2004-07-01, 21:40
Medlem
Nelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregerolle
Ahh.. hjälp... det räcker.. nu vet jag hur ett PM ser ut!..

Fick du något som inhöll ordet hora, så tycker jag att du skall lägga ut det..
2004-07-01, 21:52
Medlem
M2ks avatar
Respekterar din frågeställning, ämnet dubbelbottnat.

Tillåt mig en liten *OT* -fråga (när jag ser att du är i tjänst).

Vad händer med databasen? Visserligen kan man orientera sig runt i forumet, men det känns som att ro i deg?

Tackar på förhand,

M2k/...ngt otålig, men förstående iaf...
2004-07-02, 11:02
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Har du möjlighet att kontrollera äktheten i sådana påståenden?

Vi utgår ifrån att de PM som skickas till oss är korrekta. Ifall mottagaren nekar (den som anklagas ha skickat PM), går det att söka i loggfiler. En hel del pyssel, men går att få fram.

I första fallet resulterar det i en kraftfull tillsägelse och varning, och med resultat att man blir omedelbart avstängd ifall detta skulle förnekas.

Den som nekar till att ha skickat PM kommer vi givetvis att undersöka och gå till botten med, och hitta bevis INNAN vi gör något mer. Ingen oskyldig kommer bli drabbad.

Ifall detta dock resulterar i att det faktiskt har skickats PM med den angivna texten (trots att personen nekat), så blir det inte bara varning utan direkt bannlysning.

admin
2004-07-02, 11:07
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Vad jag vet eller har för mig att det var admin2 som sa, att han aldrig skulle gå in och kolla någons pm (fast han kunde)

Ingen aning ifall det går, men skulle aldrig ens tänka tanken att läsa någon användares privata PM. Jag tror inte någon skulle uppskatta att administratören gick runt och läste användarnas privata PM. Tror att en sådan linje har alla forum. Den enda möjlighet jag vet är att jag byter användarens PW och tar kontroll över kontot. men det är ju en helt annan sak, och något sådant har aldrig hänt.

admin
2004-07-02, 11:08
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi utgår ifrån att de PM som skickas till oss är korrekta. Ifall mottagaren nekar (den som anklagas ha skickat PM), går det att söka i loggfiler. En hel del pyssel, men går att få fram.

I första fallet resulterar det i en kraftfull tillsägelse och varning, och med resultat att man blir omedelbart avstängd ifall detta skulle förnekas.

Den som nekar till att ha skickat PM kommer vi givetvis att undersöka och gå till botten med, och hitta bevis INNAN vi gör något mer. Ingen oskyldig kommer bli drabbad.

Ifall detta dock resulterar i att det faktiskt har skickats PM med den angivna texten (trots att personen nekat), så blir det inte bara varning utan direkt bannlysning.

admin
Vad betyder det när pmét som Viktoria fick inte ledde till någon varning?
2004-07-02, 11:14
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ingen aning ifall det går, men skulle aldrig ens tänka tanken att läsa någon användares privata PM. Jag tror inte någon skulle uppskatta att administratören gick runt och läste användarnas privata PM. Tror att en sådan linje har alla forum. Den enda möjlighet jag vet är att jag byter användarens PW och tar kontroll över kontot. men det är ju en helt annan sak, och något sådant har aldrig hänt.

admin
Eftersom det går att radera delar av signaturen så antar jag att det borde ha gjorts i kontrollpanelen eller åtminstone borde avståndet till att komma åt även pm inte vara särskilt långt.

(Jag tror dig när du säger att du aldrig skulle läsa någons pm.)
2004-07-02, 11:23
Medlem
xatrixs avatar
Citat:

admin
Ur detta får jag tolka att du som admin inte administrerar servern och dess programvara (webserver och databasserver)?

Bara nyfiken
2004-07-02, 18:03
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Eftersom det går att radera delar av signaturen så antar jag att det borde ha gjorts i kontrollpanelen eller åtminstone borde avståndet till att komma åt även pm inte vara särskilt långt.

(Jag tror dig när du säger att du aldrig skulle läsa någons pm.)

Helt olika avdelningar.
Vill jag ändra din signatur, avatar osv så går jag bara in på en underavdelning kallad "admin" och klickar på "Sök användare". Där kan jag ändra alla möjliga funktioner, som din avatar, signatur, dina rättigheter osv osv.
Dock inte läsa dina PM. Någon sådan möjlighet har jag aldrig sett (rätta mig ifall jag har, de som har koll på vBulletin).

admin
2004-07-02, 18:05
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Ur detta får jag tolka att du som admin inte administrerar servern och dess programvara (webserver och databasserver)?

Bara nyfiken

Du tolkar helt rätt. Det är "root" som administrerar det tekniska, även ifall jag ibland kommer med önskemål och är den som bestämmer rent praktiskt.

admin
2004-07-02, 18:06
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Du tolkar helt rätt. Det är "root" som administrerar det tekniska, även ifall jag ibland kommer med önskemål och är den som bestämmer rent praktiskt.

admin
Check. Nyfikenheten stillad...
2004-07-02, 18:32
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Helt olika avdelningar.
Vill jag ändra din signatur, avatar osv så går jag bara in på en underavdelning kallad "admin" och klickar på "Sök användare". Där kan jag ändra alla möjliga funktioner, som din avatar, signatur, dina rättigheter osv osv.
Dock inte läsa dina PM. Någon sådan möjlighet har jag aldrig sett (rätta mig ifall jag har, de som har koll på vBulletin).

admin
Hey hey hey... du missade en fråga från mig men det kanske var lika bra.

Tack för bra och trovärdig information om forumet.
2004-07-03, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
vad jag vet så har admin absolut ingen tillgång till personliga pm.

Det låter konstigt. Ligger inte PM i samma databas som alla andra inlägg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in