Citat:
Ursprungligen postat av penol700
-Visst kan man få en Linuxdist att boota snabbare är en Windows installation, men en basic installation av en nybörjardist har jag aldrig sett boota snabbare än en vanlig Windowsinstallation.
-Hela internet är din support. Visst men exakt vad hindrar folk från att hjälpa varandra när det kommer till frågor om Windows?
Tänkte inte "halal" slakta dig, men alla mina installationer av linux har bootat snabbare än windows, oavsett datorns hårdvara, och oavsett om jag har 10 eller 100 program installerade.
Jag vet inte hur du lyckas få en linux dist att starta saktare.
Och jag menar naturligtvis från 0 till färdigt att starta valfritt program.
Visst finns det support till windows finns ingen som sagt att det inte gör det.
"Blåskärms felkoder" finns det miljarder och miljarder svar / fix på, dock känner jag att det är lättare att fixa linux, för den enkla lösningen i windows är oftast att dra en fräsh formatering, men sure även jag har "fixat" windows system utan att formatera så vi e klara på den sidan.
Edit2:
Att det finns buggar i de grafiska delarna håller jag med om.
En sak jag har irriterat mig lite på nu är att jag har kört fluxbox ett tag, sjukt nimt, men sen drog jag in dropbox som plötsligt installerade gnome och startade gnome när jag startar dropbox, jag vet om att det säkerligen är jag som gjort fel, men det är lagom irriterande...
Sen har det hänt att nån magisk knapp kombination har stäng av tint2 som jag kör, och sen lyckas jag inte starta tint2 igen, för configgen ligger inte där den "ska" =) (kör linux mint 9 med fluxbox för jag har inte orkat annat.)