2010-11-05, 14:57
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurabayaJohnny
Alltså, seriöst. Stockholm och Göteborg måste ju vara så jävla mycket bättre att bo i än någon jävla håla som Västerås, Örebro, Jönköping, Östersund etc.? I "storstäderna" finns det ju lite bredd, oavsett vad man gillar. Man behöver inte hänga på samma jävla ställe varenda kväll, för att det inte finns några vettiga alternativ, man kan hitta nya vänner, för man har inte lärt känna alla redan, man behöver inte drabbas av ångest för att man är kåt, men inser att alla man kan tänka sig att ligga med i staden är ens kompisars flickvänner/pojkvänner, man behöver inte sitta på Hard Rock Café eller Oleary's bara för att man är sugen på alkohol, man behöver inte handla alla sina kläder på H & M eller MQ ... Ja, fördelarna är många.

Just detta med att ha lite valmöjligheter gör så att jag känner att jag aldrig kommer flytta till någon jävla håla.

Var i Stockholm kan du köpa kläder du inte egentligen väljar själv ?

ontopic. alla städer som saknar viktig samhällsservice
Citera
2010-11-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Var i Stockholm kan du köpa kläder du inte egentligen väljar själv ?

ontopic. alla städer som saknar viktig samhällsservice

Jag vet inte. Har jag påstått att man kan köpa kläder i Stockholm man inte egetligen väljar själv?

Förlåt, men jag hänger inte med nu.
Citera
2010-11-05, 16:35
Medlem
Guest-onlines avatar
Det bästa vore givetvis att stationera hela koncernen några mil från öresundsbron och haffa ett **valley.

De sämsta städerna i Sverige är nog de med inskränka invånare,
ful arkitektur, dåliga skatter, fula inavlade gruvtroll, dålig infrastrukrur, vidrig dialekt, invånare som är:
gnälliga, snåla, dåligt religösa, pundiga, osmakligt rasistiska, insnöade, fula, klantiga, värdelösa, bidragsberoende, och som inte besitter andra bra egenskaper så som:
yrkeskunskap, MAKT, innovation...

I de städer med mycket bönder brukar inte mycket av det ovanstående finnas.
Ska jag understryka STÄDER?
Byar däremot, finns det i alla varianter och former.

Alla som tror att bönder inte bidrar med mycket bra, och mycket dåligt kan ni känna er träffade av:
Citat:
Ursprungligen postat av Guest-online
gnälliga, snåla, dåligt religösa, pundiga, osmakligt rasistiska, insnöade, fula, klantiga, värdelösa, bidragsberoende, och som inte besitter andra bra egenskaper så som:
yrkeskunskap, MAKT, innovation...
?

Det här är givetvis mina egna åsikter, och dem behöver jag väl inte ens stå för om jag inte vill!?
Sverige är ett sjukt schysst land med många schyssta invånare.
Varför hänger så mycket av bottenskrapet på Flashback nowadays?
Tackar vet jag flashbackläsning i grundskolan.
Då hade man inget konto om man var en värdelös nolla, då läste man bara det som alla sköningar skev,
DE som var FLASHBACKS
Katten vad sköna tider, då levde man bra som en värdelös nolla, man var ju för fan ett barn!

/Guest-online
Citera
2010-11-06, 05:30
Medlem
skinkzorros avatar
Västerås, mår dåligt bara jag hör namnet.
Citera
2010-11-06, 07:12
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurabayaJohnny
Jag vet inte. Har jag påstått att man kan köpa kläder i Stockholm man inte egetligen väljar själv?

Förlåt, men jag hänger inte med nu.

Syftar ppå att modeskaparna styr eller kanske egentligen är makthavarna ..med bidrag till skaparna
nåja offtopic
Citera
2010-11-06, 07:20
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Syftar ppå att modeskaparna styr eller kanske egentligen är makthavarna ..med bidrag till skaparna
nåja offtopic

Vad fan menar du nu?
Är alla dina 14000 inlägg på samma nivå som dina två senaste?
Citera
2010-11-06, 09:22
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Vad fan menar du nu?
Är alla dina 14000 inlägg på samma nivå som dina två senaste?

äh glöm. bara en teori jag har. De har gjort det för att påverka händelser...
Citera
2010-11-08, 21:41
Medlem
Många som drömmer om storstaden glömmer att det många gånger är mycket svårt att hitta nya bekantskaper där. Detta gäller speciellt Stockholm. Stockholmare är ofta reserverade och vill mest umgås med sitt gamla gäng. Jag vet detta, jag är stockholmare men numera boende i en mellanstor norrländsk stad. Här är det inte så komplicerat, man pratar med folk på puben, skulle man göra det i sthlm med en okänd skulle man knäppförklaras.

Göteborg är mycket bättre. Ska man flytta till en storstad så välj Göteborg. Folket är lättsammare där.
Citera
2010-11-09, 19:36
Medlem
Bollnäs

- Sveriges fulaste och tristaste stad
Citera
2010-11-09, 19:41
Medlem
AbuserUsers avatar
Har bott på några städer i detta avlånga land under min levnadstid .. Och jag sätter alla mina pengar på att Kungälv är den absolut sämsta skithålan man kan bo i .. och att det bara är nån mil in till skitstad nr 2 .. GBG gör det ännu mer skithåligare !
Citera
2010-11-17, 01:47
Medlem
Fina Gubbens avatar
Karlskrona
Körde igenom Karlskrona idag. Inte varit där på en 5-6 år men var lika ruttet som jag minns det. Skyltning i staden är obefintlig & kan man inte vägarna så är det inte svårt att köra fel. Var även ett helvete att hitta en bra spelaffär. Inne i centrum hade dom endast en liten GAME-butik. I min jakt på ett visst spel fick jag springa genom hela centrum & fortfarande kamma hem noll. Fick till slut tipset om att åka till Lyckeby för att där se om spelet fanns hos ElGiganten. Det fanns.

Så, min slutsats är att Karlskrona är Sveriges sämsta stad att bo i eftersom det har ett väldigt magert spelutbud, vilket är viktigt för mig.

Lessebo
På andra plats kommer en glömd håla i Smålands djupaste skogar. Inte nog med att pappersbruket (antar jag att det är) får hela småstaden att fullständigt stinka men så har dom inget annat än det. Alltid när man kör genom där så är det grått & mulet. Människor i foppatofflor masar sig till Systembolaget i hopp om att glömma vardagen. Det är allt som finns där. Ett pappersbruk, et Systembolag & två pizzerior. Får en känsla av DDR-Tyskland av småstaden.
Citera
2010-11-17, 17:13
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Har bott på några städer i detta avlånga land under min levnadstid .. Och jag sätter alla mina pengar på att Kungälv är den absolut sämsta skithålan man kan bo i .. och att det bara är nån mil in till skitstad nr 2 .. GBG gör det ännu mer skithåligare !
du får gärna förklara varför med. och var du bor nu....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in