2011-04-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nappe
Grafikdrivrutiner, spel, nya program är Linux överlägsna svaghet. Med nya programm menar jag nya "kända" program, så som napster, MSN, spotify etc (nej de är inte nya nu, men när de kom så fungerade de i linux långt senare)
Anledningen till att grafikrutiner och spel inte funkar smärtfritt är som vanligt pengar. M$, spelföretagen och ATI/nVIDA sammarbetar. Samma problem var det ju länge med Apple, förutom att det inte ens GICK att stoppa i bra gfx-kort.
Dock kommer just grafikkortsfrågan vara löst inom snar framtid då intresset att lösa detta ökar när fler och fler går över till linux, tack vara Ubuntus fantastiskt bra paktering.

- Största styrkan i linux sitter istället i att man kan göra vad man vill.
Regionssnyddade dvd filmer gick mycket länge inte att spela i Windows utan massa krångel, i linux gick det direkt när ngon kom på hur man skulle göra. Ställa om wifi-kortet så man kan lyssna på annan komunikation är ett smärre helvette i windows, men lätt i linux. Det finns otaliga andra saker är linux inte begränsar utan låter än använda all sin hårdvara. Kanske oviktigt för normalanvändren, men för mig är det en frihet.
- En annan styrka är att det är lätt att hitta det man vill ha.
Folk är så imponerade av AppStore och AndroidMarket. Detta är något som funnits i linuxvärlden hur länge som helst, med den skillnaden att det inte kostar pengar.
- Säkerheten är ochså en enorm styrka.
När ett säkerhetshål upptäcks i något annat system hålls detta tyst och fixas av ett fåtal personer och med massa byrokrati. Linux säkerhetshål upptäcks snabbt som fan och fixas lika snabbt.
- Man är fri.
Arbetar man enbart med öppna program och öppna format kan man alltid byta mellan olika system och levrantörer. Saknas funktionalitet så kan man använda sig av pengarna man sparat på licenser till det grundläggade, och utväcka verktyg gjorda för sin egen verksamhet.

Edit: Detta är förövrigt skrivet från min Windows-laptop.

Summa sumarum, är man än geek med ögonbryn från vulcan och behov av att avlyssna bergsgetter med sin wifi, så är linux för dig
Citera
2011-04-12, 12:41
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Låter som en typisk 18-årig *nix-fanboy som precis har installerat Ubuntu.

Windows startar snabbt på mina datorer, kanske inte lika snabbt som Ubuntu, men skillnande är inte så stor.
Windows kraschar inte ofta för mig, förutom min vidriga Vaio-laptop, men där snackar vi hårdvarufel.
Det finns gratisprogram till Windows.
Windows blir absolut inte lätt nedlusat av virus och spyware (förstår inte hur folk lyckas).
Min Windows-installation är på nästan på pricken 1 år, känns inte segare än första veckan.

Kan man sitt operativsystem så fungerar det bra, oavsett om det heter Windows eller Ubuntu. Verkar som om många små haxx0rz som skaffar Linux, i 99,9 fall av 100 Ubuntu, inte kan Windows och skyller sin okunskap på operativsystemet.

Vissta har linux sina fördelar, men jag tycker Windows får oförtjänt mycket skit i den här tråden av folk som uppenbarligen inte riktigt vet vad de sysslar med.

Som grädde på dubbelmoralmoset så skrivs detta på en maskin som kör Arch.
Otroligt bra inlägg. Vet i alla fall att mitt windows 7 startar snabbare än mitt archlinux (om jag väljer att använda mig av fluxbox så är det nog rätt lika) och förstår verkligen inte hur en minuts boottid hit eller dit kan göra någon skillnad eller ens vara viktig.

Linuxdiskussionerna nuförtiden är lite som xbox vs Playstation, massa fanboys som skriker sig hesa över triviala detaljer som är ganska oviktiga. Ena lägret hatar M$ för att de är gnidna och det andra lägret hatar tekniknördarna.

Linux har gigantiska fördelar när man väl lärt sig dem och gillar man att lära sig saker är det ett bra val. Att sedan få virus i windows och att det inte går att hitta program förstår jag inte. Hittade enklare dvd rippningsprogram till windows än linux.
Citera
2011-04-12, 13:17
Medlem
ischs avatar
Olika verktyg för olika uppgifter. Linux är, likt Windows, inte någon frälsare som helt plötsligt löser alla problem som vissa här inne vill få det till. Alla OS har sina för och nackdelar.

Personligen anser jag att det stora problemet med linux fortfarande är på WM sidan där det både är buggigt och inte alls så snappy som det skulle kunna vara. Har för övrigt med svårt att hitta en ok GNU filhanterare. Kärnan är bra och stabil men delarna runt håller tyvärr rätt varierad kvalité.

Går man dock ifrån GNU biten så tyckrr jag man hittar de stora vinsterna med linux då man ex. kan köra en server med betydligt sämre hårdvara än vad som skulle krävas av ex. Win 2008. Men att avfärda det ena eller andra OS:et baserat på många av de saker som nämts i tråden är bara trams och tycker jag mest tyder på okunskap (eller kunskap/insikt som sträcker sig längre än utanför pojkrummet)
Senast redigerad av isch 2011-04-12 kl. 13:20.
Citera
2011-04-12, 16:03
Medlem
doctor-0xEFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cabraja
1. Jag installerar linux. Grafiken e kass
2. Jag laddar hem drivrutiner. Försöker installera. FAIL! Gnome är igång.
3. Jag gissar mig fram i alt+* för att komma till kommandotolken. hmm hur stänger jag ner Gnome nu då?
4. Installerar drivrutiner. Massa paket saknas. Vad nu då?
5 Trixar fram massa paket efter att jag lärt mig hur man använder apt-get eller yum eller vad det nu var beroende på dist.....
6. Gött då funkade grafiken. Vågar jag prova installera annan drivrutin?

I windows hade det räckt med nedladdning av drivrutin och 5 klick sen e det färdigt.
Nuförtiden behövs inte ens reboot.
I Ubuntu med Gnome behövs det två click, möjligen tre...

Då du inte berättar vad du kör för dist är det lite svårt att se var du fått problem men om du kör någon av de vanliga distarna som en nybörjare provar på kommer du inte att ha de problemen du beskriver. Att du har något problem med pakethanteraren tycker jag är underligt, det känns lite som att du antagligen ljuger eller försöker vara en h@x0r i ett OS du inte kan. Du behöver inte använda något CLI commando i vare sig Gnome eller KDE när du installerar paket så du får nog motivera varför du väljer att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Otroligt bra inlägg. Vet i alla fall att mitt windows 7 startar snabbare än mitt archlinux (om jag väljer att använda mig av fluxbox så är det nog rätt lika) och förstår verkligen inte hur en minuts boottid hit eller dit kan göra någon skillnad eller ens vara viktig.
För mig är boottiden viktig, jag hade XP på en dator och fick vänta upp mot en minut för systemet att starta och sedan någon minut före de flöt på fint+ en till minut för att starta vad jag hade tänkt. När jag körde in Ubuntu tog det 20~30 sekunder att vara igång med det jag ville. En stor skillnad!

Att Windows 7 skall starta snabbare än Arch tror jag inte på, du får berätta lite vad som tar tid i Arch då det är snabbare än vanliga distar om du konfigurerat den rätt. Vet att man kan slösa en massa tid om man väljer att ladda in demonerna seriellt dock.

Citat:
Linuxdiskussionerna nuförtiden är lite som xbox vs Playstation, massa fanboys som skriker sig hesa över triviala detaljer som är ganska oviktiga. Ena lägret hatar M$ för att de är gnidna och det andra lägret hatar tekniknördarna.

Linux har gigantiska fördelar när man väl lärt sig dem och gillar man att lära sig saker är det ett bra val. Att sedan få virus i windows och att det inte går att hitta program förstår jag inte. Hittade enklare dvd rippningsprogram till windows än linux.
Det stämmer, problemen i Linux är dock inte de vi fått läsa i den här tråden! Givetvis kommer det att bli problem för någon som kör Gentoo som första dist. Att du hittar något som är enkelt till windows är kul för dig, vill du t ex rippa DVDer kan jag inte tro att du hittar en bra applikation för det till windows snabbare än någon gör i pakethanteraren till t ex Ubuntu. Vill du rippa en DVD i CLI's finns det applikationer som kräver runt 10 teken för att göra jobbet åt dig och andra applikationer där du grafiskt klickar på den enhet du vill rippa och sedan en knapp. Jag ser att det är direkt omöjligt att bli enklare än så och att windows borde ha applikationer som är lika enkla men inte enklare.

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Olika verktyg för olika uppgifter. Linux är, likt Windows, inte någon frälsare som helt plötsligt löser alla problem som vissa här inne vill få det till. Alla OS har sina för och nackdelar.

Personligen anser jag att det stora problemet med linux fortfarande är på WM sidan där det både är buggigt och inte alls så snappy som det skulle kunna vara. Har för övrigt med svårt att hitta en ok GNU filhanterare. Kärnan är bra och stabil men delarna runt håller tyvärr rätt varierad kvalité.

Går man dock ifrån GNU biten så tyckrr jag man hittar de stora vinsterna med linux då man ex. kan köra en server med betydligt sämre hårdvara än vad som skulle krävas av ex. Win 2008. Men att avfärda det ena eller andra OS:et baserat på många av de saker som nämts i tråden är bara trams och tycker jag mest tyder på okunskap (eller kunskap/insikt som sträcker sig längre än utanför pojkrummet)
Det stora problemet med Linux är att "allt" som finns är skrivet av någon som sitter hemma och pillar på sin fritid. Det blir oftast bra applikationer men dokumentationen är direkt usel. Sedan är det ett problem närman skall förklara för någon att det program dom söker inte finns til linux men att det finns ett annat som gör samma sak. Ett exempel är Word, av någon anledning kräver folk att Word körs i Linux trots att OpenOffice finns. Givetvis kan det blir problem då när någon tvingar sig att göra något som skapar problem för sig. Om de testade andra applikationer tror jag att de snabbt skulle hitta vad de vill ha, även om Word har mer funktionallitet än allt motsvarande som finns till Linux så tror jag att det är väldigt få som någonsin använt alla funktiner i Word. Jag vet att jag troligen aldrig använt mer än runt 20% av allt Word kan.

Vad är det för problem du har med VM's egentligen? Även om det kanske inte är rätt tråd att ta upp det i så finns det bra VM's till Linux som du kan ladda ner och testa. Du kommer behöva gå in i config-filer men det bör inte vara ett problem om du kör VM's ändå.

Jag undrar om det inte finns folk som kastar skit på Linux av anledningar de kanske inte vill gå ut med. Jag läste i tråden till ungefär mitten till jag märkte att det verkar dyka upp samma kritik gång på gång som inte har något fog. De problem som finns i Linux är knappast något som kommer beröra en avnlig användare. Det som är dåligt med Linux är dokumentationen men det nämns inte mycket om den. Många program saknar någon vettig man sida och många växlar och inställingar är okända utanför den krets som skrivit programmet. Här är linux dåligt, men varför nämns inget om det?
Citera
2011-04-12, 16:20
Medlem
doctor-0xEFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nappe
Hur menar du att Ubuntu tar bort det som är bra? Jag kan hålla med att att det kanske kommer lite för mycket "lull-lull" i desktopinstallationen, men är det något mer negativt? Om det är att man föredrar att kompilera själv framför debian-paketen så går ju det fortfarande bra (även om iaf jag blir latare och latare och låter apt-get fixa det mesta).
Destå enklare du gör ett system detså komplexare blir det, när du skall ha tre-klick filosofin i ett OS måste något ta hand om allt du tidigare behövde göra. Svaret blir att det skapas "bibliotek" liknande filer som skall lösa allt där det slås upp vad som skall göras. Det blir väldigt lätt och enkelt för användaren att göra triviala saker som att byta bakgrund, ladda ner och installera spel och liknande. När de vill in och börja konfigurera OS:et i sig är det väldigt rörigt och det krävs en hel del pluggande före man förstår vad som är vad och vilka delar som gör vad i systemet. Att man dessutom tappar CLI vana är för mig inte bra då jag märkt att jag ofta hamnar i CLI'n när jag försöker fixa något som jag vill ha det. Nu räker det jag kan väldigt långt men mycket jag kan idag kommer från att jag installerat Arch på en annan dator. Man får även med en massa applikationer som tar upp plats utan att ge dig som användare någon direkt nytta. Jag kör Ubuntu på den maskin jag nu sitter och skriver på men det är mest av lathet. Jag bryr mig inte om vad som sker på den här datorn just av den anlendingen att det är Ubuntu på den och jag vet att det är ett slit att röja bort det jag inte vill ha.

Med Arch kan jag bygga upp det system jag vill ha och spola allt jag inte vill ha, det kräver mer jobb av mig men jag får något bättre i slutändan. För er som inte provat Arch kan jag säga att det är lättare än man tror, installatioen och grund konfigureringen görs lättast om man följer en guide som finns i Arch-wikin och efter det har man ett OS med desktop som man kan göra allt som Ubuntu kan med skillnaden att man varit och pillat i de flesta filer man behöver pilla i när man skall göra någon ändring.

BSD har jag inte testat ännu men jag har hört mycket bra om BSD från de som tagit sig tid att få igång systemet, att de lagt ner tid på dokumentation är något som jag gillar då man oftast sitter och söker efter vilken fil eller vilka växlar man skall använda när man kör fast med något i Linux.

För mig handlar det inte om att sitta i en terminal och skriva 200 teckens kommandon utan om att lätt och snabbt kunna göra det jag vill. Arch's pacman är väl känd för att vara en av de enklare pakethanterarna till linux, pacman -Syu är det enda som behövs för att uppdatera systemet till senaste "allt". Om jag ser en vinst i att kompliera applikationerna själv kommer jag att göra det, hittils har jag inte gjort det så jag har låtit bli.
Citera
2011-04-12, 17:32
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-0xEF
För mig är boottiden viktig, jag hade XP på en dator och fick vänta upp mot en minut för systemet att starta och sedan någon minut före de flöt på fint+ en till minut för att starta vad jag hade tänkt. När jag körde in Ubuntu tog det 20~30 sekunder att vara igång med det jag ville. En stor skillnad!
Ser inte varför den är viktig, startar datorn, går på toa, allt är klart. Sist jag körde ubuntu tog det år och dagar att starta skiten, först massa laddning i början, sedan otrolig laddning för att starta gnome för att sedan få igång alla program. Klart jämförbart med ett otroligt gammalt vanskött XP.

Citat:
Att Windows 7 skall starta snabbare än Arch tror jag inte på, du får berätta lite vad som tar tid i Arch då det är snabbare än vanliga distar om du konfigurerat den rätt. Vet att man kan slösa en massa tid om man väljer att ladda in demonerna seriellt dock.
Allt laddande i början tar en massa tid, starta alla daemons och skit.

Citat:
Det stämmer, problemen i Linux är dock inte de vi fått läsa i den här tråden! Givetvis kommer det att bli problem för någon som kör Gentoo som första dist.
Det var min första dist.

Citat:
Att du hittar något som är enkelt till windows är kul för dig, vill du t ex rippa DVDer kan jag inte tro att du hittar en bra applikation för det till windows snabbare än någon gör i pakethanteraren till t ex Ubuntu. Vill du rippa en DVD i CLI's finns det applikationer som kräver runt 10 teken för att göra jobbet åt dig och andra applikationer där du grafiskt klickar på den enhet du vill rippa och sedan en knapp. Jag ser att det är direkt omöjligt att bli enklare än så och att windows borde ha applikationer som är lika enkla men inte enklare.
Jag hittade det till windows, allt från att göra om den rakt av till en iso till att konvertera till avi/mpg/vad du vill. Annars hade jag inte hävdat det, faktiskt aldrig rippat under linux. Fast sen så har jag heller aldrig använt den "överlägsna" packhethanteraren i ubuntu, tyckte mest den såg rörig och dålig ut sist jag testade ubuntu (7.10). Vet samtidigt hur lätt det är med CLI programen i Linux, hävdar bara att det inte är svårt att hitta program för windows. Exakt lika lätt, byter bara ut ett fönster mot google, krävs iof något klick mer i windows, men inte svårare att hitta.
Citera
2011-04-12, 17:56
Medlem
doctor-0xEFs avatar
Citat:
Ser inte varför den är viktig, startar datorn, går på toa, allt är klart. Sist jag körde ubuntu tog det år och dagar att starta skiten, först massa laddning i början, sedan otrolig laddning för att starta gnome för att sedan få igång alla program. Klart jämförbart med ett otroligt gammalt vanskött XP.
Det är väl tycke som avgör, jag vill inte behöva sitta och vänat på mitt OS. Det går även att starta applikationer snabbare i Linux så man spar lite tid där också. Givetvis kommer ett bättre underhållet XP att vara snabbare än ett vanskött men jag vet inte hur jag skall snabba upp XP på annat sätt än att installera Ccleaner eller liknande program. Det är lathet frånmin sida då jag inte hittade hjälp med XP lika snabbt som jag gjorde för Linux.

Citat:
Allt laddande i början tar en massa tid, starta alla daemons och skit.
Det behövs nog en hel del deamons för att det skall slöas ner märkbart, eller så kan det ha blivit fel när du installerade. Om du tror att det är demonerna som tar lång tid i Arch skulle jag nog vilja säga att något blivit fel. Om Arch är slött kan du nog snabba upp det om du frågar lite snabbt i deras IRC kanal.

Citat:
Det var min första dist.
Kul för dig.

Citat:
Jag hittade det till windows, allt från att göra om den rakt av till en iso till att konvertera till avi/mpg/vad du vill. Annars hade jag inte hävdat det, faktiskt aldrig rippat under linux. Fast sen så har jag heller aldrig använt den "överlägsna" packhethanteraren i ubuntu, tyckte mest den såg rörig och dålig ut sist jag testade ubuntu (7.10). Vet samtidigt hur lätt det är med CLI programen i Linux, hävdar bara att det inte är svårt att hitta program för windows. Exakt lika lätt, byter bara ut ett fönster mot google, krävs iof något klick mer i windows, men inte svårare att hitta.
Jag kan inte säga så mycket om hur Ubunt 7.10 fungerade, idag är pakethanteraren väldigt lättsökt och snabb när något skall hittas. Installationen går minst lika snabbt och enkelt som under windows med just undantaget att du inte behöver söka på Download.com eller liknande sida för att hitta det du vill ha. Allt finns under ett fliksystem som är hyffsat bra ifall du inte kör en fritext sökning eller redan vet vad du vill ha. Det jag skrev var mer ett svar på alla som påstår sig ha problem med pakethanteraren, de finns nämligen inte som jag ser det. Ifall det finns något paket i Ubuntus pakethanterare som är svår installerat vill jag veta vilket det är så skall jag testa om det stämmer. Det finns problem med Linux, men pakethanteringen är inte ett av problemen!

CLI'n är bland det bästa med Linux som jag ser det, det finns ett skall i Windows som nog är lika bra med undantaget att du inte hittar program att köra i skalet på samma sätt som till Linux. Satt en del i skalet till XP men det var mest för att jag trivdes i att sitta där och inte för att det gick nämnvärt snabbare. Nu behöver andra inte vilja använda CLI men det finns trots allt grafiska lösningar till Ubuntu som i princip är det samma som motsvarande program till Windows om de vill låta bli att använda CLI på något sätt.
Citera
2011-04-12, 18:39
Medlem
Draedons avatar
Citat:
I Ubuntu med Gnome behövs det två click, möjligen tre...

Här skiner okunskapen igenom ser jag. Berätta var jag klickar två-tre gånger för att få mitt geforce 320m att fungera.

edit: Med detta vill jag alltså påpeka att det inte "bara är att klicka blabla" så funkar allt i Ubuntu.
Senast redigerad av Draedon 2011-04-12 kl. 18:45.
Citera
2011-04-12, 19:33
Medlem
rejvers avatar
Citat:
Här skiner okunskapen igenom ser jag. Berätta var jag klickar två-tre gånger för att få mitt geforce 320m att fungera.

edit: Med detta vill jag alltså påpeka att det inte "bara är att klicka blabla" så funkar allt i Ubuntu.

Du går in i adminstrationsmenyn, klickar på "Hanterare för proprietära drivrutiner" (eller vad det heter nu för tiden) och väljer nvidia-drivrutinen. Inte många klick behövs.

Detta såvida du inte aktiverade drivrutinen direkt efter installationen då du bör ha fått frågan.
Citera
2011-04-12, 19:51
Medlem
Citat:
Låter som en typisk 18-årig *nix-fanboy som precis har installerat Ubuntu.
Kanske det, men jag har använt Solaris sedan -96 och Windows sedan -98, Linux sedan -06.
Är ungefär 2*18 år ...

Citat:
Windows startar snabbt på mina datorer, kanske inte lika snabbt som Ubuntu, men skillnande är inte så stor.
Boot-tiden fram tills att desktopen visas är ungefär lika, ja, men därefter harklar sig WinXP i typ 5 min innan den är färdig.

Citat:
Det finns gratisprogram till Windows.
Ja, det påstod jag inte MEN det är nästan alltid (>90%) trial-versions eller liknande skit som man får hem.

Citat:
Windows blir absolut inte lätt nedlusat av virus och spyware (förstår inte hur folk lyckas).
Jo det blir det.

Citat:
Min Windows-installation är på nästan på pricken 1 år, känns inte segare än första veckan.
Min XP-installation höll i ungefär en vecka, sedan började den sega rejält.
Citera
2011-04-12, 20:28
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper77
Kanske det, men jag har använt Solaris sedan -96 och Windows sedan -98, Linux sedan -06.
Är ungefär 2*18 år ...

Boot-tiden fram tills att desktopen visas är ungefär lika, ja, men därefter harklar sig WinXP i typ 5 min innan den är färdig.

Ja, det påstod jag inte MEN det är nästan alltid (>90%) trial-versions eller liknande skit som man får hem.

Jo det blir det.

Min XP-installation höll i ungefär en vecka, sedan började den sega rejält.

Efter så många år borde du kunna mer om Windows, men du har väl inte intresse antar jag. Windows suger ju och allt som är fel på en Windows-maskin är Microsofts fel och har inget med drivrutiner och program från tredje part eller handhavande att göra? Eller hur?

Jag har bara en XP-maskin kvar, men den "harklar" sig absolut inte i 5 minuter efter man har loggat in, 20-30 sekunder max för att ladda skype, utorrent och lite annat. Sen är det klart. Då är det ändå en gammal maskin.

Om du lyckas lusa ner windows med spyware, virus och annat så är det enbart klantigt och ett handhavande fel. Det är väldigt lätt att undvika all typ av malware och virus om man bara bryr sig om att ta reda på hur.

Lyckas du förstöra en XP-maskin på en vecka borde du få någon slags medalj, inte ens mina föräldrar som klickar på alla "grattis du har vunnit 1 miljon"-popups lyckas med det.

Men men, jag antar att vi inte kommer övertyga varandra, det här börjar lukta Mac vs. PC-trådarna. Jag bara konstaterar att efter mina 20 års erfarenhet av Microsofts operativsystem, men blott 10 år med Linux (red hat, arch, ubuntu, debian, centos mflr), att Windows för mycket oförtjänt skit som ofta beror på handhavande fel och här är en intressant skillnad...

Går något fel i Windows låter det "bröööl fucking microsoft så jävla dåligt" medan om något går fel i linux så spenderar användare gladeligen timmar med att googla och diskutera lösningar på olika forum.
Citera
2011-04-12, 20:42
Medlem
doctor-0xEFs avatar
Citat:
Men men, jag antar att vi inte kommer övertyga varandra, det här börjar lukta Mac vs. PC-trådarna. Jag bara konstaterar att efter mina 20 års erfarenhet av Microsofts operativsystem, men blott 10 år med Linux (red hat, arch, ubuntu, debian, centos mflr), att Windows för mycket oförtjänt skit som ofta beror på handhavande fel och här är en intressant skillnad...
Snacka om att kasta sten i glashus!
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av rejver
Du går in i adminstrationsmenyn, klickar på "Hanterare för proprietära drivrutiner" (eller vad det heter nu för tiden) och väljer nvidia-drivrutinen. Inte många klick behövs.

Detta såvida du inte aktiverade drivrutinen direkt efter installationen då du bör ha fått frågan.

Givetvis skall ett OS ta skit om det är byggt på ett sätt som gör det svårhanterligt och användaren kan ställa till det för sig själv utan att vara medveten om det. Mitt XP som slöades ner otroligt hade inga virus, malware eller annat skit på sig vad jag vet. Det blev bara segt och slött efter ett tag. Att Windows blir slött med tiden verkar vara något som ALLA råkar ut för, mitt linux har även börjat dra ut på tiden när det laddar, tror det tar ett par sekunder längre att bota upp nu men jag har inte klockat! Botar fortfarande upp snabbare än Windows XP gör nyinstallerat på samma dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in