Citat:
Ursprungligen postat av
millan8950
Varför måste man förnya pass och id kort med jämna mellanrum, tex ett intervall på 5 år? Dessutom, varför tar dom betalt för något dom tvingar mig att göra? Man klarar sig knappast utan detta idag
Jag vet inte om det är ett så stort problem att man måste betala några hundralappar för att förnya körkortet vart tionde år, i alla fall inte om man ställer det i proportion till att det kostar en tusenlapp eller så att tanka bilen, och det gör man ju som regel ganska ofta. Och gillar man inte det så kan man ju sälla sig till den stora skara på flera miljoner svenskar som inte har något körkort... Pass behöver man förstås inte heller ha något om man inte vill.