2010-10-30, 23:00
Medlem
The.other.sides avatar
Såsseborg

Jag tycker det är perfekt att detta drabbar röda Såsseborg, en enorm polisinsats som kostar enorma skattepengar tas ifrån skola, vård och omsorg. Men rödingarna i Göteborg älskar ju musslor, så varsågod SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA ERA IDIOTER
Citera
2010-10-30, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det är ju bra jävla sjukt att man ska behöva ha i bakhuvudet att man faktiskt kan bli terrorsprängd i småbitar så fort man rör sig ner på stan i Göteborg.

Det största hyckleriet är att det är uppenbart för alla att det inte är ett inhemskt problem. Vi har inte haft terror i det här landet på 100 år. Visst en och annan galning har det funnits under alla år och kriminella som riktar sig mot kriminella. Men nu har man i den havererade invandringspolitiken uppenbarligen importerat en hel del jihadister och sedan står politiker och verkar tycka att det inte finns något samband. Att man bara kan låta allting vara som det är, stoppa huvudet i sanden och hoppas att problemet försvinner av sig självt.

Aftonbladet tycker väl att det är en slump att det är somalier som tänkt spränga oskyldiga i götet. Att vilken svensk eller europé som helst kan få för sig något sådant.

Det är ju totalt vansinne egentligen. Vi betalar trots allt 30.5 miljarder kronor i bistånd till alla möjliga fattiga länder, varav mycket till MENA. Vi har en generös invandring som kostar 40-50 miljarder varje år. Vi har trupp och biståndsprojekt i Afghanistan för att försöka hjälpa till och tacken är att Sveriges näst största stad håller på att bli något slags miniversion av Bagdad och att det växer upp ghetton omkring alla större städer i landet. Och när man yttrar någon som helst kritik mot det hela så är man automatiskt rasist. Det är fan skamligt.

Man kan bara hålla med och hoppas att Svenskarnas parti kommer in i riksdagen 2014!
Citera
2010-10-30, 23:04
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkalle
Kanske har stått tidigare,om inte så är dom gripna är ifrån jemen enligt en polis ifrån gbg

Förvånar mig inte det minsta!

Jag ser fram emot kommentarer från de fb-skribenter som liksom Hylands "gubben i lådan" poppar upp i varje krimtråd och påstår att:"det kan lika gärna vara en svensk".

Jag undanber mig kommentarer i stil med "det är inte fastställt", "det är endast rykten", "min svenske/norske/danske granne verkar vara skum", "jag har hört att det handlar om etnsika svenskar", "min kompis, morsa, farsa, kusin, syster, brorsa har sagt att....."

Terroristernas namn kommer i sinom tid att offentliggöras på den utmärkta siten Politiskt Inkorrekt.

Just wait and see!
Citera
2010-10-30, 23:11
Medlem
Ferraridatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Såsseborg

Jag tycker det är perfekt att detta drabbar röda Såsseborg, en enorm polisinsats som kostar enorma skattepengar tas ifrån skola, vård och omsorg. Men rödingarna i Göteborg älskar ju musslor, så varsågod SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA ERA IDIOTER

Och moderaterna som tar emot tiotusentals fler flyktingar än sossarna är bättre? Jävla idiot.
Citera
2010-10-30, 23:13
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferraridatorn
Och moderaterna som tar emot tiotusentals fler flyktingar än sossarna är bättre? Jävla idiot.
M går åt rätt håll, s+v+mp kommer aldrig att lära sig, idiot kan du vara själv nassepucko.
Citera
2010-10-30, 23:16
Medlem
Ferraridatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
M går åt rätt håll, s+v+mp kommer aldrig att lära sig, idiot kan du vara själv nassepucko.
Du skriver att rödingarna älskar musslor. Moderaterna älskar musslor precis lika mycket så det här bankandet på sossarna är bara ihåligt och dumt. Dessutom släpper ju moderaterna in fler musslor än rödingarna så de måste älska musslor mer än vad rödingar älskar musslor. Är det att gå åt rätt håll, idiot?
Är du 11 år förresten?
Citera
2010-10-30, 23:17
Medlem
MarioForPresidents avatar
Är det här nåt Halloween-partytrick jag inte fattar eller? "Bus eller bombning!" Poff.
Citera
2010-10-30, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Min första tanke var, finns det Jemeniter i Sverige? Isf är kopplingen till den al-Qaida-grenen inte speciellt svår att göra.

2009 fanns enligt SCB 206 kvinnor och 284 män i Sverige med Jemen som födelseland. Av dessa var 116 kvinnor och 144 män fortfarande Jemenitiska medborgare 2009 (med reservation att jag kan ha missat något i hastigheten). Nu kan det iofs röra sig om några som är här på "turistvisa" eller illegalt, men om SÄPO lyckats plocka in "rätt" personer borde de ha funnits i någon sorts register. Hänger Jemeniterna i Gbg också i http://sv.wikipedia.org/wiki/Jemen?

Om media skriver något om bakgrund i Jemen, så som CNN gjorde, tolkar jag det hela som att de organiserar sig där, inte nödvändigtvis att personerna har Jemenitiska pass. Umman är väl ändå gränslös?

SCB stavar Yemen i sin statistikdatabas.

Det skiljer bara 20 mil från Somalia till Jemen, lär väl vara en hel del som rör sig över Adenbukten. Islamisterna i Somalia, Jemen och Saudiarabien har väl ungefär samma skitversion av islam. De kommer säkert bra överrens i Bellevuemoskén.

"Bygg en moské baby, bygg 3, baby" var moderaternas vallåt i år. Att flera moskéer sponsras av saudiska wahhabiter har man inte en aning om. Det här är den totala idiotin.
Citera
2010-10-30, 23:21
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det är ju bra jävla sjukt att man ska behöva ha i bakhuvudet att man faktiskt kan bli terrorsprängd i småbitar så fort man rör sig ner på stan i Göteborg.

Det största hyckleriet är att det är uppenbart för alla att det inte är ett inhemskt problem. Vi har inte haft terror i det här landet på 100 år. Visst en och annan galning har det funnits under alla år och kriminella som riktar sig mot kriminella. Men nu har man i den havererade invandringspolitiken uppenbarligen importerat en hel del jihadister och sedan står politiker och verkar tycka att det inte finns något samband. Att man bara kan låta allting vara som det är, stoppa huvudet i sanden och hoppas att problemet försvinner av sig självt.

Aftonbladet tycker väl att det är en slump att det är somalier som tänkt spränga oskyldiga i götet. Att vilken svensk eller europé som helst kan få för sig något sådant.

Det är ju totalt vansinne egentligen. Vi betalar trots allt 30.5 miljarder kronor i bistånd till alla möjliga fattiga länder, varav mycket till MENA. Vi har en generös invandring som kostar 40-50 miljarder varje år. Vi har trupp och biståndsprojekt i Afghanistan för att försöka hjälpa till och tacken är att Sveriges näst största stad håller på att bli något slags miniversion av Bagdad och att det växer upp ghetton omkring alla större städer i landet. Och när man yttrar någon som helst kritik mot det hela så är man automatiskt rasist. Det är fan skamligt.

Tack för ditt inlägg!

Jag instämmer till fullo!
Citera
2010-10-30, 23:21
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Det skiljer bara 20 mil från Somalia till Jemen, lär väl vara en hel del som rör sig över Adenbukten. Islamisterna i Somalia, Jemen och Saudiarabien har väl ungefär samma skitversion av islam. De kommer säkert bra överrens i Bellevuemoskén.

"Bygg en moské baby, bygg 3, baby" var moderaternas vallåt i år. Att flera moskéer sponsras av saudiska wahhabiter har man inte en aning om. Det här är den totala idiotin.
Kanske åkte polisen bara och hämtade de som för tillfället sov i soffan hemma hos Abdirizak Waberi, suppleant i försvarsutskottet?
Citera
2010-10-30, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

http://travel.state.gov/images/maps/yemen.gif

Skiljer bara öppet vatten.

Våra politiker är så fruktansvärt inkompetenta om islam. Dom vet inte skillnad på en svensson muslim och en islamist

Måna Muslim tror säker att Aina Khalifa, Nalin Pekgul och vanliga slöjbeklädda muslimer är alla samma muslimer?

Tror ni muslimske moderaten waberi kommer att konfronteras nu om det är muslimska islamister?

Han håller väl till i Göteborg?
Citera
2010-10-30, 23:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Kanske åkte polisen bara och hämtade de som för tillfället sov i soffan hemma hos Abdirizak Waberi, suppleant i försvarsutskottet?

Kanske det ja. Stämmer det att de gripna är jemeniter ska det bli intressant att höra när bevekelsegrunderna för det planerade attentatet, samt vilket det primära målet var, nystas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in