2010-10-30, 16:33
Bannlyst
Så tror ni det är Abu Usama El-Swede och CO eftersom media tiger?
Citera
2010-10-30, 16:35
Medlem
Quarrels avatar
http://www.polisen.se/Vastra_Gotalan...stra-Gotaland/
Citat:
Det har förekommit uppgifter i media om att det är en lastbil som ska sprängas. Detta kan vi från polisens sida dementera. Några sådana uppgifter finns inte.
Citera
2010-10-30, 16:35
Bannlyst
Är det inte lustigt att med laserman II så har man gjort muslimer till offer pga en rasistisk Laserman II?

Ska kriminella muslimer få härja fritt om det är dom som ligger bakom detta?

Då kan jag bara säga, ni förtjänar detta som fan!!
Citera
2010-10-30, 16:37
Bannlyst
http://svt.se/2.22620/1.2218060/anta...na_for_bombhot

-Fler gripanden kan inte uteslutas, men inget är planerat i nuläget, säger polisens presstalesperson Björ Blixter.
Han vill inte gå in på exakta antalet gripna personer, men säger att det är flera stycken.

Polisen har arbetet intensivt med ärendet senaste dygnet och just nu pågår förhör med de gripna personerna.

Slår vad det är wahhabiterna

Dom är så klantiga när dom ska utföra sina terrorhot
Citera
2010-10-30, 16:38
Medlem
MsRojs avatar
Det kommer inte smälla, varför? jo.

1: vad skulle man tjäna på att spränga nordstan? det är inte worldtradecenter direkt.

2: Eftersom bara ett fåtal personer kommer röra sig runt där i dag, jämfört med en vanlig vardag. (utan bombhotsvarningen)

3: Att spränga hela nordstan? oj, då behövs verkligen en stor väska, om det inte är 6 personer med var sin liten väska. Men man hade inte sprängt nordstan endå. tryckvågen hade förstört några fönster men inte byggnaden i sig.

4: polisen säger en lastbil, måste vara en liten flyttbil i så fall. och då hade ju lastbilen tagit en stor del av tryckvågen innan den sprids vidare. Om man inte trycker in den helt med sprängämnen.

Men fortfarande det kommer inte att smälla.
Citera
2010-10-30, 16:39
Medlem
HaxxarNs avatar
Blev det nåt av det här :/ eller är det en trollande taliban?
Citera
2010-10-30, 16:39
Medlem
blackboards avatar
Gissar på 'Al-Shabab'-anknytning, de har resurser och kunskap att genomföra den typen av attacker. Dock behöver det inte vara skarpt läge, de kan ha diskuterat möjligheterna och någon har tjallat/alt telefonavlyssning. Polisen lär inte vara så pigga på att chansa så de slår väl hellre till utifrån att de planerar/hotar än väntar.

och ja, oavsett vad man tycker om sd (eftersom det är utgångsläget på det mesta här) så är Al-Shabab riktigt waco.
Citera
2010-10-30, 16:40
Medlem
Polisen gav väktarna information om att sprängningen skulle ske klockan 13:00 idag, så det känns ju redigt lugnt att befinna sig i Nordstan, trots att det patrullerar poliser överallt.
Citera
2010-10-30, 16:40
Medlem
blackboards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxarN
Blev det nåt av det här :/ eller är det en trollande taliban?

Nej, mer troligt trollande Al-Shabab(er?).
Citera
2010-10-30, 16:41
Medlem
Jag kom precis hem ifrån stan. Det bokstavligen kryllar med poliser. Runtomkring nordstan och kungsportsavenyn.
Satt även på ett café och på stolen inte långt ifrån min plats låg det en liten övergiven väska. Jag som inte brukar vara speciellt paranoid i mitt enkla liv fick dra på mig folihatten efter ett par väl riktade bombskämt angående väskan
Citera
2010-10-30, 16:41
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsRoj
Det kommer inte smälla, varför? jo.

1: vad skulle man tjäna på att spränga nordstan? det är inte worldtradecenter direkt.

2: Eftersom bara ett fåtal personer kommer röra sig runt där i dag, jämfört med en vanlig vardag. (utan bombhotsvarningen)

3: Att spränga hela nordstan? oj, då behövs verkligen en stor väska, om det inte är 6 personer med var sin liten väska. Men man hade inte sprängt nordstan endå. tryckvågen hade förstört några fönster men inte byggnaden i sig.

4: polisen säger en lastbil, måste vara en liten flyttbil i så fall. och då hade ju lastbilen tagit en stor del av tryckvågen innan den sprids vidare. Om man inte trycker in den helt med sprängämnen.

Men fortfarande det kommer inte att smälla.

Du har ju ingen koll, det är inte bekräftat att det skulle vara varken Nordstan eller en lastbil som ska sprängas. Spekulationer rakt igenom.
Citera
2010-10-30, 16:42
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vilka är de?
1) Vanliga idioter som "skämtat" på fyllan - som hotet mot KTH för något år sedan?
2) Islamister som är sura på Sverige för rondelhundar och deltagande i Afganistankriget?
3) Nazister som ogillar ickearier i sunnerhet och männskor i allmänhet?

Vilken/vilka av dessa grupperingars tel.samtal tror du Säpo fått rätt att avlyssna och därigenom fått kännedom om en planerad terrorattack i centrala Göteborg?

Jag ser fram emot ditt svar inklusive motivering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in