Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-04, 20:40
Medlem
Hunden tar inte piller i mat. Enkelt att fa tag pa sprutor har pa apoteken men vad ska man injicera och gar det att injicera hursomhelst egentligen?
2010-11-04, 20:43
Medlem
kvistlacks avatar
Hur ofta träffar ägarna hunden då, alltså saknar de den om den är borta ett par dygn? Har du tillgång till frys? Jag menade allvar med sömntabletter och infrysning, har gjort det med en stor men väldigt sjuk katt och där vi inte hade tillgång till veterinär. Proppade maten full med någon sömntablett, katten somnade, sov hårt, hamnade i frysen något dygn, vaknade förstås aldrig. Så humant det gick att få till det i den situation vi befann oss. Men du måste kanske tina upp den innan ägarna får titta på den. Kan bli lite underlig stämning annars.

Edit: Hann inte se din sista post. Klart hunden äter piller - proppa en korv full (modellen med lite köttigare och fast konsistens).
Senast redigerad av kvistlack 2010-11-04 kl. 20:46.
2010-11-04, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Att lata den springa bort ar ett av de mest humana satten da hunden inte behover do utan kan hanga med de andra ute-hundarna. Sa snart hunden sprungit bort borjar en kvinna grata i huset och sager "mitt stackars barn har forsvunnit bort" och sedan letar de febrilt efter den. Byn ar ganska liten och de kommer hitta den med allra storsta sannolikhet. Att fa den att rymma och bli stulen hade varit bast. Vi planerade forut att forsla bort hunden och ge bort den till en kille som skulle aka till en annan stad med den men som sagt det blir inget av med det och nu gar det inte att fa ner den i en vaska langre da den vuxit sig for stor for det. Att jag skall kunna ta ut den pa "promenader" eller dylikt skulle rikta allas blickar pa mig om nagot hande hunden. Behover en saker plan dar den slocknar snabbt och jag kan "avlida" hunden vid ett tillfalle dar folk inte kan misstanka mig.
Bara för att förtydliga, du vill få bort hunden eftersom att den är ett potentiellt hot mot ditt barn?, men du bryr dig ändå om hunden dör på 1 min eller 10 min?, om det faktiskt är ett hot, så gör du slag i saken omedelbart. Eller är det bättre att vänta tills du har hittat det optimala sättet att döda hunden på det minst smärtsamma sättet?. Jag förstår inte varför du tvekar om du misstänker att ditt barns liv står på spel.

Söv ner hunden, och kväv den. Varför denna tvekan?
2010-11-04, 20:47
Medlem
Gar inte att ge bort den. Kanske hjalpa nagon stjala den men jag har inga kontakter har da jag inte
kanner mer folk an familjen i byn. Kan kolla lite med folket som hugger sockerror hela dagarna nasta gang de bjuder pa alkoholhaltig majsdryck.
2010-11-04, 21:02
Medlem
Sellapaers avatar
Jag instämmer med Failbook, om du finner det ett hot mot ditt framtida barn så är det väl bara att ta tag i saken? Samtidigt så förstår jag inte heller hur svårt det kan vara. Du gör det väldigt komplicerat för dig, förväntar du dig någon riktigt briljant ide? Knip hårt på vänster tass så dör den inom 2 timmar? Bara döda den och gräv ner den, om jag förstått det rätt så är det tal om en ganska ung hund, dvs den har ett beteende som fortfarande förändrar sig då den för exempel börjar intressera sig för tikar som löper. Är det tal om 8 år gammal hund som stått sin ägare trogen så är det klart att det börjar väckas misstankar om den försvann i samma veva som du vill ha den bort.
2010-11-04, 21:09
Medlem
Ramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Gar inte att ge bort den. Kanske hjalpa nagon stjala den men jag har inga kontakter har da jag inte
kanner mer folk an familjen i byn. Kan kolla lite med folket som hugger sockerror hela dagarna nasta gang de bjuder pa alkoholhaltig majsdryck.

Du vet väl att det här du vill ge dig in på är kriminellt? Om någon har en kamphund så är det förmodligen inte en speciellt snäll person, vilket innebär att den personen med största sannolikhet kommer att komma efter dig.

Om du dessutom bor i en by så kommer dådet förmodligen att komma fram. Mitt tips är att du inte ska ge dig in i detta.
2010-11-04, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rama
Du vet väl att det här du vill ge dig in på är kriminellt? Om någon har en kamphund så är det förmodligen inte en speciellt snäll person, vilket innebär att den personen med största sannolikhet kommer att komma efter dig.

Om du dessutom bor i en by så kommer dådet förmodligen att komma fram. Mitt tips är att du inte ska ge dig in i detta.
Den snälla personen vet inte om TS planer. Om TS dessutom bor med den snälla personen, så är inte misstankarna riktade mot honom i första hand. TS har fått många goda tips, och om TS skulle ha några bollar så skulle denna tråden inte existera.
2010-11-04, 22:21
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Du vet väl att det här du vill ge dig in på är kriminellt?

Huh, hur vet du det?
2010-11-04, 22:30
Bannlyst
Citat:

Jag känner många bögar som äger hundar som är tusen gånger tuffare än ägaren. Jag vet att en chiuaua skulle smiska upp dig mentalt, kanske även fysiskt.

Om du vill ha ett djur som skydd, skaffa ett som tål flertalet 7.62x39.
2010-11-05, 23:54
Medlem
Behöver den verkligen dö?
Sälj den istället och få in pengar på den, till familjen kan du dra en liten historia om att du var på mataffären och någon kom och stal medan hunden satt fast i ett koppel utanför?
Händer väl rätt ofta att någons hund blivit stulen, du får pengar för den och slipper ha en död hund på samvetet.
Dessutom kommer den kanske till ett bra hem där ägarens avsikt inte är att döda den för att den "kanske" blir farlig. Ingen hund är farlig med rätt hantering.

Pengarna kan du ju köpa lite trevliga prylar för. Är väl bättre än ett lik på vardagsrumsgolvet?
2010-11-06, 20:11
Medlem
Mataffaren kan ju vara ett intressant stalle att ta den till om det fanns nagon. Befinner pa en alltfor ociviliseras plats for att kunna gora det man kan gora i Sverige, t.ex ringa till ett djurskydd och saga att agaren slar sin hund och lata dem ta hand om den. Ar ende gringo inom flera milsavstand sa alla ser om jag tar ut hunden pa promenader och "tappar bort" den. Jag har inte heller bollarna att ge den 200 gram mork choklad fran Equador eftersom jag far daligt samvete av att ta do pa den. Jag vill bara bli av med den innan vart barns fodelse av preventiva anledningar. Hunden saknar syfte har i huset och jag tycker den borde stimuleras och skotas pa annat satt manga ganger. Jag tror inte det ar krimininellt att sla ihjal hunden i det har landet, det ar knappast olagligt att sla ihjal manniskor och polisen bryr sig nog inte om doda hundar da man maste muta dem till att ens utreda brott mot manniskor har i omradet. Jag tror det finns manga sugna delinkventer som skulle vilja ha hunden och sarskilt da den inte ar fullvuxen annu. Problemet ar hur jag ska fa den att bli stulen och inte bli pakommen som medbrottsling av agaren. Jag orkar inte med att tjaffsa med honom, inte pa spanska i alla fall. Har ni fler intressanta tips for att bli av med hunden sa ge garna tips.
2010-11-07, 00:01
Bannlyst
Har hört att det fridfullaste och minst smärtsamma sättet att då på är genom en heroin överdos. Man ska tydligen somna in och bara glömma bort/sluta att andas. Som plus så är du ju i himlen redan innan du kommer dit, mår skitbra och bara somnar in helt enkelt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in