2010-11-03, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaNff
Lillebrorskomplexet gentemot Stockholm är fortfarande helt enormt i det här landet ser jag. Har vi inte kommit längre än att alla bönder måste hata allt och alla som förknippas med huvudstaden?

Man blir fan mörkrädd.
Och du är objektiv med ditt "bönder" snack.
Citera
2010-11-03, 16:59
Medlem
BaNffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerasim
Och du är objektiv med ditt "bönder" snack.

Tycker att det är ett rätt bra ord när man ska syfta på svenskar som inte bor i Stockholm. Vad ska man annars säga? Lantisar?
Citera
2010-11-03, 17:01
Medlem
Busk1ss avatar
Stockholm som sämsta staden att bo i? Ge er... ut och res lite
Citera
2010-11-03, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaNff
Tycker att det är ett rätt bra ord när man ska syfta på svenskar som inte bor i Stockholm. Vad ska man annars säga? Lantisar?

Människor som inte bor i Stockholm..?
Citera
2010-11-03, 17:04
Medlem
Tony.Bazookatones avatar
Intressant att Jönköping inte ens nämns i tråden. Kanske kandidat för en av Sveriges bästa?
Citera
2010-11-03, 17:05
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fellesh
Göteborg e Sveriges skithål.
Originellt hörrudu. Kom du på den helt själv?

Jag tycker de flesta städer i Sverige verkar ok, bor själv i Göteborg och det är trevligt.
Citera
2010-11-03, 17:07
Medlem
Maarroaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Tja om man vill bo i en 15 miljoners villa i Limhamn är det väl ok, men jag pratar för vanligt folk.

Jo för vanligt folk är ju verkligen "övre medelklass"
Citera
2010-11-03, 17:16
Medlem
larvenfs avatar
Eskilstuna har som Mona Sahlin sagt, mycket kultur(finnar och kineser).
Citera
2010-11-03, 17:17
Medlem
Pinkkings avatar
Har läst tråden och det verkar fan inte som det finns någon som rent konkret kan säga varför olika städer här i Sverige är den/de sämsta att bo i. Jag menar, att Trollhättan inte skulle betraktas som stad utan som en misslyckad bilfabrik... ööh va? Att Göteborg skulle vara Sveriges skithåla... ööh? Att Sthlm är Sveriges wt-stad...ööh? Känns inte som folk vet hur stort Sverige är och hur många städer som verkligen skulle passa in på den sämsta att bo i. Sen vafan, alla vill väll inte bo på samma typ av ställen eller?...
Citera
2010-11-03, 17:20
Medlem
tomtemaskinens avatar
Bortsett från alla alkisar är Göteborg en mycket trevlig stad. Stockholm där emot.. man måste ju fan jogga för att hålla uppe i deras gång-tempo. Hela staden andas stress och ytlighet.

Örebro känns riktigt trist, en liten håla med massa trafik men inga människor.
Citera
Medlem
elgiraffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du är kul grabben, jag är född här till skillnad mot lantisar som du som tror dom är viktiga för att dom bor i Sthlm.

Kolla runt i världen så ser du att Sthlm är bara en skithåla i yttre periferin av EU, ett så kallat Norrbotten, skrattar varje gång såna som du tror ni bor i världens centrum

Jag trodde tråden handlade om "den sämsta staden i Sverige?? Varav jag tycker likt många att du låter som en bitter och inåtvänd bonde som har har grymt mycket förutfattade meningar. Jag gillar Stockholm och är född och uppvuxen här. Sen några år tillbaka har jag flyttat in till centrala Stockholm och trivs som fisken i vattnet...
Citera
Medlem
mevs avatar
Förstår inte varför folk bashar storstäderna. Både Stockholm, Malmö och Göteborg är trevliga städer både rent estetiskt (mycket grönytor) och bra underhållsvärde, finns mycket att göra. Att det sedan finns sämre skickade stadsdelar är väl självklart; det har alla städer. Nu är det ofta invandrare som bor där; förr var det den fattiga svenska arbetarklassen.

Nej, sämsta stället att bo på skulle jag säga är Kristianstad och österut, typ hela Blekinge. Nazistfäste + Sveriges ogästvänligaste och snålaste människor + dåligt med jobb. Jag skulle inte vilja bo där, ens om det var gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in