2010-10-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Frågan är om man ska in o stödköpa nåt? Fast jag avskyr Nordstan rent generellt....

Tänkte undvika Nordstan idag men eftersom jag var i närheten så bestämde jag mig för att skita i bombhot och shopa ändå ...

Helt underbart lagom med folk för en gång skull. Inte så att det inte var köer i affärerna ...men det var markant mindre folk där inne än vanligt...Mer som ungefär som en vardag innan kl 11

Kändes väldigt tryggt trots allt eftersom det drällde poliser överallt
Citera
2010-10-30, 14:43
Medlem
SmirkingRevenges avatar
Det hade ju varit underbart om de sprängde nordstan åt helvete. Jag förstår de muslimska fundamentalister som tröttnat på denna vidriga tingest. Fast det hade ju varit trevligt om man utrymde den före man sprängde...
Citera
2010-10-30, 14:48
Medlem
drdracula141s avatar
Så där stoppa upp bondasnuset i käften på mig och säger om det har med rättegången att göra så förstår jag att polisen inte vill skapa panik.
Citera
2010-10-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magomago
Tänkte undvika Nordstan idag men eftersom jag var i närheten så bestämde jag mig för att skita i bombhot och shopa ändå ...

Helt underbart lagom med folk för en gång skull. Inte så att det inte var köer i affärerna ...men det var markant mindre folk där inne än vanligt...Mer som ungefär som en vardag innan kl 11

Kändes väldigt tryggt trots allt eftersom det drällde poliser överallt

Var också i Nordstan tidigare idag och det var riktigt härligt med så lite folk. Funderar dock på vad det hjälper att Poliserna är där. Smäller det så gör det och då är de ju inte till mycket hjälp...
Citera
2010-10-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manne73
Var också i Nordstan tidigare idag och det var riktigt härligt med så lite folk. Funderar dock på vad det hjälper att Poliserna är där. Smäller det så gör det och då är de ju inte till mycket hjälp...

"Oj, vi hittade en bomb och desarmera den. Nu vill vi ha övervakningskameror överallt så detta inte händer igen!!!111"

Typ så gör de där.
Citera
2010-10-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manne73

Så sant...det kan lika gärna smälla nästa vecka eller i mars 2014 och de kan ju inte ha ökad bevakning för jämnan
Citera
2010-10-30, 15:12
Medlem
drdracula141s avatar
Reinfeldt är inkopplad och har vhttp://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.480462-reinfeldt-halls-underrattadetskap.
Citera
2010-10-30, 15:13
Medlem
Josef K.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Reinfeldt är inkopplad och har vhttp://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.480462-reinfeldt-halls-underrattadetskap.

Känns tryggt!
Citera
2010-10-30, 15:14
Medlem
Om man nu verkligen är en extremist av något slag och vill spränga folk till luften, varför går man ut med ett hot? Jag förstår inte! Är inte deras syfte att göra skada?

Därför kan jag inte riktigt ta ett sådant hot på allvar, men självklart så måste polisen göra det, better safe than sorry!
Citera
2010-10-30, 15:19
Medlem
Gamble33s avatar
Terror handlar om att sätta allmänheten i skräck, om det uppnås bäst genom att bombhota eller spränga låter jag er fundera på.
Citera
2010-10-30, 15:19
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Bertil
Om man nu verkligen är en extremist av något slag och vill spränga folk till luften, varför går man ut med ett hot? Jag förstår inte! Är inte deras syfte att göra skada?

Därför kan jag inte riktigt ta ett sådant hot på allvar, men självklart så måste polisen göra det, better safe than sorry!

Grejen med detta är ju att de INTE har gått ut med ett hot. Polisen har fått reda på att attentatet planerades via andra vägar.
Citera
2010-10-30, 15:21
Bannlyst
Det existerar inget terrorhot, det sätter jg min balle på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in