2010-10-30, 15:22
Medlem
ElHefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Bertil
Om man nu verkligen är en extremist av något slag och vill spränga folk till luften, varför går man ut med ett hot? Jag förstår inte! Är inte deras syfte att göra skada?

Därför kan jag inte riktigt ta ett sådant hot på allvar, men självklart så måste polisen göra det, better safe than sorry!

Det var dock ett avlyssnat samtal som ledde till informationen.
Citera
2010-10-30, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElHefe
Det var dock ett avlyssnat samtal som ledde till informationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Grejen med detta är ju att de INTE har gått ut med ett hot. Polisen har fått reda på att attentatet planerades via andra vägar.

Jaha okej! Nu är jag med! Någon info angående de gripna? På vilken stadsdel/ar har gripandena skett? Läste något om Gårdsten och Lövgärdet i tråden!
Citera
2010-10-30, 15:32
Medlem
platyzmas avatar
Ok Bellevuemoskén var öppen och det var nån sorts bellevue-marknad däromkring. Massa folk, mindre trafikkaos och inte helt "svensk" känsla om man säger så, men det verkade iaf ticka på som vanligt. Samma i Nordstan, kanske något färre folk och klart mer poliser men annars som vanligt. Enda undantaget var ett gäng ytterst suspekta typer i "Kartellen"-tshirts som satt och svulla inne på McDonalds.

Vid Aminogatan stod nån som borde vart en murvel och snoka in genom staketet, det var en del aktivitet därinne, men såg inga somalier.

Sådant är läget nu, bomben verkar utebli?

EDIT: Vissa tar chansen http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....upp-i-goteborg

Ja jag VET, det där var uppgjort innan, men tror inte många av vevar-gubbarna var ledsna över att polisen blickade mot annan ort...
Senast redigerad av platyzma 2010-10-30 kl. 15:35.
Citera
2010-10-30, 15:34
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Bertil
Jaha okej! Nu är jag med! Någon info angående de gripna? På vilken stadsdel/ar har gripandena skett? Läste något om Gårdsten och Lövgärdet i tråden!
Nysvenska områden de där?
Citera
2010-10-30, 15:35
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowmedown
Är det så smart att varna om man ska bomba egentligen? Är det inte bättre att bara göra det? Även om man skulle önska att det inte bombades alls. Förstår bara inte grejen känns lite ologiskt.

För att sprida skräck och panik skulle jag gissa på...
Citera
2010-10-30, 15:40
Medlem
Dynamiks avatar
Varje gång man hör ordet "bombhot" kan man vara ganska säker på att det inte kommer smälla.
Citera
2010-10-30, 15:42
Medlem
Hulkass avatar
Borde inte det här vara ett resultat av det som CIA varnade för någrar veckor sen?
Säpo har nog inte suttit stilla och väntat på att något skulle hända.
Citera
2010-10-30, 15:44
Medlem
det förklarar ju alla polishästar och bilar igår då..
Citera
2010-10-30, 15:45
Medlem
Nemesisdivinas avatar
Bombhotet ä en bluff, iscensatt av kvällspressen för att ha något att skriva om. När small en bomb sist? Och polisen vill ha ökade anslag, då är det bra att visa på bombhot.

Och om man vill bomba, inte fan talar man om det i förväg....

För övrigt är Sverige "heaven on Earth" för terrorister: Ingen jagar dom, dom kan vila ut och planera, och dessutom få betalt från det sociala. Inte sabbar dom sin bas inte!
Citera
2010-10-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Nysvenska områden de där?

De ligger ute i Angered, byggdes runt 60 - 70 talet. Inte så jäkla nytt ändå, halvgammalt skulle jag säga.
Citera
2010-10-30, 15:58
Bannlyst
Kan bara säga detta...

1. Bara jag som längtat efter detta?

2. Bara jag som hopas att det smäller?

3. Vad ska svenskfientliga PK skylla på nu?

4. Tror ni det är islamister som härjar?

Det finns en islamist som heter Abu Usama El-Swede, nån som har koll på området han bor? Han har varit med i SVT Dokumentären "Det svider i mitt hjärta" Där man får se han besöker en annan islamist från Göteborg som greps i Serbien där han försökte spränga amerikanska ambassaden?

Vi pratar alltså om wahhabiter

Detta kommer väldigt lamplände efter drevet av rasistisk laserman II

Hur ska media vinkla detta bombhot (är jag topic nu?) Inga regler hur diskutera kring "bombhotet"
Citera
2010-10-30, 16:00
Medlem
Sverige blir allt mer och mer inblandat i kriget i öster. Och SD ger sänder heller inga goda vibbar. Malmöskytten tror jag inte de känner till nere i Jemen dock...

http://starkaviljan.blogg.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in