Finns det någon ort i Sverige som överhuvudtaget är bra och värd att flytta till?
Ursprungligen från GBG som är helt ok att bo i. Malmö tycker jag är fint och hade lätt kunnat tänka mig flytta dit. Men å andra sidan har jag aldrig satt min fot i något ghetto där. Mitt intryck efter 4års heltidsstudier i Lund och mer eller mindre spenderat all ledig tid i Malmö så är staden och människorna alltid glada, trevliga och hjälpsamma i ur och skur. Utöver Malmö så är Karlstad också vackert men på tok för litet för mig som snabbt blir trött på små hålor med begränsade aktiviteter/uteliv.
Senast redigerad av sweetcrypto 2024-07-29 kl. 20:06.
Stockholm är verkligen ingen höjdare enligt mig, och då gav jag ändå staden tre år och testade att bo näi norr, söder och i mitten.
Decentraliserad och värdelös infrastruktur, ytliga människor och alldeles för kallt på vintern (kallt på vintern är dock okej men då ska man inte bo i stan). Sen stressar folk som galningar utan anledning plus att det är dyrt. Att det är högre löner spelar därför ingen roll eftersom dom extra pengarna man tjänar ändå försvinner.
Sen ska vi inte tala om all jävla gängkriminalitet som blossat upp dom senaste åren med skjutningar etc.
Med allt det sagt är det naturligtvis min personliga åsikt. Det finns trots allt folk som gillar allt det där som jag radat upp som nackdelar.
Dom ytliga människorna är inflyttade Värmlänningar, Skåningar, Göteborgare m.m.
Glöm inte det.
Folk i allmänhet klagar på Stockholmare.
Stockholmare idag är inflyttade från övriga delar av landet. Knappt några ur stockholmare kvar i stan
dvs födda i stockholm av föräldrar födda i stockholm.
Folk i allmänhet klagar på Stockholmare.
Stockholmare idag är inflyttade från övriga delar av landet. Knappt några ur stockholmare kvar i stan
dvs födda i stockholm av föräldrar födda i stockholm.
Jo det ligger säkerligen väldigt mycket i det du säger. Likförbannat är det dessa människor man kommer stöta på om man flyttar till Stockholm.
Jag har för övrigt släkt i Stockholm som inte är inflyttade och dom är verkligen inte ytliga och hur trevliga som helst. Likaså var dom trevligaste Stockholmarna jag träffade i Stockholm när jag bodde där just Stockholmare.
Skall man bedöma en stad och ha åsikter om dess invånare bör man ha bott i staden,eller åtminstone ha besökt den vid flera tillfällen.
Verkar som om många dissar städer som de aldrig har satt sin fot i. Det räcker inte med att läsa på Flashback eller lyssna på rykten för att få en rättvisande bild av en stad.
Gävle. Och inte bara för att det är en historiskt "röd" stad (det spelar in förvisso). Och det har ingenting att göra med att det blivit sämre pga invandring eller liknande SD trams.
Det finns bra människor här också. Som inte förtjänar att bo kvar i det här helvetet (staden har ju ett passande namn i alla fall) resten av sina liv. Och återigen det är inte invandrare som nyligen gjort denna stad särskilt äcklig. Det är WT Mekka.
Jag förstår om jag låter hård nu. Och jag håller absolut inget emot en del särskilda individer i den här kommunen jag tyvärr bott i snart 24 års tid. Kom hit som åttaåring. Jag har bott här större delen av mitt liv. Men jag har aldrig känt mig hemma här. Och det finns som sagt bra människor härifrån som verkligen försökt att förgylla en del. Men det väger inte upp allt annat. Jag vill verkligen härifrån nu. Och aldrig vända åter. Jag har för mycket bagage här. Dels från hur andra betett sig mot mig och dels även hur jag betett mig mot andra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!