Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-30, 19:18
  #1
Medlem
Säg att jag laddade ner två .iso filer med Need for speed underground och jag lyckades med att installera spelet med hjälp av Deamon tools. Men när jag skulle starta det så kom jag till spelets första del där man kan välja Play, Technical support o.s.v. Säg att jag skulle trycka på Play och då kom det upp ett felmedelande där det stog; Kan inte hitta CD-läsaren, stoppa in korrekt cd-skiva, välj OK och starta sedan programmet igen. Vad skulle jag göra om detta hände. (allt detta är förstås helt hypotetiskt)
Citera
2004-06-30, 19:31
  #2
Medlem
aaiiyytts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooney
Säg att jag laddade ner två .iso filer med Need for speed underground och jag lyckades med att installera spelet med hjälp av Deamon tools. Men när jag skulle starta det så kom jag till spelets första del där man kan välja Play, Technical support o.s.v. Säg att jag skulle trycka på Play och då kom det upp ett felmedelande där det stog; Kan inte hitta CD-läsaren, stoppa in korrekt cd-skiva, välj OK och starta sedan programmet igen. Vad skulle jag göra om detta hände. (allt detta är förstås helt hypotetiskt)

Har du flyttat crackfilen från skivorna till rätt mapp?
Citera
2004-06-30, 19:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaiiyytt
Har du flyttat crackfilen från skivorna till rätt mapp?
Vilka är crackfilerna? Jag har dem inte på skiva utan på hårddisken.
Citera
2004-06-30, 19:52
  #4
Medlem
skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooney
Vilka är crackfilerna? Jag har dem inte på skiva utan på hårddisken.

vet inte vilken skiva cracket ligger på, men förmodligen den första... så mounta första skivan och öppna den virtuella cd-romen. där finns ett directory som heter CRACK eller har namnet på gruppen som står för releasen (ex. RAZOR 1911). öppna den mappen och kopiera filen/filerna som ligger där till mappen du installerade spelet i

ett tips kan vara att läsa .NFO filen som tillhör spelet. där står det hur du skall installera.
Citera
2004-07-01, 07:03
  #5
Medlem
morpheus_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooney
Vilka är crackfilerna? Jag har dem inte på skiva utan på hårddisken.


Eller så tar du hem en No cdpatch
den finns på www.gamecopyworld.com

Har för mig att spelet frågar efter skiva 2 ändå om du kopierar in crackfilerna
Citera
2004-07-01, 08:43
  #6
Medlem
aaiiyytts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpheus_

Har för mig att spelet frågar efter skiva 2 ändå om du kopierar in crackfilerna

Nej, inte i min release iaf. Den funkar strålande med crackfiler.
Citera
2004-07-02, 08:07
  #7
Medlem
Nu har jag lyckats! Jag spelar för fullt, tack för all er hjälp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback