Citat:
Ursprungligen postat av
Palkranen
Inte så konstigt du hyllar 12-steg och tycker allt är toppen inom rörelsen. Du är nyfrälst! Inte så konstigt i början. Jag var likadan tills jag började tänka kritiskt och använda mitt förnuft.
Hyllar 12 steg? Var har du fått det ifrån? Jag har inte skrivit det någon stans.
Nyfrälst? Vad menar du med det då?
Är det fel att umgås med andra beroendemänniskor och inte isolera sej? Är det fel att försöka hålla sej nykter (jag kan inte smådricka eller knapra lite piller, jag vräker i mej) med hjälp av möten där man stöttar varandra?
Vad är det kritiska tänkandet jag inte har? Ge exempel där jag blir duperad eller lurad.
Jag har gått på möten i ungefär 6 månader och har inte märkt av något elakt eller någon inre krets, visst, en del känner varandra väldigt bra sedan en tid men jag får ju också en del bekanta med tiden.
Inte på något möte försöker man indoktrinera mej att göra de 12 stegen eller skaffa mej en sponsor, inte på något möte har man försökt få mej att göra något jag inte vill, det enda jag gjort är att lyssna och prata, jag har iofs kokat kaffe 2 gånger men det var verkligen inte någon uppoffring.
Förklara dej gärna varför du tycker att jag är frälst. (Jag har aldrig varit religiös och är inte det nu heller på något sätt, bara nykter).