2010-10-30, 17:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Jag vill veta vart uppgiften om telefonavlyssning kommer från.

Eftersom SÄPO har gjort tillslag innan man hann att bomba , utgår man ifrån att SÄPO har ett ganska omfattande terrorregister , avlyssnar och spanar.
Säpo ska ha eloge för tidiga insatser...
Jävligt bra !

Med tanke på brottsrubriceringen förberedelse till terrorbrott så måste vi vara återhållsamma med den information som vi går ut med, säger Blixter.
Citera
2010-10-30, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Eftersom SÄPO har gjort tillslag innan man hann att bomba , utgår man ifrån att SÄPO har ett ganska omfattande terrorregister , avlyssnar och spanar.
Säpo ska ha eloge för tidiga insatser...
Jävligt bra !

Haha. Jag ska tala om för er att det som hänt är att någon idiot ringt till SÄPO eller Polisen och gett dem ett "säkert tips". Så har det gått till.
Citera
2010-10-30, 17:17
Medlem
om det fanns riktiga planer på att bomba så tycker jag SÄPO gjort ett riktigt bra jobb.
Citera
2010-10-30, 17:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Haha. Jag ska tala om för er att det som hänt är att någon idiot ringt till SÄPO eller Polisen och gett dem ett "säkert tips". Så har det gått till.

Idag kan så vara fallet , men det är intensiv bevakning av misstänkta terrorister i vanliga fall , tro inget annat!
Jag har bevittnat flertal fall där man stormar in bara och hämtar folk som är terrormisstänkta utan ett enda tips !

Säkerhetspolisen, Säpo, bistår just nu polisen i västra Götaland med information och expertkunskaper.

TT: Hur bedömer ni digniteten av hotbilden mot centrala Göteborg efter morgonens gripanden?

- Det påverkar inte digniteten på hotnivån när det gäller terrorism riktad mot Sverige, det är allt jag kan säga, säger Emma Taylor, talesperson på Säpo.
Polisen dementerar rykten i medier om att bombhotet gäller en lastbil som ska sprängas. "Några sådana uppgifter finns inte", skriver polisen i Västra Götaland på nätet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2010-10-30 kl. 17:20.
Citera
2010-10-30, 17:18
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsRoj
Det kommer inte smälla, varför? jo.

1: vad skulle man tjäna på att spränga nordstan? det är inte worldtradecenter direkt.

2: Eftersom bara ett fåtal personer kommer röra sig runt där i dag, jämfört med en vanlig vardag. (utan bombhotsvarningen)

3: Att spränga hela nordstan? oj, då behövs verkligen en stor väska, om det inte är 6 personer med var sin liten väska. Men man hade inte sprängt nordstan endå. tryckvågen hade förstört några fönster men inte byggnaden i sig.

4: polisen säger en lastbil, måste vara en liten flyttbil i så fall. och då hade ju lastbilen tagit en stor del av tryckvågen innan den sprids vidare. Om man inte trycker in den helt med sprängämnen.

Men fortfarande det kommer inte att smälla.

1 De spränger allt och ju fler otrogna de får med si desto bättre vinst i paradiset tror de sig få.

3 Tror att även muslimer har två armar så de kan nog bära 2 väskor var om det skulle vara så, men det är inte storleken som räknas utan andra saker så man behöver kanske inte ha med halva Hjällbo för och bära in skiten.

4 Titta du in i en sån lätt lastbil man kan hyra på macken, på vissa modeller så lyser solen igenom väggarna, typ svintunn glasfiber så det bromsar inte spec mycket.
Citera
2010-10-30, 17:19
Bannlyst
Jaja, jag ger inte ett piss för alla s.k "terrorhot" i världen. De som har Makten använder sånt här för att hålla sin befolkning i schack.
Citera
2010-10-30, 17:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jaja, jag ger inte ett piss för alla s.k "terrorhot" i världen. De som har Makten använder sånt här för att hålla sin befolkning i schack.

Då ska man sinnesundersökas om man tar till den här sortens metoder med skrämsel av befolkningen
Jag tror inte på det helt enkelt., kostsamt dessutom !

Citat:
Är det så här års som säpo lägger sina budgetönskemål för kommande år??

Tror inte dom behöver gå med mössan i handen då det vimlar av terrorister i Sverige och Europa, plus all annan verksamhet SÄPO har
Citera
2010-10-30, 17:27
Bannlyst
Haha, dej har de iaf lyckats indoktrinera... Du gillar FRA o datalagringsskiten oxå va? Det ger oss ju så mkt mer vapen mot alla självmordsbombare o terrorister som löper amok på våra gator.
Citera
2010-10-30, 17:28
Bannlyst
Citat:
TT: Trots att ni gripit dem som var anhållna i sin frånvaro, hur kan hotet kvarstå?

– Vi vet att vi oroar allmänheten, men vi kan inte garantera att inget händer. Vi tar fortfarande hotet på stort allvar, säger Blixter.

Informationen från polisen är fortfarande mycket knapphändig.

– Vi vet att detta är diffust och mystiskt. Men det kan hända att ni kommer att få en aha-upplevelse i efterhand och förstår varför vi väljer att jobba på det här sättet.

Citat:
Det kommer att finnas extra poliser på plats i centrala Göteborg så länge hotbilden ser ut som den gör nu.

– Det blir troligen hela kvällen, säger Björ Blixter.

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...icle8045960.ab
Citera
2010-10-30, 17:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Haha, dej har de iaf lyckats indoktrinera... Du gillar FRA o datalagringsskiten oxå va? Det ger oss ju så mkt mer vapen mot alla självmordsbombare o terrorister som löper amok på våra gator.

Till skillnad från dig så har jag bevittnat en hel del , det ger mer insikt än att sitta och gissa vet du!
Tror inte man ska blanda in datalagring och FRA här , den frågan kan knäckas på annat vis än vad du nu är ute efter!
Citera
2010-10-30, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Till skillnad från dig så har jag bevittnat en hel del , det ger mer insikt än att sitta och gissa vet du!
Tror inte man ska blanda in datalagring och FRA här , den frågan kan knäckas på annat vis än vad du nu är ute efter!

Ok. Vad har du bevittnat då? Smäller det en bomb i GBG så lovar jag dej att jag ska pissa i en mugg o dricka upp det. Det existerar INGA hot. Iaf inte mer än det brukar. Visst finns det terrorister i världen, men det är knappast så att det "vimlar" av dom som du säger. Det är bara skitsnack, precis som USA sprider sin jävla dynga överallt så att demokratin urholkas i hela världen. Allt för att få införa storebrorslagar som övervakar oss.
Citera
2010-10-30, 17:35
Bannlyst
Vad tror ni det är för "aha-upplevelse" vi ska få efter polisinsatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in