• 1
  • 2
2010-11-05, 00:10
Medlem
Hej, Gjorde en tråd här tidigare i veckan, om tips angående grafikkort under 1000kr!

Och Blev att jag köpte ett radeon HD5670 512 mb!, innan hade jag geforce 8600gt 256 mb ram!

Varför jag köpte nytt kort var mestadels för world of warcraft som jag spelar, min fps var alldeles för låg i raids tyckte jag, så kollade runt lite, och enligt recensioner ska hd5670 iallfall klara av wow på "fair" och 60 fps konstant! men nej, inte för mig, känner knappt någon skillnad alls.. så frågan är, ifall det kan vara processorn? vad annars skulle det vara?

Har en amd athlon x2 5000+ 2.61 ghz! enligt mig låter det bättre än vad som behövs för wow? Och enligt alla jag frågat, så kan det knappast vara processorn.. men antar att det är det?. så nu kanske jag postar detta lite fel, men någon som har tips på en ny processor? Har ju AM2! så kanske bättre att köpa ett nytt moderkort och en processor?

för er som är lite insatta i datorvärlden, är http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325623 något att ha emot vad jag har nu? Är en väldigt fattig arbetslös student just nu, så kan inte köpa alldeles för dyra grejer.. kanske till & med är så att det är RAM minnet som är felet? har 3gb, men hastigheten på dem kanske inte duger?
Citera
2010-11-05, 00:15
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoogentz
Hej, Gjorde en tråd här tidigare i veckan, om tips angående grafikkort under 1000kr!

Och Blev att jag köpte ett radeon HD5670 512 mb!, innan hade jag geforce 8600gt 256 mb ram!

Varför jag köpte nytt kort var mestadels för world of warcraft som jag spelar, min fps var alldeles för låg i raids tyckte jag, så kollade runt lite, och enligt recensioner ska hd5670 iallfall klara av wow på "fair" och 60 fps konstant! men nej, inte för mig, känner knappt någon skillnad alls.. så frågan är, ifall det kan vara processorn? vad annars skulle det vara?

Har en amd athlon x2 5000+ 2.61 ghz! enligt mig låter det bättre än vad som behövs för wow? Och enligt alla jag frågat, så kan det knappast vara processorn.. men antar att det är det?. så nu kanske jag postar detta lite fel, men någon som har tips på en ny processor? Har ju AM2! så kanske bättre att köpa ett nytt moderkort och en processor?

för er som är lite insatta i datorvärlden, är http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325623 något att ha emot vad jag har nu? Är en väldigt fattig arbetslös student just nu, så kan inte köpa alldeles för dyra grejer.. kanske till & med är så att det är RAM minnet som är felet? har 3gb, men hastigheten på dem kanske inte duger?
Processorn som flaskhalsar är mest troligt.
Citera
2010-11-05, 00:16
Medlem
BenAsslicks avatar
AM2-processorn är gammal och skruttig vid det här laget, och Wow är väldigt CPU-intensivt, speciellt i raids (många modeller, jättemycket aktivitet för dina addons etc) så skenar det iväg.

Så tyvärr köpte du nog ett kort i onödan om du bara ville ha fler fps i wow, och jag tror snarare du ska fixa ett nytt moderkort & CPU (samt antagligen DDR3 ram när du ändå är i farten).
Citera
2010-11-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
AM2-processorn är gammal och skruttig vid det här laget, och Wow är väldigt CPU-intensivt, speciellt i raids (många modeller, jättemycket aktivitet för dina addons etc) så skenar det iväg.

Så tyvärr köpte du nog ett kort i onödan om du bara ville ha fler fps i wow, och jag tror snarare du ska fixa ett nytt moderkort & CPU (samt antagligen DDR3 ram när du ändå är i farten).

Mjo, men köpte det nog inte i onödan, då det är bättre än mitt gamla? och med ett nytt moderkort och processor, samt ram minnen blir det ju ännu bättre.. Frågan är dock ifall Uppgraderingpaketet ifrån komplett som jag länkade räcker?
Citera
2010-11-05, 00:39
Medlem
Citat:
Mjo, men köpte det nog inte i onödan, då det är bättre än mitt gamla? och med ett nytt moderkort och processor, samt ram minnen blir det ju ännu bättre.. Frågan är dock ifall Uppgraderingpaketet ifrån komplett som jag länkade räcker?

Ja det räcker för WoW. Men jag skulle ha investerat i något bättre.
Med det här t.ex. om du har råd
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=495976
En investering för framtiden.
Senast redigerad av Mithos 2010-11-05 kl. 00:41.
Citera
2010-11-05, 00:43
Medlem
C0ldWaT3Rs avatar
Bättre att rusta upp rejält, WoW är förhållandevis tungt?

P.S. Köpte du grafiken via en nätbutik?

Citera
2010-11-05, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0ldWaT3R
Bättre att rusta upp rejält, WoW är förhållandevis tungt?

P.S. Köpte du grafiken via en nätbutik?

Köpte grafiken via inet.se

Rusta upp för framtiden kan ju vara något bra, dock har jag absolut inte råd med det.. Arbetslös förtillfället, så min budget är inte bra alls, dock så fort jag fått ett jobb tänker jag köpa en ny dator för runt 10 000kr.. just nu vill jag bara ha något som DUGER åt Wow, då en ny expansion kommer om 1 månad.

Så antar att det blir att införskaffa sig http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325623 och hoppas på det bästa, dock vore det surt, ifall problemet fortfarande är kvar.
Citera
2010-11-05, 01:00
Medlem
vaccins avatar
kollat att du kör de senaste drivrutinerna? de du fick på cd-romen kan säkert vara rätt gammla...
Citera
2010-11-05, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaccin
kollat att du kör de senaste drivrutinerna? de du fick på cd-romen kan säkert vara rätt gammla...

Kör senaste=)
Citera
2010-11-05, 01:19
Medlem
vaccins avatar
Citat:
Kör senaste=)
Då låter det som att de andra hade rätt, du kan alltid försöka att avinstallera, starta om och installera drivrutinerna igen i hopp om att det är något knas med dom. Med har själv svårt att tro att detta kommer att hjälpa....

att stänga av vsync är ju annars ett gammalt knep ^^
Citera
2010-11-05, 01:20
Medlem
Hm, spelade nyss en 25 manna raid, alla kanske inte vet vad det är,men det var faktiskt stor jävla skillnad ifrån förut, fpsen höll sig på 25-30 hela tiden!. DOCK i dalaran, där är det absolut ingen skillnad emot förut!

men men får se, köper nog det där paketet nästa månad iallafall
Citera
2010-11-05, 01:22
Medlem
vaccins avatar
Citat:
Hm, spelade nyss en 25 manna raid, alla kanske inte vet vad det är,men det var faktiskt stor jävla skillnad ifrån förut, fpsen höll sig på 25-30 hela tiden!. DOCK i dalaran, där är det absolut ingen skillnad emot förut!

men men får se, köper nog det där paketet nästa månad iallafall

Har inte en aning om vad du snackar om ^^
Men provat att stänga av vsync? Det brukar ju ge en lite fps boost
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in