• 1
  • 2
2010-11-04, 19:16
Medlem
Har ett intressant problem som ni kanske kan hjalpa mig med. Jag behover tips pa hur jag kan
avliva en hund. Hunden ar av kamphundsras och helt oanvandbar dar vi befinner oss men andra
personer i huset dar jag bor tycker hunden ar "gullig". Hunden ar inte fullvuxen annu och det ar val
darfor den ocksa ar "gullig", annat blir det nar den ar fullvuxen och bufflar runt. Om nagra manader ska vi fa tillskott har och jag har beslutat mig for att hunden inte skall befinna pa samma plats som barnet. Om den inte biter ungen sa kommer den lagga sig over barnet en vacker dag och kvava det.
Det kanske later konstigt att vi befinner oss i den situation vi befinner oss i men jag befinner mig i utlandet och ar gast i huset dar jag befinner mig och situationen ar som den ar och jag har svart att paverka sakernas tillstand. Hunden ar inte min och jag kan inte besluta att t.ex. ge bort den eller flytta den till nagon slakting eller granne. Det har varit en massa snack om att
den skall ges bort for att vakta djur eller fa en hundgard dar den kan vara och vakta huset (det ar
ingen vakthund). Agaren av hunden bryr sig inte sarskilt och kommer troligtvis bara lata den vara
kvar i huset och den far mest runt och ar allmant ostimulerad. Agaren tycker inte att det ar ett problem att hunden ar i huset tillsammans med barn och har inte sarskilt mycket till overs for mina
farhagor. Det ar inte nagon sarskild ordning pa saker och ting har och den enda som mer eller mindre
ar organiserad ar jag som nu borjat planera hur jag skall jag skicka hunden till hundhimlen.
For att slippa en massa tjaffs med "hundalskarna" ar jag inne pa att avliva hunden och fa det se ut som om hunden dott av nagot slags skit den fatt i sig da den snurrat omkring utomhus kring huset. Om ni har nagra tips pa lampliga metod att avliva hunden pa kan ni skriva en rad har. Har funderat pa nagot slags gift eller att kanske injicera nagot skit. Det basta skulle ju vara nagot som den dor av snabbt och inte plagas. Nagot som slar snabbt mot hjartat eller andningen hade ju varit fordelaktig. Tacksam for svar.
2010-11-04, 19:22
Medlem
JohnMiltons avatar
Fila ner en kopparspik till spån, häll i maten. Död.
2010-11-04, 19:26
Medlem
Intressant. Koppar alltsa. Fler intressanta metoder?
2010-11-04, 19:33
Medlem
Kan ju testa med att kväva den eller hålla hunden under vattnet.

TS, du är då en mycket sjuk person om du överväger att mörda hunden. Det bästa vore väl om ni tog ett snack där hemma och försöka övertala dom att ditt sätt är bäst så att hunden kan få åka till en veterinär och somna in? Dessutom så förstod man inte mycket av det du skrev.
2010-11-04, 19:37
Medlem
Sellapaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilton
Fila ner en kopparspik till spån, häll i maten. Död.

Du glömde lägga till plågsam och långsam före död.

Utan att lova för mycket med min lilla erfarenhet så torde det bästa vara att få tag i något lugnande, kolla tråden om benzodiazepiner och se om det finns något du kan få tillgång till där du bor, antingen på gatan eller genom recept. Överdriv doseringen och tillsätt till maten så borde hunden få en någorlunda okej död.

Men som sagt, ligger en hel del film och tv-serier bakom mitt exempel så jag kan inte lova att det fungerar eller att det skulle vara en acceptabel död.
2010-11-04, 20:10
Medlem
Situationen ar sadan att det inte gar att diskutera saken i huset da det rader en "lat ga"-installning.
Det ar skillnad pa ett u-land och Sverige och befinner mig ute pa landet har. Inte mycket till veterinarer har och man dranker hundvalpar som man inte vill ha eller dumpar dem pa gatan. Vad ar det som ar sa svart att forsta av innehallet i texten? Motivet till min planerade handling? Att jag vill skydda vart barn fran en orolig hund som kan bita ihjal det? Det gar inte att paverka agaren som skaffat hunden for sin egen skull men sen inte bryr sig om den och later vara utan nagot storre intresse forutom att det blir liv sa snart den ar pa vag att springa bort for att hanga med gatuhundarna. "Var ar hunden" och "vakta hunden" ar ungefar vad agaren fragar om hunden hela dagarna. Hunden pissar och skiter inomhus for att ingen tar ut den eller uppfostrar den. Har seriost tagit upp diskussionen med hundagaren men det gar inte in att hunden ar olamplig. Det ar inte mitt hus (vi kan inte flytta nagon annnanstans) och kan jag inte paverka med mer ord far jag agera pa egen hand. Piller och strypa verkar lite plagsamt. Vad tar pa hjartat direkt mer an koppar? Vad finns det for lattillgangliga medel att injicera som ger snabb verkan?
2010-11-04, 20:14
Bannlyst
Som föregående talare har sagt, så låter gift, knark eller kvävning som en bra metod, de obducerar knappast hundar.

Om du blir ensam med hunden en lite längre tid, så kan du bjuda den på en mycket god måltid spetsat med sömnmedicin, när den har somnat så kväver du den på valfritt sätt.

Eller så går du på en "promenad" med den, och ser till att den blir överkörd, om det misslyckas så hyr du en bil och kör över den några gånger. Men om du tar ett ordentligt strypgrepp på den, så slocknar den ganska snabbt, skyll på hjärtattack eller hög ålder.

Eller så slår du helt sonika ihjäl den, gömmer kroppen, och säger att den har rymt eller blivit kidnappad. Men jag skulle köra på kvävning eller slå ihjäl och bortförklara.

Edit: Överdos av morfin eller liknande, kan inte mycket om knark. Kvävning är inte plågsamt.
2010-11-04, 20:18
Medlem
Sellapaers avatar
Men varför är piller för plågsamt för? Om vi förutsätter att hunden reagerar på samma sätt som en människa så kommer den bli jävligt dåsig och trött, somnar till slut in för att sedan inte vakna upp. Det är en ganska human död om man ser till oss människor, man upplever ingen smärta tvärtom, ens ångest och oro försvinner. Om du vill toppa det så ta lite opiater så dör hunden både glad och utan någon större smärta.

Läs självmordstråden så får du en inblick i hur överdoseringen påverkar, oss människor i vartfall sen kan det vara en helt annan sak hur det fungerar på hundar. Finns säkert någon veterinär på FB som kan ge klara besked.

Om inte det så skjut hunden, det är ju inte så att hunden vet vad en pistol är eller vad som kommer att vänta honom.

Edit: och dumpa hunden, om den springer löst så är det fullt möjligt att den blivit överkörd eller dött av annan anledning på annat ställe.
Senast redigerad av Sellapaer 2010-11-04 kl. 20:20.
2010-11-04, 20:21
Medlem
kvistlacks avatar
En rejäl dos sömntabletter och lägg sedan hunden i frysen när den sover. Lugnt och smärtfritt.
2010-11-04, 20:34
Medlem
Säkert skitsnack men hört att hundar kan dö av choklad...
2010-11-04, 20:35
Medlem
Att lata den springa bort ar ett av de mest humana satten da hunden inte behover do utan kan hanga med de andra ute-hundarna. Sa snart hunden sprungit bort borjar en kvinna grata i huset och sager "mitt stackars barn har forsvunnit bort" och sedan letar de febrilt efter den. Byn ar ganska liten och de kommer hitta den med allra storsta sannolikhet. Att fa den att rymma och bli stulen hade varit bast. Vi planerade forut att forsla bort hunden och ge bort den till en kille som skulle aka till en annan stad med den men som sagt det blir inget av med det och nu gar det inte att fa ner den i en vaska langre da den vuxit sig for stor for det. Att jag skall kunna ta ut den pa "promenader" eller dylikt skulle rikta allas blickar pa mig om nagot hande hunden. Behover en saker plan dar den slocknar snabbt och jag kan "avlida" hunden vid ett tillfalle dar folk inte kan misstanka mig.
2010-11-04, 20:39
Medlem
archeons avatar
Varför döda den när du kan ge bort den till någon som kan ta hand om den?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in