• 1
  • 2
2010-11-03, 18:16
Medlem
RapidLamas avatar
Jag kollar på cops just nu och det var två unga killar som gömde sig i ett buskage efter att ha stulit en bil. Det var flera poliser där som hoppade på en av dom och drog ut honom medan han sa nåt i stil med: Hey im on the ground!
Poliserna tryckte ner honom och höll på så kom en på att dom var filmade och sa till dom andra poliserna typ: Easy, camera.

Haha wtf jag tyckte det var riktigt roligt att dom fick med det på film. Bevisat, dom spelar good cop framför kameran.

Varför visar dom cops? För att poliserna ska få bra rykte? För att "skrämma" folk från att göra olagligheter eller bara för att man ska få garva åt en del stolpskott dom tar fast?

Lite tragiskt är det faktiskt att dessa människor visas upp på tv, sjuk grej att börja filma folk med antagligen tuff uppväxt, fattig tillvaro med missbruk osv inblandat och göra det till nöje att visa på tv...
Citera
2010-11-03, 18:27
Medlem
O Dirlewangers avatar
Skit ska skit ha. Det är den enkla sanningen.
Citera
2010-11-03, 18:27
Medlem
Byxfuckers avatar
Eftersom det enbart visas när poliserna får tag i brottslingen och aldrig när dom inte lyckas (jag menar, visst att USAs polisstyrka är "bra" men SÅ jävla skillade är dom inte) så är det självklart vinklat för atyt skrämma och för att få folk att tro att dom är trygga.

Att poliserna sen säger "easy, camera" och är lite snällare (läs inte sparkar in skallen på varje mörkhyad person dom haffar) går ju åt båda hållen, har sett flera avsnitt där dom stoppar flerbarnsmammor som inte gör något större fel, inte har råd att betala boten och med alla säkerhet skulle bli släppta om kameramannen inte var där och filmade.

/En kille som har kollat på (förmodligen) flest Copsavsnitt på heeeela FB.
Citera
2010-11-03, 18:35
Bannlyst
Vad tror du det snackas om i fikarummen? Hur man ska kunna göra så mycket skada på folk utan att det ser uppenbart medvetet ut!
Nej, rätt åt asen.. Självklart är det ingen polis som hoppar på en snubbe som snattat en limpa bröd!
Men biltjuvar, visst, klart dom förtjänar att bli nertryckta lite!

Som tidigare sa, skit ska skit ha!
Citera
2010-11-03, 18:37
Medlem
vallontomtens avatar
Pfff.. Det är brottslingar och det är inte synd om dem alls.
Citera
2010-11-03, 18:42
Medlem
snott en bil, flyr från polisen och gömmer sig i en buske?

hahahha, tre anledningar varför de förtjänade ett kok stryk
Citera
2010-11-03, 18:43
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Vad tror du det snackas om i fikarummen? Hur man ska kunna göra så mycket skada på folk utan att det ser uppenbart medvetet ut!
Nej, rätt åt asen.. Självklart är det ingen polis som hoppar på en snubbe som snattat en limpa bröd!
Men biltjuvar, visst, klart dom förtjänar att bli nertryckta lite!

Som tidigare sa, skit ska skit ha!

Jorå, för offret vid bilstöld får ju lida något så enormt mycket
Och om du nu har sett Cops så ser man mycket väl att poliserna "hoppar på" snubben som bara snattat en limpa bröd, det är både kul och tragiskt att se skillnaden på staternas och våra egna poliser.... den ene är för fjollig och den andra är som en framavlad psykopat med ett 2m långt järnrör i handen.
Citera
2010-11-03, 18:56
Medlem
RapidLamas avatar
Nej dom förtjänar inte ett kok stryk eller överdrivet våldsamt gripande. Det får inte förekomma att en polis bankar till någon lite extra för att den har gjort ett mer allvarligt brott än "limptjuven". Deras uppgift är att gripa personen och sedan ska den få ett straff som inte utfärdas av en testosteronstinn, snaggad man som tror han äger världen för att han jobbar med pistol.
Att kalla människor för skit är bara tragiskt. Det finns en historia bakom varje person som grips på cops.

Tycker jag.
Så därför är det roligt att se att dom faktiskt tar det lugnare för att det är en kamera med, det betyder ju att dom insåg att det var ett för överdrivet gripande annars hade dom inte sagt så. Vore det rättfärdigat med deras sätt hade dom inte brytt sig om hur det såg ut i tv.
Citera
2010-11-03, 19:27
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Eftersom det enbart visas när poliserna får tag i brottslingen och aldrig när dom inte lyckas (jag menar, visst att USAs polisstyrka är "bra" men SÅ jävla skillade är dom inte) så är det självklart vinklat för atyt skrämma och för att få folk att tro att dom är trygga.
Stämmer inte, har du missat avsnittet när Lt. Bob Americano [fingerat namn] jagar efter en biltjuv som snott en fet SUV?
Skurken kör ut på ett jävla kalhygge och snuten hakar på, men fastnar på en stubbe då hans markfrigång såklart är lägre än SUVens.
Så han står där och tippar fram och tillbaka medan han varvar motorn och försöker komma loss, samtidigt som han sitter och stånkar. Plötsligt fattar bilen eld och polismannen och kamerakillen kliver ur.
Polisen försöker släcka branden med en handsläckare från bakluckan, allt medan man ser tjuven guppa iväg över kalhygget.
Släckningsarbetet går åt helvete och sekvensen avslutas med att man ser bilvraket släckas av brandkåren, allt som är kvar är ett sotigt polisbilsskelett.
Citera
2010-11-03, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Stämmer inte, har du missat avsnittet när Lt. Bob Americano [fingerat namn] jagar efter en biltjuv som snott en fet SUV?
Skurken kör ut på ett jävla kalhygge och snuten hakar på, men fastnar på en stubbe då hans markfrigång såklart är lägre än SUVens.
Så han står där och tippar fram och tillbaka medan han varvar motorn och försöker komma loss, samtidigt som han sitter och stånkar. Plötsligt fattar bilen eld och polismannen och kamerakillen kliver ur.
Polisen försöker släcka branden med en handsläckare från bakluckan, allt medan man ser tjuven guppa iväg över kalhygget.
Släckningsarbetet går åt helvete och sekvensen avslutas med att man ser bilvraket släckas av brandkåren, allt som är kvar är ett sotigt polisbilsskelett.

Jag skrattade så jag grät när jag såg det!
Citera
2010-11-03, 20:15
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapidLama
Jag kollar på cops just nu och det var två unga killar som gömde sig i ett buskage efter att ha stulit en bil. Det var flera poliser där som hoppade på en av dom och drog ut honom medan han sa nåt i stil med: Hey im on the ground!
Poliserna tryckte ner honom och höll på så kom en på att dom var filmade och sa till dom andra poliserna typ: Easy, camera.

Haha wtf jag tyckte det var riktigt roligt att dom fick med det på film. Bevisat, dom spelar good cop framför kameran.

Varför visar dom cops? För att poliserna ska få bra rykte? För att "skrämma" folk från att göra olagligheter eller bara för att man ska få garva åt en del stolpskott dom tar fast?

Lite tragiskt är det faktiskt att dessa människor visas upp på tv, sjuk grej att börja filma folk med antagligen tuff uppväxt, fattig tillvaro med missbruk osv inblandat och göra det till nöje att visa på tv...

För att det är ett otroligt bra program. Tror knappast polisen får bättre rykte pga detta.
Jag tycker programmet är bra och önskar den svenska polisen hade varit så, typ slå först och fråga sen. Svenska polisen är mesar så är det bara.
Citera
2010-11-03, 20:48
Medlem
jakebakes avatar
Tycker svenska polisen ska införa samma taktik med en man i varje bil. Då kanske man sett dem emellanåt. Det är grymt effektivt när det kommer 5-6 bilar per larm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in