• 1
  • 2
2010-11-03, 14:56
Medlem
skar mig ganska rejält härom dagen när jag skulle hacka bacon(!).

jag skar bort större delen av nageln på långfingret o det blev ett ganska djupt jack i fingret - vilket var galet smärtsamt + att det blödde i nästan ett dygn.

det stora problemet är nu när jag lagar mat, jag kan ju inte riktigt använda vänsterhanden. därtill ramlar alla plåster av när jag får vätska på händerna. vill inte skita ned såret för mycket heller.

hur gör ni som är kockar, man kan ju inte sjukskriva sig för ett skärsår? finns det något kockknep tar jag gärna emot det.
Senast redigerad av mistadabolina 2010-11-03 kl. 15:29.
Citera
2010-11-03, 14:58
Bannlyst
Ett enkelt knep vore ju att använda tighta plasthandskar!
Citera
2010-11-03, 14:58
Medlem
rzizzlas avatar
en plastpåse funkar och tejp när man jobbar
Citera
2010-11-03, 14:59
Medlem
Gå till en pizzeria och köp pizza! Så är middagen klar
Citera
2010-11-03, 14:59
Medlem
rzizzlas avatar
en plastpåse funkar och tejp när man jobbar
lr ett par plast hanskar av kirug moddel dyra som tusan men men
Citera
2010-11-03, 15:02
Medlem
Fimparens avatar
Jaa du.. jag använder mig utav plasthanskar när jag skurit mig... alla som jobbar i charken i din butik har ju plasthanskar... fråga om du kan få ett par stycken
Citera
2010-11-03, 15:08
Medlem
morkfromorks avatar
Min kniv är vass, riktigt vass, man får vara försiktig.
Citera
2010-11-03, 15:08
Medlem
ah tack. jag har ju tom sånna hemma, att jag inte tänkte.
Citera
2010-11-03, 15:09
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
skar mig ganska rejält härom dagen när jag skulle hacka bacon(!).

jag skar bort större delen av nageln på långfingret o det blev ett ganska djup jack i fingret - vilket var galet smärtsamt + att det blödde i nästan ett dygn.

det stora problemet är nu när jag lagar mat, jag kan ju inte riktigt använda vänsterhanden. därtill ramlar alla plåster av när jag får vätska på händerna. vill inte skita ned såret för mycket heller.

hur gör ni som är kockar, man kan ju inte sjukskriva sig för ett skärsår? finns det något kockknep tar jag gärna emot det.

Kirurgtejp... Plasthandskar är sällan så tighta som man vill (särskilt om man ligger mellan två storlekar) och ofta så slutar det med att man naggar handsken och riskerar att antingen få plast i maten eller skära dig en gång till..
Men oftast så kör jag kirurgtejp eller sån där sjävlhäftande binda, (sån man lindar runt hovarna på hästar m.m., finns för vanligt bruk med, kolla apoteket).
Blöder det mycket så jag måste stoppa blödning så är 2 plåster ett måste, ett som täcker själva såret och ett som "låser" det andra plåstret. Funkar visserligen med plåster och kirurgtejp med men inte alltid man har det.

Så länge det bara är ett finger kan du ju vika in det mot handflatan och använda resten av fingrarna
Citera
2010-11-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamelFikus
Ett enkelt knep vore ju att använda tighta plasthandskar!

hur fan skulle de hjälpa..
Citera
2010-11-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Kirurgtejp... Plasthandskar är sällan så tighta som man vill (särskilt om man ligger mellan två storlekar) och ofta så slutar det med att man naggar handsken och riskerar att antingen få plast i maten eller skära dig en gång till..
Men oftast så kör jag kirurgtejp eller sån där sjävlhäftande binda, (sån man lindar runt hovarna på hästar m.m., finns för vanligt bruk med, kolla apoteket).
Blöder det mycket så jag måste stoppa blödning så är 2 plåster ett måste, ett som täcker själva såret och ett som "låser" det andra plåstret. Funkar visserligen med plåster och kirurgtejp med men inte alltid man har det.

Så länge det bara är ett finger kan du ju vika in det mot handflatan och använda resten av fingrarna

ska ta o fixa lite kirurgtejp efter jobbet, tack!
Citera
2010-11-03, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raybanbrillor
hur fan skulle de hjälpa..
Du har väldigt torr humor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera