni andra var något yngre (eller betydligt äldre)?

Nuförtiden pallar jag knappt att kolla på rysare längre. Så om jag satsar på titt nummer två, kanske även jag drabbas av clown- och Tim Curry-fobi.

Jag tror det kommer ifrån att den visades på TV då det inte gick så värst mycket annat. Idag är utbudet dränkt i serier. Man får ingen överblick. Om en serie gick under 90-talet, så såg "alla" på den.

Plus att dagens publik är övermätta på YouTube och dataanimering och Saw. Om samma serie kom idag, så skulle den inte få samma genomslagskraft.
Citera
2009-03-13, 22:08
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Jag tror det kommer ifrån att den visades på TV då det inte gick så värst mycket annat. Idag är utbudet dränkt i serier. Man får ingen överblick. Om en serie gick under 90-talet, så såg "alla" på den.

Plus att dagens publik är övermätta på YouTube och dataanimering och Saw. Om samma serie kom idag, så skulle den inte få samma genomslagskraft.
Det låter sannolikt. Jag hade ingen aning om att serien har visats på tv i Sverige. Själv kände jag mest ett stort "jaha" när jag såg den.

När det gäller den nya riktiga filmen så känns det ändå försiktigt positivt. Jag har inget emot lite bättre effekter om de samtidigt förvaltar barndomsångesten väl. Det är väl det han är bäst på, ex-mobbningsoffret Stephen King.

Något som funkade hyfsat bra i Stand By Me.
Citera
2009-03-13, 23:03
Medlem
wikholms avatar
Visst är det filmen med clownen? Det var den första skräckfilm jag såg, och har aldrig sett den efteråt, den är så JÄVLA läskig, hatar clowner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in