Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-10, 13:35
  #13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Jan Helin har som vanligt inte förstått nånting. Han sitter och surar för att han inte
kan kontrollera "de stora oansvariga nätforumen". Titta hur han beter sig i debatten
i TVs akutellt mot Jimmie Åkesson.

Varje mening börjar med "Men jag som publicist...."

Han vill alltså sätta sig på höga publicisthästar och tuta i alla som orkar lyssna att han
skulle besitta någon högre moral än oss andra. Detta är naturligtvis bara ett retoriskt
trick, och det är precis lika illa ställt med moralen hos honom som hos oss andra.

Det är hans sätt; prata om pressombudsmannen, och etik och moraliska ställningstaganden
för att framställa Aftonhoran som nånting mycket mycket bättre än det är.

Synd bara att det inte fungerar. Varför är Jan Helin inte här och debatterar? Enkelt.
Han vågar inte ta debatten. Låt mig svara som han hade gjort på min egen fråga.

Jag vågar ta debatten, men jag som publicist....

Och där slutar alla att lyssna på Jan Helin.
Citera
2010-11-10, 14:09
  #14
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jan Helin har som vanligt inte förstått nånting. Han sitter och surar för att han inte
kan kontrollera "de stora oansvariga nätforumen". Titta hur han beter sig i debatten
i TVs akutellt mot Jimmie Åkesson.

Varje mening börjar med "Men jag som publicist...."

Han vill alltså sätta sig på höga publicisthästar och tuta i alla som orkar lyssna att han
skulle besitta någon högre moral än oss andra. Detta är naturligtvis bara ett retoriskt
trick, och det är precis lika illa ställt med moralen hos honom som hos oss andra.

Det är hans sätt; prata om pressombudsmannen, och etik och moraliska ställningstaganden
för att framställa Aftonhoran som nånting mycket mycket bättre än det är.

Synd bara att det inte fungerar. Varför är Jan Helin inte här och debatterar? Enkelt.
Han vågar inte ta debatten. Låt mig svara som han hade gjort på min egen fråga.

Jag vågar ta debatten, men jag som publicist....

Och där slutar alla att lyssna på Jan Helin.

+ jävla 1 på detta!

Som en liten sammanfattning kan man således konstatera att Jan Helin inte lever i samma verklighet som alla vi andra, utan snarare betraktar den inifrån sin lilla trånga publicistbubbla med sina grumliga publicistögon.

Om Helin hade fått bestämma så skulle väl hela jävla samhället tvingas rätta sig efter "pressetiska regler".
Citera
2010-11-10, 14:34
  #15
Medlem
Kan någon få bort den här idioten, blir förbannad bara jag ser hans nunna dyka upp på Aftonbladets förstasida med något han har bestämt att så är det.

Aftonbladet har ingen stake, man är så rädda att förstöra sitt plastiga yttre så det finns inte. Det är tydligen helt okej att hänga ut någon Svenne, men så fort man har fått nys att personen i fråga har ett annat etniskt ursprung ja då måste personens identitet skyddas till varje pris. Tänk vilket ramaskri att personen är invandrare, då spär dom ju på debatten om att invandrare står för mycket brott i samhället och förstör sin image att alla är lika värda! Äckligt beteende är vad det är. Sen så är nästan uteslutande alla skandaler, nyheter och avslöjanden släptåg från andra tidningar. Är de som skriver för den tidningen ens journalister? Ibland undrar man faktiskt. Om det krävs sensationslysten journalistik framför trovärdighet för att sälja ett par extra papperskopior så kan man räkna med att Aftonbladet är först i ledet och med Jan Helin i spetsen.
Citera
2010-11-10, 15:28
  #16
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
De lider helt enkelt av konkurrensen nätforumen ger.

När de skriver om dessa "stora" händelser så uteblir läsarna. De följer hellre med på Flashback där informationen är omedelbar, ocencuerad och öppen för alla.

Här finner läsarna allt de vill veta. Vem som är offret, vem är gärningsmannen och många bra och intressanta inlägg från personer med insyn. Felaktig information rättas löpande, till skillnad mot tidningar som slätar över alla "ankor".

Helin är en sopa, det är den största hycklaren vi någonsin sett som redaktör för någon tidning.

Monopol, på nyheter och åsikter det är vad den kommersiella Aftonhorn önskar sig. Flashback tar helt enkelt ifrån dem läsare, lösnummerköpare.
Tydligen märker de ingen rusning när de själva tycker de har varit riktig duktiga med ett scoop som borde ge klirr i kassa och fet bonus till redaktionen.

De penningkåta siktarna är helt enkelt snikna egoister. Helin vill ha sjukt mycket pengar till dyra bilar lyxiga resor och fina viner.
__________________
Senast redigerad av Gefundenes F 2010-11-10 kl. 15:55.
Citera
2010-11-10, 16:24
  #17
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
De lider helt enkelt av konkurrensen nätforumen ger.
[...] största hycklaren vi någonsin sett som redaktör för någon tidning.

Ja, det går bra att gnälla på Flashback, men sen ha aftonbladets "journalister"
sitta på FB och PMa användare efter information ang. den nu namngivne personen
som häktats.

Dubbelmoral någon?
Citera
2010-11-10, 17:47
  #18
Avstängd
BadgerMans avatar
Lite of topic, Skulle Jan Hellin någonsin våga möta flashback i en öppen debbat så som i tv?
Tror ni han skulle nappa om vi Fbare utmana honom
Citera
2010-11-10, 17:47
  #19
Medlem
Nhts avatar
Hyckleri var ordet, som sagt.

Faktum är att jag småler, ja, jag rent ut sagt njuter av att gammelmedia, och i synnerhet blasktidningar som Aftonhoran blir utkonkurrerade av sajter som PI och FB. Det är inte längre AB som är mellanhand i "sanningsförmedlingen", de kan alltså inte längre vrida och vinkla nyheter för att passa deras förvridna världsbild, och framförallt märker de att folk slutar köpa lösnummer/surfa in på deras sida.

Helin är ett riksmongo som tillhör vänsteradeln. Snälla förbli i din villa i Bromma och kalla dig inte för journalist, för du är allt annat än just det.
Citera
2010-11-10, 17:50
  #20
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Tror starkt att anledningen till att de publicerar namnet är helt enkelt det att han är svensk. Det är så mycket i ABs tidigare sätt att agera som talar för det.
Citera
2010-11-10, 18:10
  #21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadgerMan
Lite of topic, Skulle Jan Hellin någonsin våga möta flashback i en öppen debbat så som i tv? Tror ni han skulle nappa om vi Fbare utmana honom

För att det skulle göra skillnad måste debatten vara fri. Vad får dig att tro att debatten
är fri i TV?

Citera
2010-11-10, 18:14
  #22
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Tror starkt att anledningen till att de publicerar namnet är helt enkelt det att han är svensk. Det är så mycket i ABs tidigare sätt att agera som talar för det.

Det ligger nog lite i det, eftersom när "olydiga stora nätforum" har publicerat andra namn
på andra gärningsmän än svenska, så har Aftonbladet och andra ägnat sig åt vitpixling.

Enough said.
Citera
2010-11-10, 20:09
  #23
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadgerMan
Lite of topic, Skulle Jan Hellin någonsin våga möta flashback i en öppen debbat så som i tv?
Tror ni han skulle nappa om vi Fbare utmana honom

Det kommer aldrig att hända eftersom Flashback Forum varken har - eller behöver ha - några offentliga talespersoner/representanter.

Den enda som möjligtvis har den fulla rätten att representera Flashback Forum vid ett sådant tillfälle är admin.
Jag tvivlar dock starkt på att admin känner något större ansvar, behov eller någon större lust att delta i sådana tillställningar.

Folk får tycka precis vad de vill om Flashback, precis som att var och en av oss som debatterar här har rätt till sin individuella åsikt om Helin & andra offentliga personer.

Skulle däremot Helin själv känna behov av att debattera och försvara sin heder/rätt/åsikt/whatnot här på forumet så är han mer än gärna välkommen hit.
Det hade faktiskt kunnat bli en riktigt rolig debatt.
Citera
2010-11-10, 20:15
  #24
Medlem
Lalajlajs avatar
I samma fall, är detta också ett nytt tänk och ett steg i den nya mediavärldens pressetik där de anser att det är viktigt att visa upp ett ansikte på den misstänkta, dock ej dömda, gärningsmannen.

Citat:
Polisen fick hjälpa till att evakuera en närstående till misstänkt pga Massmedia uppvakta den närstående för mycket.

Ingen annan än massmedia gjorde så att personen fick evakueras En bekant till den misstänkte uppvaktades på motsvarande sätt och fick flyttas av polisen.

Uppvaktningen av massmedia tangerar ofredande eller hemfridsbrott!

Polisen vädjar till pressen att låta människor vara ifred, de har rätt till ett privatliv. Polisen är upprörd över detta. Personerna mådde fruktansvärt illa av massmedias uppvaktning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback