i dag kunde jag hämta ut mitt körkort och det var det snabbaste som gick så ni kan ju själva se här i tråden och räkna hur fort det gick.
Jag jobbade intensivt på och så fort jag fick ett brev av något så fixade jag det direkt och nu mins jag fan inte exakt ens allt jag gort men det var två fullt aktiva dagar... plus att jag drog till en fotograf och skickade i väg det. Ska man gå till ett sånt där provkontor och göra det så ska ju dom ha leg och det fattar ni ju,
jag hadde inget vid tillfället
många i tråden hade fel... förutom allt annat som måste göras som att anmäla det som stulet och vänta på dom där pappren där man klistrar fast fotot och skriver namnteckning
Det är fullmakter som måste göras.
Fullmakt på Transportstyrelsen så att någon annan kan ta ut Körkortet än den som ska ha det. (Googlat men hitar inte det nu...
Även på PostMord
Fullmakt För privatpersoner gällande uthämtning av postförsändelser
https://www.postnord.se/siteassets/pdf/blanketter/5460-77e.pdf
Det jobbiga där var att det måste vara ett särskilt kontor där det görs och man måste ha med sig ytterligare en till person som legitimerar sig och intygar att jag är jag.
Jäkligt krångligt och massa göranden... Så mitt råd är att fixa det här så fort ni kan för det tar ändå lång tid hur man än gör.