2010-11-03, 18:16
Bannlyst
Hej jag har en fråga hur många av är har på FB går på AA eller NA eller har gått.
Vad tycker ni?? är det bra är skit??

Vill gärna veta lite
Jag går minst 2 gånger i veckan har hittat en bra grupp jag trivs i.
Citera
2010-11-03, 18:36
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Hej jag har en fråga hur många av är har på FB går på AA eller NA eller har gått.
Vad tycker ni?? är det bra är skit??

Vill gärna veta lite
Jag går minst 2 gånger i veckan har hittat en bra grupp jag trivs i.
Gick 4 år, waste of time enligt mig, skapade mer kaos än gjorde nytta, Satt massa självgoda idoter där och hoppar in på min facebook och skriver att jag ska sluta kämpa med vita knogar och komma in i värmen..

Edit: Finns redan trådar ang NA/AA, finns en sökfunktion.
Citera
2010-11-03, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Gick 4 år, waste of time enligt mig, skapade mer kaos än gjorde nytta, Satt massa självgoda idoter där och hoppar in på min facebook och skriver att jag ska sluta kämpa med vita knogar och komma in i värmen..

Edit: Finns redan trådar ang NA/AA, finns en sökfunktion.

Ok men tänkte öppna en tråd som är mer aktiv

Jag tycker också att där sitter en massa idioter säger samma sak varje jävla gång typ, pratar om Gud och sånt men jag har lärt mig att stänga av dessa bönder..

S
Citera
2010-11-03, 19:17
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ok men tänkte öppna en tråd som är mer aktiv

Jag tycker också att där sitter en massa idioter säger samma sak varje jävla gång typ, pratar om Gud och sånt men jag har lärt mig att stänga av dessa bönder..

S
Men den inaktiva tråden läggs ju högst upp om du skriver i den och blir på det sättet mer populär att skriva i. Det sättet du gör nu är ett bra sätt att få tråden låst och slängd på. Men kul att det funkar att ta det gottaste från mötena.
Citera
2010-11-03, 19:25
Medlem
Går inte så ofta på möte men försöker gå några gånger i månaden.
Tycker det funkar bra e ju många här på fb som inte gillar 12 steg men för mig har det varit en bra hjälp.
Har varit drogfri ett par år och har ett helt ok liv.
Citera
2010-11-13, 12:26
Bannlyst
Har gott på flera möte går på minst 4 möte i veckan och det hjälper verkligen. Jag vet att det finns massa dryga människor där som ska prata i 30 min om gud mm men det har man lärt att inte lyssna på.
Citera
2010-11-13, 13:13
Bannlyst
Jag går inte på möten. Men troligtvis kommer jag att börja, när jag överkommit den initiala blygheten.

Stämmer det att ni håller hand? Verkar ju ehhh lustigt.

Förmodligen är det SYNNERLIGEN SUNT att gå på den här typen av möten, man skall nog se det som gratis psykoterapi.
Citera
2010-11-13, 14:03
Medlem
reilevs avatar
tycker det är värdelöst. har inte fått ut nåt av dom mötena jag vart på. dom värsta är meditations möten. får panik när man ska sitta still och tyst i en kvart. kan tillägga att jag va tvungen att gå på möten för att behandlingshemmet krävde det.
Citera
2010-11-13, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reilev
tycker det är värdelöst. har inte fått ut nåt av dom mötena jag vart på. dom värsta är meditations möten. får panik när man ska sitta still och tyst i en kvart. kan tillägga att jag va tvungen att gå på möten för att behandlingshemmet krävde det.

ok går också en behandling är också tvungen att gå på möte i början tyckte jag det var skit men har börjat tycka det är bra. Har inte gått på meditations möte än har också kraftiga problem med att sitta stilla, men jag vill lära mig at meditera
Citera
2010-11-13, 14:33
Medlem
reilevs avatar
Citat:
ok går också en behandling är också tvungen att gå på möte i början tyckte jag det var skit men har börjat tycka det är bra. Har inte gått på meditations möte än har också kraftiga problem med att sitta stilla, men jag vill lära mig at meditera
jag avsluta behandlingen. orkade inte med tolvstegssnacket hela tiden. vi åkte på möte 6 dar i veckan men två va obligatoriska
jag försökte verkligen att göra det bästa av situationen men valde att åka hem vilket inte va så lyckat.
Citera
2010-11-16, 08:55
Medlem
visslarens avatar
NA fungerar bra om man tror på det. Det är det som det handlar om. Sen är det svårt att ta till sig 12-stegsprogrammet och bli drogfri genom att bara gå på möten direkt från gatan. Det fungerar bäst om man gör en 12-stegs behandling och kombinerar det med att gå på möten.

Dela för att hela fungerar faktiskt. I början är det nervöst och man kanske sitter och planerar vad man ska dela om. Man ska bara sitta och lyssna och sen när det blir din tur så delar du om det som ligger överst, som du känner/tänker på just då.

När man börjat dela om saker som känns så kommer ångest, klumpen i magen att försvinna med tiden. Efter ungefär 90 dagars drogfrihet genom AA/NA så kommer livet kännas bra mkt ljusare.

Jag har sett så många hopplösa fall bli drogfria genom NA. Men det gäller att man tror på det.
Citera
2010-11-16, 12:14
Medlem
Nazipolizeis avatar
jag är med rätt skeptisk till NA/AA, aldrig gått men funderar lite på på det.
Risken jag känner är att man identifierar sig mer och mer med människorna som är där med och därmed får en starkare självbild som just missbrukare vilket känns väldigt kontra-produktivt.
Hur ser ni som gått mycket på NA-möten på detta?

Dessutom så pratar man mycket om droger antar jag vilket jag tycker är det sista man behöver när man vill sluta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in