2010-11-03, 22:29
Bannlyst
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....rm-av-misstag-

"Den 39-årige fyrabarnspappan greps brutalt vid polisens samordnade aktion i lördags morse. Han tvingades att sitta naken på golvet med händerna över huvudet med vapen riktade mot sig.

Samtidigt fanns hans hustru och fyra barn i hemmet."

detta handlar om aktionen i göteborg som hände i helgen när centrala göteborg bombhotades.

tydligen så var mannen kallad som vittne, ändå stormas hans lägenhet

kommentarer kring detta????

dom kastade tydligen in flashbangs och storma in med lasersikten och skrämmde upp småbarn

jag bor i göteborg och har full respekt för göteborgspolisen men dom jävla asen får ju för helvete kontrollera sina uppgifter först innan dom utför en aktion.
Citera
2010-11-03, 23:13
Medlem
QuranburnerMuhameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankLopez

"Den 39-årige fyrabarnspappan greps brutalt vid polisens samordnade aktion i lördags morse. Han tvingades att sitta naken på golvet med händerna över huvudet med vapen riktade mot sig.

detta handlar om aktionen i göteborg som hände i helgen när centrala göteborg bombhotades.

dom kastade tydligen in flashbangs och storma in med lasersikten och skrämmde upp småbarn

jag bor i göteborg och har full respekt för göteborgspolisen men dom jävla asen får ju för helvete kontrollera sina uppgifter först innan dom utför en aktion.

Den styrka som stormade gjorde det på order uppifrån. Dessa order tillkom sedan utländsk säkerhetstjänst ringat in målet. Polisen har fortfarande inte avfärdat dessa GM från utredningen då misstankarna kvarstår då det som sagt kommer ifrån hemligt håll vad dessa sysslat med. Hur kommer det sig att en massa idioter inte kan förstå att det är rena terrorister vi har att göra med samt att de ingår i al-shabaab, en underavdelning till al-qaeda och det är därför som de blivit uppmärksammade av just utländska säkerhetstjänster? SÄPO och MUST mfl skiter högaktningsfullt i dessa snyfthistorier då de sitter på sanningen om dessa skabbiga hundar.
Citera
2010-11-03, 23:45
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuranburnerMuhamed
Den styrka som stormade gjorde det på order uppifrån. Dessa order tillkom sedan utländsk säkerhetstjänst ringat in målet. Polisen har fortfarande inte avfärdat dessa GM från utredningen då misstankarna kvarstår då det som sagt kommer ifrån hemligt håll vad dessa sysslat med. Hur kommer det sig att en massa idioter inte kan förstå att det är rena terrorister vi har att göra med samt att de ingår i al-shabaab, en underavdelning till al-qaeda och det är därför som de blivit uppmärksammade av just utländska säkerhetstjänster? SÄPO och MUST mfl skiter högaktningsfullt i dessa snyfthistorier då de sitter på sanningen om dessa skabbiga hundar.
du har inte "riktigt" hängt med i svängarna. al-shaabab är somalier, de misstänkta är Palestinier från Syrien. inlägget du citerar gällde inte en misstänkt utan som det står ,ett vittne...häng med eller håll käft.
Citera
2010-11-04, 10:10
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankLopez
Här är en mer detaljerad - och ännu mer upprörande - beskrivning av polisens agerande:

http://www.proletaren.se/index.php?o...=2602&Itemid=1

Även om man kan ha förståelse för att polisens tillslag hos den person som bara skulle kallats som vittne var ett olyckligt misstag, så ursäktar det inte deras nonchalanta och oförskämda behandling av den gripne efter frisläppandet.
Senast redigerad av Pethrus 2010-11-04 kl. 10:15.
Citera
2010-11-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuranburnerMuhamed
Den styrka som stormade gjorde det på order uppifrån. Dessa order tillkom sedan utländsk säkerhetstjänst ringat in målet. Polisen har fortfarande inte avfärdat dessa GM från utredningen då misstankarna kvarstår då det som sagt kommer ifrån hemligt håll vad dessa sysslat med. Hur kommer det sig att en massa idioter inte kan förstå att det är rena terrorister vi har att göra med samt att de ingår i al-shabaab... dessa skabbiga hundar.

1. Du skriver GM men det finns inget brott, alltså ingen gärningsman, inte ens någon formellt misstänkt - slarva inte om du vill vara trovärdig. En av de gripna var dessutom bara vittne.

2. Du borde vara mer uppmärksam på att polisen agerat som klantarslen.

3. Din syn på andra religioner och andra människor avslöjar att du inte har mycket vare sig hjärna eller hjärta i kroppen, men detta var väl klart redan från punkt 1 och 2.

Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Här är en mer detaljerad - och ännu mer upprörande - beskrivning av polisens agerande:
http://www.proletaren.se/index.php?o...=2602&Itemid=1

Tack för länk.

EDIT: Det här skulle kunna vara årets citat.

Citat:
• Berätta om förhöret.
– Det var bara en ensam polis och jag. Han visade bilder på mina släktingar och frågade om jag känner dem. Sedan handlade det om vad jag gjorde på måndagen. Jag kunde lätt redogöra för den dagen eftersom jag då var bortrest.
– Dessutom frågade han mig om min religion. Vilket jag besvarade. Jag undrar varför, för när jag sedan fick läsa på datorskärmen vad förhörsledaren skrivit så fanns ingen anteckning om att jag är muslim.

• Fick du godkänna protokollet?
– Jag skrev inte under något, men jag rättade några stavfel.

Ali berättar att han var gripen under 9,5 timmar, men aldrig anhållen. Under denna tid fick han trots löfte ingen mat. Det var iskallt i cellen men han fick heller aldrig någon filt.

– En vakt kom och sade: Du är fri.

Den galne separatistiske jihad-terroristen som vägrar integreras i Sverige rättar stavningen för den helsvenske polisen. Humor!
Senast redigerad av trollet- 2010-11-04 kl. 13:39.
Citera
2010-11-05, 01:37
Medlem
clogzs avatar
Snygg PSYOP! Det här fick säkert fler att acceptera "den breda uppgörelsen" om afghanistaninsatsen, trots att en majoritet röstade för ett tillbakadragande i riksdagsvalet.
Citera
2010-11-05, 05:16
Medlem
QuranburnerMuhameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
du har inte "riktigt" hängt med i svängarna. al-shaabab är somalier, de misstänkta är Palestinier från Syrien. inlägget du citerar gällde inte en misstänkt utan som det står ,ett vittne...häng med eller håll käft.

Det är nog du som inte har hängt med. Polisen har berättat det jag skrev i förra inlägget inför offentligheten. Det spelar ingen roll vad du eller någon annan tycker i offentligheten för dessa skabbiga terroristhundar är redan identifierade av utländsk säkerhetstjänst. Det vi såg var en preemptiv handling från polisens sida för att säkerställa att något inte kunde hända.

Citat:
Ursprungligen postat av trollet-
1. Du skriver GM men det finns inget brott, alltså ingen gärningsman, inte ens någon formellt misstänkt - slarva inte om du vill vara trovärdig. En av de gripna var dessutom bara vittne.

2. Du borde vara mer uppmärksam på att polisen agerat som klantarslen.

3. Din syn på andra religioner och andra människor avslöjar att du inte har mycket vare sig hjärna eller hjärta i kroppen, men detta var väl klart redan från punkt 1 och 2.

Varför vågar du inte citera allt jag sade utan väljer just att redigera bort en halv mening? Vad i denna bortredigerade halva mening, ", en underavdelning till al-qaeda och det är därför som de blivit uppmärksammade av just utländska säkerhetstjänster? SÄPO och MUST mfl skiter högaktningsfullt i dessa snyfthistorier då de sitter på sanningen om dessa skabbiga hundar.", är det som du är så överkänslig för? Du påstår att det inte finns något brott trots att polisen har berättat för oss att dessa personer inte är avförda från utredningen och sedan har du mage att påstå att jag slarvar när det är du som medvetet sitter och redigerar bort den del av sanningen som får dig och dem att se ut som de skabbiga hundar ni är?

Vidare så kan du läsa i min signatur varför muslimska hundar skall behandlas som det avskräde de är. Ingen muslim kan vägra jihad för då kommer hundar som al-qaeda och al-shabaab att döda dessa precis som de kommer att döda alla kufaarer och otrogna. Det är själva meningen med islam och det spelar ingen roll om du försöker förneka det genom jihad-via-orden.

I övrigt så är du inte lite korkad som drar slutsatser om mitt iq ur ett enda inlägg. Sannolikheten att du är intelligent gick i och med det från låg till obefintlig.
Citera
2010-11-05, 12:04
Medlem
Pethruss avatar
Göteborgspolisen: Vi gjorde fel
Göteborgspolisen tar på sig ansvaret för att en 39-årig man felaktigt greps och delgavs brottsmisstanke i samband med helgens bombhot i Göteborg.
Exakt vad som gick fel är inte utrett, men misstaget begicks av polisen och inte av åklagarmyndigheten, uppger Erik Nord, chef för länsordningspolisen
Källa: SvD, 5 nov.
---
Åklagaren: Misstanken mot terrormisstänka "är tunn"
Misstankarna mot de män som i helgen anhölls för förberedelser till terrorbrott finns fortfarande kvar, trots att hotet anses avvärjt och männen är släppta. Men chefsåklagare Tomas Lindstrand medger att det inte finns mycket som pekar på att männen gjort sig skyldiga till något brottsligt.
- Vi går igenom vad vi har och jag hoppas att inom ett par veckor kunna fatta någon form av beslut. Misstanken är tunn men jag avvaktar med att säga något definitivt, säger han till Göteborgs-Posten.
En av de som anhölls skulle dessutom aldrig ha förklarats misstänkt. Det hela handlade om ett polismisstag, vilket bekräftades och bads om ursäkt för under onsdagen.
Källa: Nyheter 24, 4 nov
Citera
2010-11-05, 12:13
Medlem
David Pruttons avatar
Ja, det är nog bara att konstatera att Polisen begått en del misstag här, förstår inte varför en del förefaller ha så svårt att dra samma slutsats.

Det ena utesluter inte det andra, själv är jag glad att man är på tårna och kanske är det så att detta är något som man får lära sig att ha framtida beredskap för.
Citera
2010-11-05, 13:52
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ja, det är nog bara att konstatera att Polisen begått en del misstag här, förstår inte varför en del förefaller ha så svårt att dra samma slutsats. Det ena utesluter inte det andra, själv är jag glad att man är på tårna och kanske är det så att detta är något som man får lära sig att ha framtida beredskap för.
Med tanke på att åklagaren medger att misstanken är "tunn", så kan man nog inte dra någon annan slutsats än att beslutet om tillslaget var förhastat och baserade sig på otillräcklig eller feltolkad information. Samtidigt måste ju åklagaren ha handlat "i god tro", dvs när han fattade sitt beslut om tillslaget måste han ha ansett sig ha goda grunder för sitt beslut. Så med utgångspunkt från den information som åklagare och polis hade, vet jag inte hur de hellre borde ha agerat. Om man, på grundval av de uppgifter man har fått, har blivit övertygad om att det finns ett reellt överhängande hot om ett terrordåd inom en väldigt snar framtid, så kan man ju inte gärna vänta och se vad som händer...

Däremot kunde utan tvekan gripandet/hämtandet av misstänkta och vittne ha genomförts på ett annat sätt som åtminstone inte drabbat familjer och småbarn!
Senast redigerad av Pethrus 2010-11-05 kl. 13:56.
Citera
2010-11-05, 21:53
Medlem
pawitels avatar
Men allt är ju bara polistrams!
Inte finns det väl några elaka muslimer??
Hur kan man tro något så infantilt?
Citera
2010-11-06, 10:56
Medlem
nymans avatar
Hur jävla idiotiska är Säpo och svenska polis?
Här stormar dom lägenheter i bästa actionfilm fart och kör dom till häktet och meddelar media att nu JÄVLAR HAR VI GRIPIT TERRORISTER I SVERIGE, sedan blir det tyst och man släpper alla gripna tala om fiasko.
Är dessa terrorister och har tänkt bomba Göteborg så inte fan släpper man dom efter några dagar då?
Så vilka bevis har Säpo? samma bevis som dom haft förut då dom gripet såkallade terrorister? alltså en massa skitsnack.
Säpo måste ju vara en jävla lekstuga för folk som sitter och runkar då dom avlyssnar folk och inbillar sig vad fan som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in