• 1
  • 2
2010-11-05, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaccin
Har inte en aning om vad du snackar om ^^
Men provat att stänga av vsync? Det brukar ju ge en lite fps boost

Jadu, enabled har jag det på, och just nu har jag hjärnsläpp, men jag antar att det är PÅ? Men när jag sätter det på disable, så blir det mer obalanserat, alltså jag vill inte ha så mycket FPS som möjligt, bara att den är stabil på runt 50-60 hela tiden. utan att den är på 60 när jag står still, och sedan går ner till 30 så fort något händer i spelet, det stör jag mig på..

Ska kolla vad jag har v-sync på i grafikkortet, eftersom det där vara bara i spelet!
Citera
2010-11-05, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoogentz
Jadu, enabled har jag det på, och just nu har jag hjärnsläpp, men jag antar att det är PÅ? Men när jag sätter det på disable, så blir det mer obalanserat, alltså jag vill inte ha så mycket FPS som möjligt, bara att den är stabil på runt 50-60 hela tiden. utan att den är på 60 när jag står still, och sedan går ner till 30 så fort något händer i spelet, det stör jag mig på..

Ska kolla vad jag har v-sync på i grafikkortet, eftersom det där vara bara i spelet!

edit: nu har jag v-sync Always OFF i grafikkortet, och Enable?(vilket jag tror är OFF) i spelet! alltså kan min fps inte gå upp i mer än 60! aja kör på detta nu, tack för alla svar, tror inte det kan bli så mycket bättre.. Det kändes iallfall bättre nu när jag provade en 25 manna raid, fpsen var stabil på 25-30! (förut: 10-25) uppgraderingspaketet får vänta tills den 25 november ifall de blir något..
Citera
2010-11-05, 01:44
Medlem
En polare har ju sämre grafikkort, dock en E5300 2,60 GHz processor, och hans spel flyter på MYCKET bättre än mitt! ingen aning om hans processor är bättre?
Citera
2010-11-05, 10:10
Medlem
C0ldWaT3Rs avatar
Ja hans processor är bättre jag skulle verkligen avråda dig från att köpa det där nya paketet, samt att lämna tillbaka dit 5670 enligt distansköplagen, annars förhandla lite med dem rukar också kunna gå.

Det jag menar är att det INTE är lönt att köpa den grafiken samt det uppgraderingspaketet. Det enda det kommer leda till är snart att du har lagt ut 2 000+ kr på datordelar enbart marginellt bättre än vad du har nu. Grafiken är enbart lite bättre än 8600GT, processorn är inte heller så sjukt mycket bättre än vad du nu sitter på, minnet är nog inte heller bättre. Moderkortet är också värdelöst när du ska uppgradera mycket senare eftersom du antagligen ändå kommer vilja ha något bättre, så jag ser en överhängande risk att du kommer ha lagt ut tvåsurt förvärvade tusenlappar på något som kommer ge dig minimal prestandehöjning!
Citera
2010-11-05, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaccin
Har inte en aning om vad du snackar om ^^
Men provat att stänga av vsync? Det brukar ju ge en lite fps boost

Vsync påverkar inte fps öht annat är begränsar den till skärmens uppdateringsfrekvens.
Citera
2010-11-05, 14:38
Medlem
KnockeSmockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoogentz
Hej, Gjorde en tråd här tidigare i veckan, om tips angående grafikkort under 1000kr!

Och Blev att jag köpte ett radeon HD5670 512 mb!, innan hade jag geforce 8600gt 256 mb ram!

Varför jag köpte nytt kort var mestadels för world of warcraft som jag spelar, min fps var alldeles för låg i raids tyckte jag, så kollade runt lite, och enligt recensioner ska hd5670 iallfall klara av wow på "fair" och 60 fps konstant! men nej, inte för mig, känner knappt någon skillnad alls.. så frågan är, ifall det kan vara processorn? vad annars skulle det vara?

Enligt en rankinglista av grafik-kort som jag just kollade på, så ligger 5670-kortet 45:e plats, och 8600GT på 103:e (av totalt 260 rankade kort), så det är ju hursom inte bortkastat, men jag har också hört (spelar inte wow själv) att wow tar mycket prolle.

PS: Enable betyder möjliggöra, vilket i det här sammanhanget betyder på.
Senast redigerad av KnockeSmocke 2010-11-05 kl. 14:41.
Citera
2010-11-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnockeSmocke
Enligt en rankinglista av grafik-kort som jag just kollade på, så ligger 5670-kortet 45:e plats, och 8600GT på 103:e (av totalt 260 rankade kort), så det är ju hursom inte bortkastat, men jag har också hört (spelar inte wow själv) att wow tar mycket prolle.

PS: Enable betyder möjliggöra, vilket i det här sammanhanget betyder på.

det var skönt att höra, tänker behålla det iallafall, eftersom jag andå fick det nästan gratis kan man säga. men men en ny processor, samt moderkort och nya ram minnen blir det. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=604570

Borde väl duga? alltså nu är det bara för att få wow att flyta, alla andra spel bryr jag mig inte om, många säger att jag ska investera för framtiden och köpa något som håller sig, men tänker andå köpa en ny dator framåt 2011(våren-sommaren). just nu vill jag bara ha något som fungerar bättre än vad jag har nu! för en billig peng
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in