2010-11-17, 07:17
Medlem
Jag går på mycket NA möten och visst har det hjälpt. Köper inte hela konceptet men det finns delar som jag kan ta nytta av. Har hållt mej clean drygt 3 månader nu iaf, vet inte om mötesgåendet påverkar motivationen men huvudsaken är ju att jag inte tänder på.
Citera
2010-11-17, 08:02
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleJoe
Jag går på mycket NA möten och visst har det hjälpt. Köper inte hela konceptet men det finns delar som jag kan ta nytta av. Har hållt mej clean drygt 3 månader nu iaf, vet inte om mötesgåendet påverkar motivationen men huvudsaken är ju att jag inte tänder på.

Går du på NA för att du röker CB? eller missuppfattar jag ditt inlägg?
Senast redigerad av Eliko 2010-11-17 kl. 08:31. Anledning: glömde citera..
Citera
2010-11-17, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Hej jag har en fråga hur många av är har på FB går på AA eller NA eller har gått.
Vad tycker ni?? är det bra är skit??

Vill gärna veta lite
Jag går minst 2 gånger i veckan har hittat en bra grupp jag trivs i.

Får man fråga hur länge du gått på möten? Häftigt iaf att du har en grupp du trivs i och att du verkar gå på ganska mycket möten. Bra gjort!
Citera
2010-11-17, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UncleJoe
Får man fråga hur länge du gått på möten? Häftigt iaf att du har en grupp du trivs i och att du verkar gå på ganska mycket möten. Bra gjort!

Hej jag har gått nu i ca 6 veckor det blir ca 3-6 möte i veckan AA och NA för mig har det varit jätte bra men det är det ju inte för alla. Det brukar ta ett tag innan man kommer in i det, och man behöver inte säga något om man inte vill. Nej det har varit jävligt bra för mig även om jag inte är troende det är många som tror att det är en slags sekt men det är det inte.
Citera
2010-11-18, 15:01
Medlem
reilevs avatar
har tänkt på att börja gå på möten igen men när det inte är tvång känns det svårt att motivera sig till att ta sig dit. är drogfri just nu förutom alkoholen som tagit över.
går på stesolid. får man dela på möten då? tänker mest på AA eftersom NA bara finns i grannstaden
Citera
2010-11-19, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reilev
har tänkt på att börja gå på möten igen men när det inte är tvång känns det svårt att motivera sig till att ta sig dit. är drogfri just nu förutom alkoholen som tagit över.
går på stesolid. får man dela på möten då? tänker mest på AA eftersom NA bara finns i grannstaden

Det är så har man tagit ett sinnesändrade medel inom 24 timmar ska man vara tyst, men det går bra att komma till AA med AA NA har ju en regel att viljan att sluta dricka eller droga.
Citera
2010-11-20, 09:38
Medlem
reilevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Det är så har man tagit ett sinnesändrade medel inom 24 timmar ska man vara tyst, men det går bra att komma till AA med AA NA har ju en regel att viljan att sluta dricka eller droga.
jo det vet jag men när det är läkare som skrivit ut piller åt en så borde det va annorlunda. i så fall kommer inte jag kunna prata på möten på ett år ungefär
Citera
2010-11-20, 09:41
Bannlyst
[quote=reilev]jo det vet jag men när det är läkare som skrivit ut piller åt en så borde det va annorlunda. i så fall kommer inte jag kunna prata på möten på ett år ungefär[/QUOTE
Det kanske är lungt du får fråga dom. Dom brukar vara mycket vänliga. Ska på ett GA möte idag jag är spelare med och shopping. Jag blir typ beoronde av allt. Har druckit 4 st redbull om dagen i 4 år.
Citera
2010-11-20, 09:44
Bannlyst
Glömde att skriva d behöver j inte säga något på mötet bara lyssna och om d inte tar benso inom 24 timmar så kan du snacka. Det var väl stesar du tar brukar vara lungt att inte ta dom en dag.
Citera
2010-11-21, 20:48
Medlem
EndGames avatar
the master
Hur kommer det sig att du gått från att ha prisat tolvsteg till att hata så mycket på det.
svårt att hitta den där berömda balansen?

Personligen tycker jag NA fungerar bra för mig går ibland på möten, ringer min sponsor ibland, ber aldrig
och tror inte direkt på någon högre makt.

Huvudsaken är att man inte tar den första så löser sig det mesta.
Citera
2010-11-21, 22:52
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
the master
Hur kommer det sig att du gått från att ha prisat tolvsteg till att hata så mycket på det.
svårt att hitta den där berömda balansen?

Personligen tycker jag NA fungerar bra för mig går ibland på möten, ringer min sponsor ibland, ber aldrig
och tror inte direkt på någon högre makt.

Huvudsaken är att man inte tar den första så löser sig det mesta.
Insåg till slut hur jävla falska alla på mötena är. Sen så fort man skriver något negativt på Facebook får man höra att man skall "sluta gå på vita knogar", "släppa taget", "Be mycket så sker det saker", "välkommen in i kärleken igen" bla bla bla...Sedan försöker gamla sponsorer skuldbelägga mig för att jag mår fantastiskt utan NA genom att säga att jag måste för annars kommer jag dö osv osv..De sista 7 månaderna har varit de bästa i mitt liv tack vare avhoppet från NA.
Citera
2010-11-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Insåg till slut hur jävla falska alla på mötena är. Sen så fort man skriver något negativt på Facebook får man höra att man skall "sluta gå på vita knogar", "släppa taget", "Be mycket så sker det saker", "välkommen in i kärleken igen" bla bla bla...Sedan försöker gamla sponsorer skuldbelägga mig för att jag mår fantastiskt utan NA genom att säga att jag måste för annars kommer jag dö osv osv..De sista 7 månaderna har varit de bästa i mitt liv tack vare avhoppet från NA.

+1.
Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in