Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det går att använda andra uttryck än "dumt". Hur som helst var min poäng att det visst finns möjligheter att de avsåg varna innan. Att de inte kontaktat GP säger inget, då det verkar just "dumt" att meddela massmedia innan eventuell bomb placeras ut. Nu finns det så vitt jag kan se heller inget i omständigheterna som talar för att de faktiskt hade tänkt att varna innan, men egentligen inget som talar mot heller.
Jag tror att det har en koppling till rättegången mot de två som har haft samröre med Al-Shabab, något jag redan skrivit. Att det råkar vara lönehelg tror jag inte säger så mycket.
Men vi får se. Möjligt att misstankarna mot de två snart avskrivs.
Enligt Göteborgspolisen skulle den ev. terroraktionen i centrala Göteborg inte ha något samband med rättegången mot de två somalierna. Det förvånar mig, men med tanke på alla religiösa och/eller politiska ytterlighetsgrupper som finns i Göteborgs förorter så finns det dessvärre många tänkbara våldsverkare.
Du tror inte att lönehelgen har någon betydelse i sammanhanget. Det hade varit bra om du hade rätt, eftersom Nordstan i Göteborg antagligen har 10.000-tals fler besökare denna helg jämfört den förra.
(Troian, vi har så totalt olika politiska åsikter, så det skulle vara både trevligt, intressant och inspirerande att diskutera detta face-to-face. Om du har vägarna förbi Göteborg någon gång så skulle det vara en glädje att tillreda en mustig Kreolsk Gryta (eller något annat smaskigt) och göra en djupdykning i vårt vinförråd för att finna det perfekt harmonerande vinet. Sedan ser jag fram emot att du dricker lika mycket whisky som jag och därför skriver en del dåligt underbyggda inlägg på fb i god blanding med riktiga svammelinlägg.)
Välkommen till västkusten Troian!