2010-10-31, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashsack
Har varken följt eller läst tråden öht, men såg i aftonhoran att de intervjuar en karl som heter Glenn. Sammanträffande? osar konspiration långan väg!

Förstår inte riktigt vad du menar? Länk? Kan du förklara? Konspiration? Glenn, pga namnet, varför?
Citera
2010-10-31, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet
Förstår inte riktigt vad du menar? Länk? Kan du förklara? Konspiration? Glenn, pga namnet, varför?

http://www.youtube.com/watch?v=EzGCN...eature=related

Citera
2010-10-31, 01:00
Medlem
inherbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Nu har väl varningen inte kommit från den eventuella avsändaren? Snarare kan det väl vara ett pussel som lagts via någon typ av övervakning och avlyssning, t ex av ytterst tveksamma individer i Jemen, de misstänkta bomberna på väg till synagogor i USA - och vips har larmet gått i den civiliserade västvärlden. Har ni några individer innanför era egna gränser som plingar till om ni slänger in sökordet Jemen i databassökningen.

Kan det inte vara denna internationella historia som gav den förändrade hotbilden över Sverige?
http://www.sapo.se/publicerat/nyhets...680004897.html

Som sagt var, jag har jätte dålig koll på det hela. Man som jag har förstått det så var det nån som varnade polisen. Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2010-10-31, 01:01
Medlem
Gudmundsson ( från SvD) har fått igång sin blogg igen.

Skriver utförligt om såväl bombhotet i Göteborg, som om rättegången mot Al-Shabaab-somalierna som nu åtalas. De senares ledare verkar vara en tidig "ensamkommande barn" somalier, som efter en tid som terroristvärvande fritidsledare i Rinkeby, flyttat ned till Somalia.

http://gudmundson.blogspot.com/
Citera
2010-10-31, 01:09
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det går att använda andra uttryck än "dumt". Hur som helst var min poäng att det visst finns möjligheter att de avsåg varna innan. Att de inte kontaktat GP säger inget, då det verkar just "dumt" att meddela massmedia innan eventuell bomb placeras ut. Nu finns det så vitt jag kan se heller inget i omständigheterna som talar för att de faktiskt hade tänkt att varna innan, men egentligen inget som talar mot heller.

Jag tror att det har en koppling till rättegången mot de två som har haft samröre med Al-Shabab, något jag redan skrivit. Att det råkar vara lönehelg tror jag inte säger så mycket.

Men vi får se. Möjligt att misstankarna mot de två snart avskrivs.

Enligt Göteborgspolisen skulle den ev. terroraktionen i centrala Göteborg inte ha något samband med rättegången mot de två somalierna. Det förvånar mig, men med tanke på alla religiösa och/eller politiska ytterlighetsgrupper som finns i Göteborgs förorter så finns det dessvärre många tänkbara våldsverkare.

Du tror inte att lönehelgen har någon betydelse i sammanhanget. Det hade varit bra om du hade rätt, eftersom Nordstan i Göteborg antagligen har 10.000-tals fler besökare denna helg jämfört den förra.

(Troian, vi har så totalt olika politiska åsikter, så det skulle vara både trevligt, intressant och inspirerande att diskutera detta face-to-face. Om du har vägarna förbi Göteborg någon gång så skulle det vara en glädje att tillreda en mustig Kreolsk Gryta (eller något annat smaskigt) och göra en djupdykning i vårt vinförråd för att finna det perfekt harmonerande vinet. Sedan ser jag fram emot att du dricker lika mycket whisky som jag och därför skriver en del dåligt underbyggda inlägg på fb i god blanding med riktiga svammelinlägg.)

Välkommen till västkusten Troian!
Citera
2010-10-31, 01:09
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Såsseborg

Jag tycker det är perfekt att detta drabbar röda Såsseborg, en enorm polisinsats som kostar enorma skattepengar tas ifrån skola, vård och omsorg. Men rödingarna i Göteborg älskar ju musslor, så varsågod SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA ERA IDIOTER

Du är dum i huvudet. Det är ju inte att så att 100% i GBG röstar på sossarna. Hur fan kan du tycka nått så här vidrigt som drabbar oss SVENSKAR är bra? Tror du det kommer bli bättre när ännu mera pengar försvinner från skola, vård och omsorg? Idioten min "vän", är du.
Citera
2010-10-31, 01:23
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattso
jo han brukar ju svara så på det mesta tycker jag iaf då det är rätt lätt att ta sig ur de flesta problem med korta snabba inlärda meningar, men tyckte det stod något om detta på text teve på sexan för en sisådär timma sen.någon som kan bekräfta det, jag läste inte särskilt noga

Vilken han? Vilka inlärda meningar handlar det om? Vad läste du på texttv, som kan vara relevant för detta planerade terrorbrott?

Jag är visserligen inne på min andra whisky, men anser dock inte att denna goda dryck skulle vara anledningen till att jag helt enkelt inte har en aning om vad menar.
Senast redigerad av cochran 2010-10-31 kl. 02:06.
Citera
2010-10-31, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Vilken han? Vilka inlärda meningar handlar det om? Vad läste du på texttv, som kan vara relevant för detta planerade terrorbrott?

Jag är visserligen inne på men andra whisky, men anser dock inte att denna goda dryck skulle vara anledningen till att jag helt enkelt inte har en aning om vad menar.
Har bara följt denna tråd sporadiskt eftersom jag inte orkade bry mig innan min fru och mina barn ville åka till stan idag. Bor i kranskommun i direkt anslutning till Götet och kände att det inte fanns någon jätteanledning till att de skulle åka in just idag.Spontant får jag känslan att detta är rätt allvarligt eftersom man inte hör de vanliga ryktena som man annars hör via kontakter i den perifiera världen. Måste dessutom säga att jag gillar din stil Dricker gärna Wirre med dig vid tillfälle
Citera
2010-10-31, 02:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Enligt Göteborgspolisen skulle den ev. terroraktionen i centrala Göteborg inte ha något samband med rättegången mot de två somalierna. Det förvånar mig, men med tanke på alla religiösa och/eller politiska ytterlighetsgrupper som finns i Göteborgs förorter så finns det dessvärre många tänkbara våldsverkare.

Du tror inte att lönehelgen har någon betydelse i sammanhanget. Det hade varit bra om du hade rätt, eftersom Nordstan i Göteborg antagligen har 10.000-tals fler besökare denna helg jämfört den förra.

Nja. Vore syftet att ha ihjäl så många som möjligt så skulle det kunna vara så, men de flesta terrorangrepp ser inte ut på det viset.

Men jag är lite konfunderad om vad det här handlar om faktiskt. Kopplingen till "det ökade terrorhotet mot Europa" har uteslutits, och lika så kopplingen till rättegången. Stämmer detta så kan vi då antagligen bortse från både "Al Qaida" och Al-Shabab. Vilka fler terrorgrupper har vi som är aktiva i Europa?

Citat:
(Troian, vi har så totalt olika politiska åsikter, så det skulle vara både trevligt, intressant och inspirerande att diskutera detta face-to-face. Om du har vägarna förbi Göteborg någon gång så skulle det vara en glädje att tillreda en mustig Kreolsk Gryta (eller något annat smaskigt) och göra en djupdykning i vårt vinförråd för att finna det perfekt harmonerande vinet. Sedan ser jag fram emot att du dricker lika mycket whisky som jag och därför skriver en del dåligt underbyggda inlägg på fb i god blanding med riktiga svammelinlägg.)

Välkommen till västkusten Troian!

Jag uppskattar dina lördagsinlägg! Detta är nästan signaturmaterial.
Citera
2010-10-31, 02:55
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantona
Har bara följt denna tråd sporadiskt eftersom jag inte orkade bry mig innan min fru och mina barn ville åka till stan idag. Bor i kranskommun i direkt anslutning till Götet och kände att det inte fanns någon jätteanledning till att de skulle åka in just idag.Spontant får jag känslan att detta är rätt allvarligt eftersom man inte hör de vanliga ryktena som man annars hör via kontakter i den perifiera världen. Måste dessutom säga att jag gillar din stil Dricker gärna Wirre med dig vid tillfälle

Det låter mycket trevligt! Vi kanske tom bor i samma kranskommun. Jag skulle gärna avnjuta en god lagrad wirre med dig tillsammans med våra familjer!
Citera
2010-10-31, 02:55
Medlem
För mig hade de gärna fått bomba sönder hela stan. Så hade man kunnat evakuera den som typ tjernobyl därefter.

HATA GÖTEBORG
Citera
2010-10-31, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefildo
För mig hade de gärna fått bomba sönder hela stan. Så hade man kunnat evakuera den som typ tjernobyl därefter.

HATA GÖTEBORG
Oj då...Typ arg som attans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in