Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-03, 16:10
Medlem
Jthunderas avatar
TS har en poäng om Stockholm eftersom losers från hela landet flyttar hit. WT betyder outbildad, ignorant, loser med sjaskigt boende. Det finns många av dem i Stockholm.

Stockholm är vackert men avstånden är stora, transporterna kass och folk verkar tro att de är kungar på Manhattan. Kallt är det också.

Jag gillar Malmö bättre. Man kan cykla överallt eller ta tåget i 25 min till Köpenhamn som får en att glömma Stockholm väldigt fort.

Malmö är lite litet för att rymma mängden idioter däremot. De mixas bättre i Stockholm.
Citera
2010-11-03, 16:16
Medlem
Prodelins avatar
Oj, jag trodde inte denna tråd jag skapade skulle bli så mycket av hatfyllda personer som försvarar Sthlm, men samtidigt förstod jag att det skulle bli så för jag känner vilka som bor i min en gång trevliga stad innan WT förstörde stan.

Samtidigt är det kul att man många delar min uppfattning så jag är ju inte ensam tycka att Sthlm är avskyvärd numera och värre kommer det bli.
Citera
2010-11-03, 16:19
Medlem
vetingetomdets avatar
Kramfors och härnösand utan tvekan!
kramfors är bara behandlingshem och wt!
härnösand är så pass jävla bortklömt att ingen vet att det bara består av pundare, fjortisar och korkade newages hippies
Citera
2010-11-03, 16:21
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallpojken
Vilka är ni? Eller du representerar en hel stad menar du? Skaffa en egen personlighet människa och sluta identifiera dig med din stad. Usch! Illamånde av ditt inlägg...

Vilka vi är? Vi är den samling människor som sedan tidernas begynnelse har fått utstå spott och spe för att vi råkar bo i en stad. Jag sympatiserar inte med bratsen på stureplan, jag tycker det är fullkomlig idioti att Stockholm av någon anledning är skandinaviens självutnämnda huvudstad och jag är alltid trevlig mot människor som kommer från andra delar av landet. Likförbannat placeras jag i facket "jävla 08:a" i enlighet med TS inlägg och övriga inlägg i den här tråden. Är man dömd på förhand ger man till sist upp och blir den person alla påstår att man är. Jag är 100% säker på att 90% av alla här inne som skrivit något spydigt och sarkastiskt inlägg av samma karaktär som mitt känner samma sak. Att du sen inte kan utläsa sarkasm eller förstå frustrationen av att utpekas som något eller några man troligen hyser större agg gentemot än de som faktiskt pekar fingret, är fullt förståeligt då jag i ditt huvud troligtvis är en jävla 08:a oaktat vad jag säger eller gör. Så fuck you. Klipp dig och skaffa ett jobb bondjävel.
Citera
2010-11-03, 16:21
Medlem
RaraAviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Oj, jag trodde inte denna tråd jag skapade skulle bli så mycket av hatfyllda personer som försvarar Sthlm, men samtidigt förstod jag att det skulle bli så för jag känner vilka som bor i min en gång trevliga stad innan WT förstörde stan.

Samtidigt är det kul att man många delar min uppfattning så jag är ju inte ensam tycka att Sthlm är avskyvärd numera och värre kommer det bli.

"i min". Hahaha! Tror du att den gubben skulle gå hem eller, Glenn?

Lär dig vad "white trash" är pappskalle.
Citera
2010-11-03, 16:26
Medlem
Om man har pengar och bor i Stockholm så är det en toppen stad! Det finns så mycket att göra. Här hittar man dom bästa restauranger och festmöjligheterna är oändliga jämfört med valfri mindre stad. Men om man är fattig förstår jag att det är svårt att hålla med.

Antingen gillar man storstäder eller så gör man inte det men att säga att Stockholm skulle vara den sämsta staden i Sverige? Då är man helt jävla blåst.
Citera
2010-11-03, 16:27
Medlem
r2d2r2d2s avatar
Vill inte men kan inte låta bli...okej här är min lista över riktigt deprimerande svenska städer jag besökt

1. Kumla - samma dialekt som Örebro men mindre och ÄNNU tråkigare
2. Örebro - Jantelagens huvudstad plus mycket trist dialekt
3. Nyköping - Deprimerade människor
4. Eskilstuna - Se Nyköping fast med mer depression och tristess

Stockholm, Göteborg och Malmö hör inte hemma på listan. Mycket trevliga städer med svenska mått mätt.

Tycker även att Borås fått oförtjänt mycket kritik, gillar Borås (nej jag bor inte i Borås). Mycket entreprenörsanda i den staden.

Så, det var skönt att få ur sig det...
Citera
2010-11-03, 16:30
Medlem
dumkopfs avatar
Stockholm, Göteborg och Malmö är naturligtvis trevliga städer. Även Uppsala är okej. Mindre städer än så skulle jag aldrig kunna tänka mig att bo i.
Citera
2010-11-03, 16:46
Medlem
Hullabalo0s avatar
TS:hade varit roligare läsning om man åtminstone listat ett par bra städer i jämförelse!
Citera
2010-11-03, 16:47
Bannlyst
Småstäder/byar i Skåne som Veberöd, Åkarp, Eslöv, Höör, Kävlinge, Bromölla etc.

Eller typ obskyra orter i Norrland med cirka 20 invånare.
Citera
2010-11-03, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Stockholm, Göteborg och Malmö är naturligtvis trevliga städer. Även Uppsala är okej. Mindre städer än så skulle jag aldrig kunna tänka mig att bo i.
Finns trevliga lagom-städer i Sverige. Exempelvis Jönköping, en vacker stad precis lagom och har mycket saker man kan hitta på och underhålla sig med.
Citera
2010-11-03, 16:55
Medlem
BaNffs avatar
Lillebrorskomplexet gentemot Stockholm är fortfarande helt enormt i det här landet ser jag. Har vi inte kommit längre än att alla bönder måste hata allt och alla som förknippas med huvudstaden?

Man blir fan mörkrädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in