2010-11-05, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Wow, argumentet om tunnelbanan igen.

Nej, tack TS för att du visat alla dessa bönder ifrån Stockholm att de inte är bäst, eller ens värda uppmärksamheten som de får i det här landet för den delen.

Menar du dem bönder som har flyttat från mindre städer till Stockholm?
Eller påstår du att vi som är födda i Stockholm också är bönder?
Citera
2010-11-05, 03:19
Medlem
polyesterpams avatar
Ljungby. Outhärdligt ful stadskärna bestående av betongklossar från 60-talet. Inskränkt småstadsmentalitet, utbredd brist på bildning, fullt med vidriga frikyrkor. Bonuspoäng för kräkframkallande dialekt.
Citera
2010-11-05, 03:25
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merewena
Menar du dem bönder som har flyttat från mindre städer till Stockholm?
Eller påstår du att vi som är födda i Stockholm också är bönder?
Alla stockholmare är bönder. De tror att de bor i en storstad men ack så fel man kan ha om man aldrig kan slita sig ifrån spegeln.
Citera
2010-11-05, 03:29
Bannlyst
Citat:
Alla stockholmare är bönder. De tror att de bor i en storstad men ack så fel man kan ha om man aldrig kan slita sig ifrån spegeln.

Hahaha vilken jävla tur att jag inte känner igen mig i det du säger.
Men visst det är en stressig stad och finns många människor som är dryga.
Fast det finns guldkorn överallt
Citera
2010-11-05, 03:44
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merewena
Hahaha vilken jävla tur att jag inte känner igen mig i det du säger.
Men visst det är en stressig stad och finns många människor som är dryga.
Fast det finns guldkorn överallt
Att du inte känner igen dig bekräftar ju bara min tes om att stockholmare är narcissistiska och inte har någon självinsikt.

Staden är inte stressig, möjligtvis oartig och opersonlig men definitivt inte stressig.
Av egen erfarenhet så kan jag säga att "guldkornen" du pratar om inte egentligen är guldkorn. Det är bara förkylningar på en plats fylld av HIV.

Ett tips är att åka till en riktig storstad för att sen bedöma om Stockholm verkligen passar in i den kategorin. Skulle du emot förmodan ändå sätta dig på ändan och protestera emot sanningen så är det bara att referera till den oändliga narcissismen som stockholmare har.

Citera
2010-11-05, 08:08
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidner
Tre gubbar som känner sej träffade! Ta det med en nypa salt ni e människor ni med, bara inte lika bra människor .

Citat:
Ursprungligen postat av MickelMack
Exakt du har Köpenhamn på 20minuter och Tyskland på 3 timmars avstånd.
Bor också i Öresundsområdet. Har 40 mil till Berlin. 70 mil till Stockholm.Det säger det mesta...
Citera
2010-11-05, 09:15
Medlem
DrGordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joejjeman
Jag har bott där blivit rånad samt misshandlad

Ja där ser du Som sagt, malmö är snarare värre än vad de flesta tror, mest för att det är så lätt att hamna i områden som du inte bör vara på.
Citera
2010-11-05, 10:25
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Bor också i Öresundsområdet. Har 40 mil till Berlin. 70 mil till Stockholm.Det säger det mesta...

Precis, så klart man väljer Berlin i ditt fall, Sthlm åker eller bor man i bara om man är illa tvungen.

Sthlmare är dryga som fan, det kan jag intyga, det handlar bara om deras jävla ego hela tiden och det enda dom är intresserade av är pengar och yta.

Om man har mycket pengar bor man inte i Sthlm, man bor inte i Sverige överhuvudtaget.
Citera
2010-11-05, 11:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Precis, så klart man väljer Berlin i ditt fall, Sthlm åker eller bor man i bara om man är illa tvungen.

Sthlmare är dryga som fan, det kan jag intyga, det handlar bara om deras jävla ego hela tiden och det enda dom är intresserade av är pengar och yta.

Om man har mycket pengar bor man inte i Sthlm, man bor inte i Sverige överhuvudtaget.
Precis! Malmö är porten till kontinenten. Stockholm är porten till Finland och Baltikum...
Citera
2010-11-05, 11:47
Medlem
submariners avatar
hej,

att det alltid ska vara detta j*vla tjat om att Sthlm. inte är någon riktig storstad bla bla bla...

"åk till New York så kommer du att upptäcka att Sthlm. är en vidrig liten håla"

man kan säga mycket om Sthlm. - men det kan man å andra sidan om NY eller Shanghai oxå, och allt är inte målat i rosa i dessa städer. Sthlm. är den största staden vi har i Svedala, och att sedan börja jämföra den med NY eller London känns lite som att påpeka för sin kompis som precis köpt en fin begagnad Porsche 996 att nya GT2an minsann kommit ut och kostar 2,5 msek.

btw: bara för att Chongqing är en av världens största städer innebär det inte att den är så j*vla kul
Senast redigerad av submariner 2010-11-05 kl. 11:53.
Citera
2010-11-05, 13:54
Medlem
Enzymes avatar
Citat:

Nej, men många är det. Det är ju ofta dom inflyttade "bönderna" som ger Stockholmare så dåligt ryckte.
Citera
2010-11-05, 14:19
Medlem
Alltså, seriöst. Stockholm och Göteborg måste ju vara så jävla mycket bättre att bo i än någon jävla håla som Västerås, Örebro, Jönköping, Östersund etc.? I "storstäderna" finns det ju lite bredd, oavsett vad man gillar. Man behöver inte hänga på samma jävla ställe varenda kväll, för att det inte finns några vettiga alternativ, man kan hitta nya vänner, för man har inte lärt känna alla redan, man behöver inte drabbas av ångest för att man är kåt, men inser att alla man kan tänka sig att ligga med i staden är ens kompisars flickvänner/pojkvänner, man behöver inte sitta på Hard Rock Café eller Oleary's bara för att man är sugen på alkohol, man behöver inte handla alla sina kläder på H & M eller MQ ... Ja, fördelarna är många.

Just detta med att ha lite valmöjligheter gör så att jag känner att jag aldrig kommer flytta till någon jävla håla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in