2014-03-05, 03:30
Medlem
Griseldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Är Hallsberg en stad?
Isåfall säger jag Hallsberg.
Ingen gillar väl Hallsberg?
aldrig ens hört talas om men låter hemskt
Citera
2014-03-05, 03:35
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griselda
aldrig ens hört talas om men låter hemskt
Jag har bara bytt tåg där.
Alla andra som jag har talat med som vet vad Hallsberg är säger samma sak.
Staden tycks bestå utav en tågstation och lite hus.
Jag fick spendera fyra timmar där i väntan på mitt tåg och trots att det var mitt på dagen kunde jag inget göra i väntan på tåget..
Citera
2014-03-05, 03:38
Medlem
Griseldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Jag har bara bytt tåg där.
Alla andra som jag har talat med som vet vad Hallsberg är säger samma sak.
Staden tycks bestå utav en tågstation och lite hus.
Jag fick spendera fyra timmar där i väntan på mitt tåg och trots att det var mitt på dagen kunde jag inget göra i väntan på tåget..
fyfan då, jag fick vänta länge på tåg i tierp, inte heller så härligt, vet inte om det är en stad heller
Citera
2014-03-05, 04:26
Medlem
Spackelackans avatar
Stad och stad, men jag nominerar iaf Hofors i Gästrikland.

En bruksort utan gammal bruksbebyggelse men många fula och halvslitna småhus, miljonprogramskaserner, ett typiskt fyrkantigt sossecentrum med några trötta butiker, Sveriges näst fulaste kyrka (Bara Nockebykyrkan i Bromma är fulare enligt mig), samt ett rejält lanskapssår i form av ödemarken runt Ovako steels fabrik.

Områdena runt Hofors är dock fina med sina många sjöar, djupa skogar och små jordbrukssamhällen.
Citera
2014-03-05, 06:03
Bannlyst
Stockholm
Citera
2014-03-05, 06:20
Medlem
Griseldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Stad och stad, men jag nominerar iaf Hofors i Gästrikland.

En bruksort utan gammal bruksbebyggelse men många fula och halvslitna småhus, miljonprogramskaserner, ett typiskt fyrkantigt sossecentrum med några trötta butiker, Sveriges näst fulaste kyrka (Bara Nockebykyrkan i Bromma är fulare enligt mig), samt ett rejält lanskapssår i form av ödemarken runt Ovako steels fabrik.

Områdena runt Hofors är dock fina med sina många sjöar, djupa skogar och små jordbrukssamhällen.

hofors ligger åt gävlehållet från falun va? är det samma ställe så vet jag vad du pratar om, riktigt fult det också
Citera
2014-03-05, 06:48
Bannlyst
Helt klart Filipstad.. ligger 1h från Karlstad..
Citera
2014-03-05, 07:07
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Helt klart Filipstad.. ligger 1h från Karlstad..
aa fi... hade glömt den hålan. Hade fjälla där ett tag ( jävligt fin ! ), men inte var man glad när det var min tur att åka dit. Snacka om trist ställe.
Citera
2014-03-05, 07:49
Medlem
Svinpelles avatar
Ni har ju missat den värsta hålan, Lesjöfors!
Citera
2014-03-05, 08:31
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Borås upplevde jag som en oerhört tråkig och deprimerande stad. Vädret där verkar dessutom sviktande. Ofta klev jag på tåget i Göteborg under sol, eller åtminstone ett helt ok väder, bara för att komma fram till ett regnigt Borås.
Citera
2014-03-05, 08:56
Bannlyst
Stockholm. Fullt med hipsters och män som sminkar sig samt alla 18 åringar som tror att dom tillhör överklassen bara för att dom säljer mobiltelefoner.
Citera
2014-03-05, 09:24
Medlem
GusFrings avatar
Städer:

Karlskoga
Borlänge
Västerås
Kiruna
Södertälje

Hålor:

Molkom ligger bra till där. Satan vilken sjukt trist deprimerande håla. Jag får grav ångest av att tänka på att det finns bofast befolkning där som lever sina liv där. Bättre då att bo på en isolerad ö med 50 pers bofasta invånare och får och getter 200 mil från fastlandet på ett av de större haven, det vore åtminstone exotiskt och lite spännande, inte enbart deprimerande som det är i en håla som Molkom.
Senast redigerad av GusFring 2014-03-05 kl. 09:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in