Hej, Gjorde en tråd här tidigare i veckan, om tips angående grafikkort under 1000kr!
Och Blev att jag köpte ett radeon HD5670 512 mb!, innan hade jag geforce 8600gt 256 mb ram!
Varför jag köpte nytt kort var mestadels för world of warcraft som jag spelar, min fps var alldeles för låg i raids tyckte jag, så kollade runt lite, och enligt recensioner ska hd5670 iallfall klara av wow på "fair" och 60 fps konstant! men nej, inte för mig, känner knappt någon skillnad alls.. så frågan är, ifall det kan vara processorn? vad annars skulle det vara?
Har en amd athlon x2 5000+ 2.61 ghz! enligt mig låter det bättre än vad som behövs för wow? Och enligt alla jag frågat, så kan det knappast vara processorn.. men antar att det är det?. så nu kanske jag postar detta lite fel, men någon som har tips på en ny processor? Har ju AM2! så kanske bättre att köpa ett nytt moderkort och en processor?
för er som är lite insatta i datorvärlden, är
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325623 något att ha emot vad jag har nu? Är en väldigt fattig arbetslös student just nu, så kan inte köpa alldeles för dyra grejer.. kanske till & med är så att det är RAM minnet som är felet? har 3gb, men hastigheten på dem kanske inte duger?